Gå til innhold

Fifa 007 lagge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har fått meg Fifa 2007 og har nesten ny pc og det lagge ... hva kan det være for noe ?

9093120[/snapback]

Iflg. signaturen din bør PCen din være god nok til å takle FIFA _07_ ja. Er det bare i FIFA dette problemet er? Har du lagt inn drivere o.l.? Prøvd å sette ned innstillingene for å se om problemet løser seg?

Skrevet
Jeg har fått meg Fifa 2007 og har nesten ny pc og det lagge ... hva kan det være for noe ?

9093120[/snapback]

Iflg. signaturen din bør PCen din være god nok til å takle FIFA _07_ ja. Er det bare i FIFA dette problemet er? Har du lagt inn drivere o.l.? Prøvd å sette ned innstillingene for å se om problemet løser seg?

9093148[/snapback]

Jeg satte ned fra 1024 x 764 ... eller hva det, ned til 800 x 600 og da gikk det bedre, men jeg syntes det var rart at den ikke greide det på høyere oppløsning

Skrevet

Har samma problemet. Spillet går liksom i slow-motion, jeg lurer på om det er dual-core'n som kan til det. Hadde samme problemet i Splinter Cell, og det funket fint når jeg kjørte på bare èn prosessorkjerne. Har ikke fått prøvd dette i FIFA ennå, men du kan jo prøve og si fra om det går :)

Skrevet
Har samma problemet. Spillet går liksom i slow-motion, jeg lurer på om det er dual-core'n som kan til det. Hadde samme problemet i Splinter Cell, og det funket fint når jeg kjørte på bare èn prosessorkjerne. Har ikke fått prøvd dette i FIFA ennå, men du kan jo prøve og si fra om det går :)

9093231[/snapback]

Hvordan får jeg til og bare kjøre på ene core'n da ?

Skrevet

9093231[/snapback]

Hvordan får jeg til og bare kjøre på ene core'n da ?

9093486[/snapback]

Først må du starte spillet, deretter alt-tab'er du tilbake til Windows igjen og åpner Task Manager (Ctrl+Alt+Del). Klikk på "Prosesser"-tabben (Processes hvis du har engelsk OS). Nå må du finne frem til prosessen som er spillet, er ikke helt sikker på hva den heter, men hvis du sorterer etter minnebruken (Memory Usage, valget helt til høyre på lista du får opp), bør det være en prosess som heter f.eks. FIFA eller FIFA07 eller noe sånt som sluker mest minne.

Høyreklikk på denne, dersom du har dualcore skal det være et valg nederst som heter "Set Affinity". Klikk her, du får opp liste over prosessorkjerner. Sannligvis har du både "CPU0" og "CPU1" huket av, bare velg bort en av disse, alt-tab inn i spillet igjen og se om det hjalp noe.

Håper det hjalp, det hele er litt teknisk så bare spør hvis du kjører deg fast.

Skrevet (endret)

[pirke] Man trenger ikke alt-tabbe før man trykker ctrl-alt-del [/pirke]

Men, du snakka om Splinter Cell, der er det ikke bare CPUen, hod meg så lagga det like mye, samme åssen instillinger, så reinstallerte jeg Windows og det ble fint :p, så reinstallerte jeg igjen, og så ble det møkk...

Endret av WheelMan_92
Skrevet
Først må du starte spillet, deretter alt-tab'er du tilbake til Windows igjen og åpner Task Manager (Ctrl+Alt+Del). Klikk på "Prosesser"-tabben (Processes hvis du har engelsk OS). Nå må du finne frem til prosessen som er spillet, er ikke helt sikker på hva den heter, men hvis du sorterer etter minnebruken (Memory Usage, valget helt til høyre på lista du får opp), bør det være en prosess som heter f.eks. FIFA eller FIFA07 eller noe sånt som sluker mest minne.

Høyreklikk på denne, dersom du har dualcore skal det være et valg nederst som heter "Set Affinity". Klikk her, du får opp liste over prosessorkjerner. Sannligvis har du både "CPU0" og "CPU1" huket av, bare velg bort en av disse, alt-tab inn i spillet igjen og se om det hjalp noe.

Håper det hjalp, det hele er litt teknisk så bare spør hvis du kjører deg fast.

9093775[/snapback]

Det hjalp jo ikke :( den sto på en core, så jeg satte den på 2 og det ble ingen forskjell :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...