Gå til innhold

Test: Mio A701


Anbefalte innlegg

 

Tviler ikke på at de finnes...men det er ikke akkurat mange av dem! Artikkelforfatter legger det frem på en måte at "alle" mobiler med GPS i MS miljø kjører versjon 6.x  Så hvilken telefon har du? og er du happy?

 

(Jeg leter etter en etterfølger til min nesten 3 år gamle HP 6515, men har enda ikke funnet "den rette")

9111249[/snapback]

 

Har en Eten X500+ og er ganske happy. Den er selvfølgelig ikke perfekt, men den funker bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testen kunne sikkert vært skrevet litt bedre. Jeg satt igjen med følelsen av at det var flere motsigelser, f.eks:

 

"Alt i alt er dette helt greit satt sammen, men det er ikke spesielt imponerende. Størrelsesmessig tilhører nemlig A701 andre PDA-mobiler fra 2005, som Qtek S100. Og det er som kjent en stund siden 2005" - noen få av oss vet at det ikke er mange PDAer som er mindre i størrelse enn HTC's Magician (Qtek s100/i-mate JAM/etc.). Med sine 148 gram er den kun 8 gram tyngre enn HTC S710!!

 

"Alt i alt er Mio A701 en helt ok underholdningsmaskin så lenge du har et godt hodesett og et minnekort med plass til musikk eller film." - noe som gav terningkast 1 og 1/2 stjerne.."ok" for meg betyr midt på treet..nå er jeg litt usikker på hvor mange stjerner dere deler ut pr. "del-test"..

 

Som mange nevner så bør man ikke sammenligne denne PDAen med de helt nyeste. Jeg ville tatt utgangspunkt i, som det jo nevnes, at den fremdeles er på markedet - men lagt vekt på at dette kanskje er en PDA for de som vil ha et "billig" alternativ (antar man finner den forholdsvis rimlig rundt på internett) og stabil PDA. Syntes det ble brukt litt for krasse ord i omtalen.

 

En ting er WM5 vs WM6. WM6 tilbyr ikke så fantastisk mye mer enn det WM5 har - hvis man da ikke løper ut og kjøper seg en Exchange Server 2007. Operativsystemet er raskere, litt mer eye-candy - og ja, jeg liker WM6 selv - men for mange potensielle kunder der ute så holder WM5 lenge.

 

Dette med touchscreen..skarphet og trykking ved hjelp av penn...testens innhold rundt dette syntes jeg er overdrevet negativ. PDAer har i "alle" tider hatt en medfølgende penn. Windows Mobile har basert seg på trykkfølsom skjerm. Hvis dette er skrevet med tanke på iPhone/HTC Touch syntes jeg dette er heeeelt bak mål. Folk som skriker om et bedre brukergrensesnitt kan laste ned diverse 3dje parts løsninger og legge på telefonen sin. I utg.pkt baserer de fleste WM telefoner seg på standard grensesnitt, så det er lite å blåse opp i en test. Greit å nevne for de som ikke er kjent med slike telefoner, men jeg leser en undertone i teksten..som jeg tolker som at testeren vil ha brukergrensesnitt ala 2012 nå. Jeg er enig at mye kunne vært gjort med grensesnitt (og ikke bare eyecandy ala HTC Touch), men dette er en telefon som er cirka 2 år gammel..

 

Som flere nevner er de svært godt fornøyd med sine Mio'er, noe jeg så gjerne tror. Dere kunne da forresten også sagt at dere fikk inn Mio'en fra produsent/leverandør først i disse dager - og kanskje gjennomført en kuriositets test..istedenfor å slakte den :)

 

Skrevet litt fort og gæli...(det jeg skrev altså hehe)

Lenke til kommentar

Slenger meg på og vil si meg enig i de fleste kommentarene her, A701 er en telefon som fortsatt er teknisk mye bedre enn mange telefoner på markedet og telefonen er da av god kvalitet. Ser ingen grunn til at dere skal gi telefonen en så dårlig karakter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...