Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Et par taster på tastaturet, maskinen slår seg på


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ett litt merkelig problem. Når maskinen min er avskrudd, og jeg kommer bort i tastaturet (trykker på noen taster), så vil maskinen slå seg på igjen. Det skjer ikke alltid, bare av og til. Dersom jeg tar ut tastatur kabelen, som er koblet til USB-porten på maskinen, så vil også maskinen starte opp.

 

Så jeg lurer på hva som kan være galt. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette. Det er egentlig ikke ett stort problem, men det kan være godt å få vite om det skal være sånn, eller om det finnes en metode å fjerne det på.

 

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå i BIOS og finn en innstilling som heter Wake on LAN eller noe i den duren og sjekk om den står på enable, hvis den gjør det kan du sette den på disable og se om det har noen effekt.

9093382[/snapback]

 

Takk for svar. Jeg gikk nå nettopp inn i BIOS og der stod det blant annet "power on by keyboard, mouse, etc". Det stod videre at dersom jeg enabled "power on by keyboard", så ville maskinen min starte opp ved ett tastetrykk. Men den til keyboard stod på disabled, så då skal det ikke gå an å starte maskinen ved ett tastetrykk.

 

Så det er litt merkelig. Andre forslag til problemet tas imot med takknelighet. Kan der være en fordel å oppdatere bios? Jeg har min bios allerede nokså godt oppdatert, men ikke nyeste versjon.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt inn den nyeste BIOSen uten at problemet løste seg. Det jeg syns er så merkelig, er at dersom jeg tar ut selve kabelen til tastaturet, så starter maskinen. Det må vel være noe galt.

 

Har dere andre forslag som kan være med å løse problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...