DionysosDale Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Sitter og leiker meg litt med Visual Studio Express 2005, og har lyst å prøve å lage en enkel applikasjon som lagrer og henter data fra ein SQLserver Express 2005 database. Har laget eit nytt prosjekt med database, og har fått til å legge inn og hente ut data. Men det er masse eg ikkje får til, som eksempel hente data fra fleire tabeller samtidig, søking osv... Lurer på om det er noen som veit hvor eg kan finne eit "sample project" hvor alle viktige funksjoner er på plass, slik at eg kan se på koden og lære meg hvordan dette skal gjøres... All hjelp verdsettes! Dionysos
GeirGrusom Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Nå bruker jeg kun SQL, og der henter man data fra flere tabeller samtidig med INNER JOIN
Manfred Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Det finnes endel flere typer join enn bare INNER JOIN. Du har "LEFT INNER JOIN", som tar utgangspunkt i "venstre" tabell, "RIGHT OUTER JOIN",.... osv...
GeirGrusom Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Det finnes endel flere typer join enn bare INNER JOIN. Du har "LEFT INNER JOIN", som tar utgangspunkt i "venstre" tabell, "RIGHT OUTER JOIN",.... osv... 9091642[/snapback] jaja... jeg har aldri hatt bruk for noe annet en inner join jeg da.
Manfred Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Man kommer langt med bare "LEFT JOIN" eller "INNER JOIN", ja... Det er kun unntaksvist jeg har hatt behov for "RIGHT OUTER JOIN" og slike ting...
DionysosDale Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Skrevet 19. juli 2007 Ok... men den beste måten å lære på, er "reverce engeneering". Lurer på om det er noen som har et Visual Basic prosjekt hvor det meste er på plass som eg kan laste ned og se hvordan ting fungerer... Dionysos
Manfred Skrevet 19. juli 2007 Skrevet 19. juli 2007 Jeg er veldig uenig i at dette er beste måten, for det er da mange ting du bare lærer at "det er sånn", og du forstår det ikke. Start med en tutorial og LÆR deg ting fra starten av du.
DionysosDale Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Skrevet 20. juli 2007 Har du noen tips om ein bra tutorial som dekker det meste da? Dionysos
qdos Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Hvis du vil hente informasjon fra flere tabeller, forutsatt at det er de samme tabellene som er knyttet sammen på lik måte, er det enkleste å opprette et view i databasen, og så spørre mot viewet. Alternativt kan du opprette ulike view for hver spørring, og la programmet avgjøre hvilket view det skal spørres mot.
kaffenils Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Du har "LEFT INNER JOIN" Jasså ja :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå