Gå til innhold

Kraftig laptop til tungt bruk


Anbefalte innlegg

god aften

 

Jeg titter på laptop som skal brukes til photoshop, tunge spill, videoredigering.

 

Trenger noe med heftig ytelse. Merker jeg kunne tenkt meg er Acer og Asus, grunnet at jeg får noe rabatt på disse bærbare, kan noen av dere hjelpe meg med å finne en heftig maskin.

 

Spørsmål, vet noen av dere om hvor lenge til det blir før vi kan finne 8800 kort i laptopene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt Dell XPS M1710

 

Specs på den jeg nettopp kjøpte for 16k:

 

Skjerm: 17" Widescreen WUXGA UltraSharp med 1920x1200 oppløsing

Skjermkort: Geforce go 7950GTX 512mb

Prossessor: Intel® Core™ 2 Duo T7400-prosessor 2,16 GHz

Minne: 2Gb ddr2

Hdd: 160GB 5200RPM (kan og fåes me 7200rpm men koster mer)

OP: Windows Vista Home Premium

 

Dette er en veldig god bærbare til en rimelig pris. Geforce go 7950GTX er per dags dato det beste skjermkortet til bærbare pcer rent ytelsesmessig, eneste er at den ikke støtter DX10

Lenke til kommentar

Ja hvis du vil ha DX10 skjermkort kan du enten vente på at XPSene skal få det, eller kjøpe inspirion 1720 med geforce 8600GT, men tingen me DX10 skjermkortene er at de gir dårligere ytelse per dags dato en Geforce 7xxx skjermkortene (da snakker jeg feks GF8600gt vs GF7900GT) men de støtter som sagt DX10. Valger står vel egentligt på ytelse eller DX10, så vidt jeg vet er ikke begge deler (ytelse og DX10) kommet til bærbare enda.

Lenke til kommentar

Mye dårligere er vel litt å overdrive. Men en del dårligere er den nok ja. Skal du ha 15" er det lite vits i å vente. Skal du ha 17" ville jeg eventuelt ventet på Dells nye XPS-er med 8800M-kort. Det heter forresten 8X00M nå, ikke Go 8X00. ;)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Mye dårligere er vel litt å overdrive. Men en del dårligere er den nok ja. Skal du ha 15" er det lite vits i å vente. Skal du ha 17" ville jeg eventuelt ventet på Dells nye XPS-er med 8800M-kort. Det heter forresten 8X00M nå, ikke Go 8X00. ;)

9083734[/snapback]

I 3Dmark er ikke forskjellen stor: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3836 (7950gtx go greier vell ca 10000), men i spill er den stor når man kommer opp i høye oppløsninger og ved bruk av AA og AF. Eks her: http://www.digit-life.com/articles2/digest...-1600-pcie.html om du ser på 8600gt og 7950gt som er omtrent identiske (klokkehastighet, pipelines, minnehastighet etc) med 8700m gt og 7950gtx go så ser du at forskjellene er store, selv 7900gs som er marginalt raskere enn 7900gs go er nesten dobbelt så raskt som 8700m gt. Jeg er ihvertfall ikke imponert. Nvidia bør komme med 8800go litt kjapt nå synes jeg, ytelsesmessig har det ikke vært utvikling i toppsjiktet hos bærbare på godt over et år nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...