Gå til innhold

Kjøp av PS3 konsoll på VGP

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

PS3 m/60 GB HD selges for ca 640 USD på videogamesplus.ca inkl. frakt. Dette tilsvarer rundt 3700 kr (kurs på 5,80).

Noen som har erfaringer med å kjøpe PS3 konsoll fra denne nettbutikken? Tenker da på mva og evnt toll?

EDIT: Legger ved linken til VGP

Endret av johanch
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte PS3 u/spill, en ekstra håndkontroll og Blu-ray kontroll derfra for nøyaktig en uke siden - og det kom på døra tre dager etterpå. De skriver at det er en "replacement for defective toy" som er verdt $20 CAD (~100-120,-) - og det gikk glatt igjennom toll og slikt tull da jeg bestilte det.

Kundeservicen var god, og de var som du sikkert forstår umåtelig mye raskere enn vi er vant til at posten er her hjemme.

Skrevet

Hva med strøm, soner osv? Noen begrensninger i den kanadiske PS3 versjonen versus det norske (europeiske)?

Vurderer sterkt å slå til her...

Skrevet

Ja, det er noen begrensninger ang. soner. Du kan kun spille av sone 1 DVD'er og Blu-ray, og du kan kun spille amerikanske PS1/PS2-spill også.

PS3-spillene er sonefri, så det er ikke noe problem.

Angående strøm er det bare å ta en gammel strømkabel fra en helt vanlig PC, så er det i orden :)

Skrevet

Det er ikke sone indeling på alle blu ray enda. og det er ikke sone 1 2 3 osv. det er sone A B og C. A er usa med mer...men man burde jo kjøpe BR filmer derfra uansett pga norske sinnsyke priser.

Men DVD og resten er rett.

Skrevet (endret)
Jeg kjøpte PS3 u/spill, en ekstra håndkontroll og Blu-ray kontroll derfra for nøyaktig en uke siden - og det kom på døra tre dager etterpå. De skriver at det er en "replacement for defective toy" som er verdt $20 CAD (~100-120,-) - og det gikk glatt igjennom toll og slikt tull da jeg bestilte det.

Kundeservicen var god, og de var som du sikkert forstår umåtelig mye raskere enn vi er vant til at posten er her hjemme.

9088168[/snapback]

Angående levering:

Ser du skriver at de leverte døra. Var det Posten som leverte eller f.eks. DHL? De skriver på nettsidene at de benytter seg av DHL Express. Blir man ringt opp før levering? Er jo mange som ikke er hjemme på dagtid på jobb...

Endret av johanch
Skrevet

ordre står fortsatt under "processing",så får se hvordan det går. Er vel 6 timers forskjell i forhold til norge.

Dhl skal levere på døra, regner med det er express. De bruker å ringe først.

Plukket opp en strømkabel samtidig som en var på biltema, 30kr.

Skrevet

For å svare på noen av spørsmålene som er stilt her:

Det var DHL som leverte på døren hos oss. Jeg var ikke hjemme på det aktuelle tidspunktet, men hadde familie som tok imot pakken. Verken jeg eller de ble oppringt, men jeg ringte de tidligere på dagen og fikk beskjed om at pakken ville være levert før klokken 16:00. Det passer litt dårlig med tanke på arbeidstid og sånn hvis man bor alene.

Jeg tror det er ni timers tidsforskjell til lageret dems, og ikke seks timer. Det var i alle fall det jeg "fant ut".

Skrevet
Angående levering:

Ser du skriver at de leverte døra. Var det Posten som leverte eller f.eks. DHL? De skriver på nettsidene at de benytter seg av DHL Express. Blir man ringt opp før levering? Er jo mange som ikke er hjemme på dagtid på jobb...

9088655[/snapback]

DHL leverte til meg på jobb, så det går bra. ;)

Skrevet
Sikkert litt offtopic men, får jeg spilt Wii spill fra USA på en wii som er kjøpt her i Norge ?

9100080[/snapback]

Niks, ikke uten modchip og så vidt jeg vet finnes det fortsatt ikke en modchip som tar ALLE spill. Men kan hende jeg tar feil på akkurat det.

Skrevet
da var den i hus, har ikke sett på ps3 så nøye før men den trengs ikke å gjemmes.

9107032[/snapback]

Nei, den er virkelig fin å se på. Hele konsollen virker veldig gjennomført. Det eneste negative med den er at man må tørke den for støv relativt ofte pga. den glatte overflaten, hehe.

Skrevet
et lite spm, ble du trekt i CAD?

Valgte usd, men er trukket i cad som er litt dyrere

9107866[/snapback]

Ja, jeg ble trukket i CAD, selv om jeg bestilte i USD. Tror det står noe om at det er slik de gjør det hvis du leser litt igjennom informasjonen. Uansett er det bare et mindre beløp. Jeg tror det utgjorde en forskjell på under 100 NOK hvis jeg ikke tar feil.

Skrevet (endret)
da var den i hus, har ikke sett på ps3 så nøye før men den trengs ikke å gjemmes.

9107032[/snapback]

Fint hvis du gir oss litt info om maskinen. Ble den levert hjem på døra? Av DHL? Hvordan var pakken merket osv?

Ser alt annet ellers greit ut? :)

Endret av johanch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...