Gå til innhold

*LØST*xD-kort, type H eller type M?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg skal bestille med et Fujifilm F30 og trenger minnekort, men for å få 2 GB må jeg velge et som heter type M og jeg har hørt at type H er kjappere. Men er dette ytelse jeg vil merke under bruk av kamera? Er 1 GB nok egentlig eller?

9082079[/snapback]

 

Lurer på det samme, har akkurat kjøpt meg fujifilm f31fd. I bruksanvisningen står det:

 

"Hvis du filmer og bruker xd-picture card med modellnummer som inneholder "M", som "DPC-M1GB", vil filmens opptakstid reduseres hvis du ofte tar opp og sletter bilder. I slike situasjoner, slett alle bilder eller formater minnekortet før du bruker det. Husk å ta ekstra kopier av viktige bilder eller filer over til din datamaskin."

 

Jeg skal ha med meg kameraet på en 4 mnd reise, og kommer ikke til å ta med meg data. Er type M billigere? Hvilke andre forskjeller er det?

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
kort sagt må man ha type M for å benytte seg av panoramafunksjon på olympus kameraer. Det er grunnen til at du finner to forskjellige typer i salg.

 

Hvor i all verden har du dette fra ?

Panoramafunksjonen har ingenting med om det er type H eller M. jeg får fint brukt panoramafunksjonen i kameraet mitt med ett rent type H kort. Det som har noe å si er at det er et orginalt Olympus kort.

Lenke til kommentar

Da har jeg løst gåten min :p

Panorama funksjonen har ikke noe med M eller H å gjøre, men om kortet er et olympus kort eller ikke. Du får ikke benyttet panoramafunksjonen om det ikke er olympus kort. Forskjellen på M og H er stort sett bare hastigheten.

M kort: (R/W) 4/2,5 MB/S

H kort: (R/W) 5/4 MB/S

 

Beklager missforståelsen fra min side.

Lenke til kommentar

Man vil merke ganske stor forskjell i hastigheten. Testet på et E-500 for en stund siden. Hadde et 512MB type M..., byttet det med et 1GB type H, og det gikk vesentlig kjappere. (Bruker vanligvis Sandisk Extreme CF kort; har 1GB xD som "backup" dersom CF kortet skulle bli fullt og jeg ikke har mulighet å bytte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...