Gå til innhold

Forslag til flyspill (Ikke MS Flight Sim)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har lyst til å spille et flyspill igjen, savner tiden med F-22 Lightning II jeg hadde for lenge siden. Noen som vet om noen gode flyspill (air-to-air, air-to-ground altså.. vil ikke fly passasjerer til The Windy City) som er noenlunde nye og kan gi litt underholdning i juliregnet?

Setter pris på svar!

Endret av demeyfint
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, har sett på det. Så bra ut, men jeg vil gjerne ha moderne fly

Men takk for svar

Endret av demeyfint
Skrevet

Wings Over Europe. Her flyr du moderne jagerfly. Store muligheter for å laste ned andre fly.

Hjemmeside til utvikler: http://www.thirdwire.com/

Side til addon fly mm: http://www.combatace.com/

ThirdWire har også andre combat flight sim som også er like åpne som WOE.

En annen anbefaling Falcon 4. (Kåret til den beste og mest realistiske F-16 simulatoren for pc)

Skrevet

IL-2 Forgotten battles eller IL-2 1946(er veldig bra)!

Dette er spill med litt eldre fly, men det er alikevel mange raske\gode fly!

Anbefales...

Skrevet
Wings Over Europe. Her flyr du moderne jagerfly. Store muligheter for å laste ned andre fly.

Hjemmeside til utvikler: http://www.thirdwire.com/

Side til addon fly mm: http://www.combatace.com/

ThirdWire har også andre combat flight sim som også er like åpne som WOE.

En annen anbefaling Falcon 4. (Kåret til den beste og mest realistiske F-16 simulatoren for pc)

Men Falcon 4 kan vel ikke akkurat kalles noenlunde nytt (som trådstarter spør etter), det er jo ni år gammelt...den eneste kampflysimulatoren av nyere dato som er verdt å ta en titt på er Lock-On, sammen med utvidelsen Flaming Cliffs. Wings Over Europe og lignende spill har ihvertfall ikke jeg sansen for, de ser ut som de skulle ha kommet ut på slutten av 90-tallet og det er ikke lagt noen som helst vekt på realisme, hverken på flight model eller systmer i maskinene.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Tror han mener Falcon 4.0: Allied Force som kom ut i 2005

Skrevet

Jeg har et liggende, men det virker merkelig nok bare i Win98... iF22 Raptor, heter det.. Tror det er en bra simulator.. Morsomt er det i hvert fall. :D

Noen som vet hvordan jeg får det til å funke i XP? :blush:

Skrevet
Jeg har et liggende, men det virker merkelig nok bare i Win98... iF22 Raptor, heter det.. Tror det er en bra simulator.. Morsomt er det i hvert fall. :D

Noen som vet hvordan jeg får det til å funke i XP? :blush:

9102297[/snapback]

1. Finn .exe filen som blir brukt til å starte opp spillet.

2. Høyreklikk på den og velg Egenskaper.

3. Gå over til Kompatibilitet.

4. Huk av for "Kjør dette programmet i kompatibilitetsmodus for:"

5. Velg "Windows 98 / Windows Me"

6. Trykk på OK.

7. Dobbelklikk på .exe filen og den skal fungere

Skrevet
1. Finn .exe filen som blir brukt til å starte opp spillet.

2. Høyreklikk på den og velg Egenskaper.

3. Gå over til Kompatibilitet.

4. Huk av for "Kjør dette programmet i kompatibilitetsmodus for:"

5. Velg "Windows 98 / Windows Me"

6. Trykk på OK.

7. Dobbelklikk på .exe filen og den skal fungere

9102340[/snapback]

Har prøvd det før en gang, og det virket ikke.. :/

Nuvel.. Jeg får vel bare spille det på den gamle Win98-maskina, da.. ;)

Skrevet

Det er i bunn og grunn akkurat det samme spillet, bare med noen mods. Det kjører på akkurat den samme tekniske platformen som det originale Falcon 4. Men Falcon 4 er kurrant om du ikke bryr deg om flight model og grafikk (noen av modellene ser kurrante ut, men landskap og effekter bærer tydelig preg av å ha blitt utviklet for nesten ti år siden).

• 4 måneder senere...
Skrevet (endret)

Det er i bunn og grunn akkurat det samme spillet, bare med noen mods. Det kjører på akkurat den samme tekniske platformen som det originale Falcon 4. Men Falcon 4 er kurrant om du ikke bryr deg om flight model og grafikk (noen av modellene ser kurrante ut, men landskap og effekter bærer tydelig preg av å ha blitt utviklet for nesten ti år siden).

Det er jo klart at F 4.0 AF ligger etter grafisk sett i forhold til Lock On FC, men husk at FA 4.0 AF er opprinnelig fra 1998 mens Lock On er fra 2003.

Det finnes mods til Falcon i form av "Hi Tiles" som gjør scenery mer behagelig og penere å se på. Det er også mye høyere oppløsning på bakketeksturer samt du kan velge forskjellige sesonger i form av vinter, sommer, høst og vår. Sceneryet kan kjøpes (12$ bare) her: http://www.hitiles.com/indexF4AF.htm

(Det finnes i tillegg mulighet for å laste ned ny høyere oppløsning på 2D cockpit også. )

Har dette selv og det er mye bedre grafikk nå, selv om Lock On FC er langt foran. MEN! Spillbarhet er for meg viktigst, og det at cockpit er fullstending

klikkbar og at de har simulert en F-16 såpass bra i forhold til flyfysikk og instrumenter veier for meg høyere enn ren grafikk. Lock On har sine svakheter den også, med uklikkbar cockpit og en rekke bugs samt at den krever en monster pc selv om det kom i 2003. Falcon 4.0 AF går reint som smør med full AA og AF selv på en litt eldre PC. Har du Track Ir økes opplevelsen bare ennå mer. For meg er Lock On det spillet jeg spiller hvis jeg skal fly akrobatikk (lettere å frapse i Lock On da Lock On har bedre "padlocking") eller formasjonsflyvning med gutta. Da ser Lock On visuelt bedre ut. Når det kommer til kampanjemodus er F4 AF milevis foran med realtime krig og simulering.

Har begge titler så det fine er at jeg velge hva jeg vil fly etter hvilket flyhumør en er i. Lock On for akro og F4.AF for simulator kampanjeflygning.

Endret av FunkyMan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...