jvc1986 Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Hei igjen! Fikk god hjelp igår, og har kommet et stykke på vei, men sitter litt fast igjen. Er det mulig å oppdatere en oppføring i DB via PHP? .......{ include 'config.php'; include 'opendb.php'; $username = $_POST['username']; $password = $_POST['date']; $select = $_POST ['select']; $status = $_POST ['status3']; $query = "UPDATE test SET status3 = ('$status')". "WHERE test = '$username'"; mysql_query($query) or die('Error, insert query failed; '.mysql_error()); Det jeg ønsker er å fylle inn mer informasjon etter at det er lagt inn første gang, først legges username, password og select inn i et annet skript/annen side, deretter ønsker jeg å legge til status informasjon til samme oppføringen uten å endre det som først er lagt inn på et senere tidspunkt. UPDATE koden over er bare et mislykket forsøk fra min side. Altså den skal oppdatere 'Status3' field i DB 'test' for '$username' (username legges inn via form)
Beethoven Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 UPDATE `tabell` SET `felt1` = 'verdi1', `felt2` = 'verdi2', `felt3` = 'verdi3' WHERE `noe` = 1
Crowly Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Den var nesten riktig $query="UPDATE test SET status3 = '{$status}' WHERE test = '{$username}'"; evt $query="UPDATE test SET status3 = '".$status."' WHERE test = '".$username."'"; Kan være greit å bruke mysql_real_escape_string på $status og $username, enten i sql'en eller før, for å bedre sikkerheten. $query="UPDATE test SET status3 = '".mysql_real_esacpe_string($status)."' WHERE test = '".mysql_real_escape_string($username)."'";
grimjoey Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 pass på at ikke magic_quotes er slått på når du bruker mysql_real_escape_string(). da må du i så fall benytte stripslashes først, ellers får du dobbel slashing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå