Gå til innhold

defekt xbox m/120GB hd og aladdin chip


Anbefalte innlegg

hei!

 

Jeg har en xbox m/120gb harddisk og en aladdin chip. Når jeg prøver å skru på xboxen, begynner den å blinke grønt og rødt om hverandre. Xbox'n har fungert perfekt helet iden, men brått så begynte dette å skje. Noen som vet hva som er feil? Jeg har tatt en titt inne i konsollen og chippen sitter som den skal.

 

takker for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

 

Jeg har en xbox m/120gb harddisk og en aladdin chip. Når jeg prøver å skru på xboxen, begynner den å blinke grønt og rødt om hverandre. Xbox'n har fungert perfekt helet iden, men brått så begynte dette å skje. Noen som vet hva som er feil? Jeg har tatt en titt inne i konsollen og chippen sitter som den skal.

 

takker for svar på forhånd

9097771[/snapback]

 

Har du sjekket lodde punktene til chipen er de en lodde fri chip??

det han vere hoven kortet som er fucked... :(

Lenke til kommentar

Chippen er loddet og er prikk lik denne . Jeg er ingen expert på dette, men selve loddepunktene ser bra ut. Den fungerte bra før, men dette skjedde brått. Chippen har en slik funskjon at dersom man holder den inne noen sekunder så vil chippen bli aktivert. Dersom jeg kun trykker en gang så kommer jeg inn i vanlig xbox mode. Jeg har ingen problemer med å komme inn på vanlig xbox mode, derfor antar jeg at hovedkortet funker som det skal.

Endret av NyLakkert
Lenke til kommentar
Chippen er loddet og er prikk lik denne . Jeg er ingen expert på dette, men selve loddepunktene ser bra ut. Den fungerte bra før, men dette skjedde brått. Chippen har en slik funskjon at dersom man holder den inne noen sekunder så vil chippen bli aktivert. Dersom jeg  kun trykker en gang så kommer jeg inn i vanlig xbox mode. Jeg har ingen problemer med å komme inn på vanlig xbox mode, derfor antar jeg at hovedkortet funker som det skal.

9097974[/snapback]

 

ja da er det nåkk ikke hoved kortet... det er en bra ting!! :thumbup:

prøv å trykke alle ledningene/kontaktene godt på plass...

det kan vere chipen so er ødelakt :(

har du en cd med noe slags auto installer eller noe som du kunne prøvd å boote fra eventuelt prøve flache chipen på nytt :hmm:

Lenke til kommentar
jeg har ingen aning om hvordan man flasher chippen;.

9110919[/snapback]

 

da må du ha et program som foreksempel slayers auto installer...

 

har du et torrent nedlastings program??

9111127[/snapback]

 

Jeg har bitcomet. Jeg har en backup cd som jeg fikk med en annen moddet xbox jeg har kjøpt. Vet ikke om denne vil fungere med denne chippen da.

Lenke til kommentar
jeg har ingen aning om hvordan man flasher chippen;.

9110919[/snapback]

 

da må du ha et program som foreksempel slayers auto installer...

 

har du et torrent nedlastings program??

9111127[/snapback]

 

Jeg har bitcomet. Jeg har en backup cd som jeg fikk med en annen moddet xbox jeg har kjøpt. Vet ikke om denne vil fungere med denne chippen da.

9111142[/snapback]

 

her finner du slayers evox auto installer 2.6 (jeg fant ikke den nyeste versjonen 2.7 :( men det er nesten det samme)

 

du må åpne fila på pcen din så får du spørsmål om ett passord det er: sevx2.6 (om jeg ikke husker helt feil :D ) så instalerer du den til skrivebordet (dum måte å si det på men...) så når du er ferdig får du en .iso fil, den må du brenne på en cd/dvd alt etter som hva xboxen liker (forskjellig fra xbox til xbox hvilke cder eller dvder den vill åpne) har du nero så er det de enkleste å brenne med da brenner du det bare som et image ( du får med en pdf fil når du instalerer slayer på dataen som du kan lese alt dette på, jeg gir deg bare den enkle kort versjonen/ det du trenger å vite...) så setter du disken i xboxen og vips så er det bare å istalere de du måtte ønske på nytt...

 

Tips: du kan prøve cden du fikk med kansje den virker like godt... :)

 

når jeg sier instalere, som ovenfor mener jeg egentlig ekstracte... :thumbup:

 

hvis dette ikke virker så bare rop ut! :w00t:

Lenke til kommentar

Mitt tips er å lodde alle punktene på nytt. Det kan være dårlig GND kontakt mellom chip og HK. Ikke gjør noe viss du ikke kan lodde.

 

Viss det er en slik chip du har som er på bilde, så må den flashes med et "flasheverktøy". Det er utstyr som kjøpes. Den kan nemlig ikke flashes via CD/DVD.

 

Mitt alternativ vil være å kjøpe en DUO X2 BLUE chip, Link (IKKE REKLAME)

 

Jeg har fikset en del Xboxer med det problemet. Det er alltid 99% tilfelle at chip punktene må loddes om igjen.

Lenke til kommentar
Enig med regeli.

 

Problemet her løses ikke ved flashing o.l.

 

Feilen du får er at enten chip er død eller at et loddepunkt har løsnet.

9152104[/snapback]

 

fult mulig dere har rett!

jeg har ikke peiling på aladdin..

jeg hadde en gang et lignende problem, så skrudde jeg opp xboxen men alt så fint ut, så jeg flasha den på nytt da var alt i orden igjen...

så jeg tengte at kansje de samme gjalt for han :roll:

Lenke til kommentar
Mitt tips er å lodde alle punktene på nytt. Det kan være dårlig GND kontakt mellom chip og HK. Ikke gjør noe viss du ikke kan lodde.

 

Viss det er en slik chip du har som er på bilde, så må den flashes med et "flasheverktøy". Det er utstyr som kjøpes. Den kan nemlig ikke flashes via CD/DVD.

 

Mitt alternativ vil være å kjøpe en DUO X2 BLUE chip, Link (IKKE REKLAME)

 

Jeg har fikset en del Xboxer med det problemet. Det er alltid 99% tilfelle at chip punktene må loddes om igjen.

9151788[/snapback]

 

Trenger jeg et "flasheverktøy" for å flashe en slik DUO X2 chip? evt hvordan fjerner jeg da den gamle chippen?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe flasheverktøy for en DUOX2 chip. Den er forhåndsflashet. Det er en liten bryter på den. Der kan du velge om du har 1.0-1.5 Xbox versjon eller 1.6 versjon. I ditt tilfelle blir det 1.6 mode.

 

Jeg ville loddet av alt fra den gamle chip og begynt på nytt. Det følger med en slags pinheader som man kan lodde på hovedkortet. Ganske enkelt, så er det bare 3 loddepunkter rundt på hovedkortet etter det.

 

Siden du har 1.6, så må du lodde noe ekstra rundt LPC bussen. Kalles LPC Rebuild 1.6.

 

Her er en liten guide: Link

 

Kan du ikke lodde, så anbefaler jeg deg å finne noen som kan det.

 

Det som ligger på HD blir ikke berørt av bytte av chip. Etter chip er det bare å slå på maskinen med chip enabled og Xbox starter EVO X.

 

Lykke til og post hvordan det går :)

 

PS: Jeg har en del års erfaring med lodding i Xbox og PS2. Så jeg har advart deg om lodding på egenhånd. Har sett mangen som brenner opp baner på hovedkort og svir alt bort.

Endret av regeli
Lenke til kommentar

Jeg har nå kjøpt en slik Duo chip, men har litt problemer med å fjerne den gamle chippen. Ledningene var lette å fjerne, men selve kontakten som chippen er festet i er litt vrien. Problemet er at jeg ikke får bort alt tinnet rundt pinnene, og dermed får jeg ikke ut kontakten. Jeg har tinnsuger og kobbertråd, men har du noen andre tips eller triks?

Lenke til kommentar

Er det den som likner på en socket du mener som sitter fast?

En socket som har 8 pinner eller noe.

 

Viss det er den, så kan du bare varme opp et og dra den ut med en nebbtang forsiktig. Så gjør du slik på resten. For å fjerne resten av tinn, kan du bruke den "sugelissen" til å fjerne tinn i hullene.

Lenke til kommentar
Er det den som likner på en socket du mener som sitter fast?

En socket som har 8 pinner eller noe.

 

Viss det er den, så kan du bare varme opp et og dra den ut med en nebbtang forsiktig. Så gjør du slik på resten. For å fjerne resten av tinn, kan du bruke den "sugelissen" til å fjerne tinn i hullene.

9205657[/snapback]

 

Den har 12 pinner. Nå har jeg endelig fått fjernet den. Skal snart begynne å lodde fast den nye chippen.

Lenke til kommentar
Flott!

 

Husk å rens alt godt før du lodder på ny og lykke til.

 

Håper jeg hører fra deg hvordan det går :)

9206563[/snapback]

 

ja du må gi tilbake melding om hvordan det går! :)

hvilken auto installer har du tengt å bruke?

 

jeg sier bare en ting om duoX2 :ph34r:

go for it!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal du bruke Autoinstaller, så er det Slayers Auto Installer 2.7 du bør gå for. Så oppdaterer du bare XBMC etterpå med å laste ned den siste fra nettet og overskriver mappen/filene.

 

Men man skal som regel ikke måtte legge inn EVO X etter chip bytte. DUOX 2 og Xecuter 3 kan byttes uten å måtte re installere hele HDen.

 

Slayers Auto Installer finner du på "you now where to find it" sidene;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...