Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli kjent med jente (date)


Gjest Gjest_bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bruker

Hei!

 

Jeg velger å bruke gjestefunksjonen fordi jeg kun ønsker å være kjent på forumet gjennom "vanlige" temaer. Når det gjelder informasjon om mitt eget private liv, synes jeg det er svært viktig å opptre som anonym - spesielt på Internett. Håper dette er god nok grunn til å bruke gjestefunksjonen.

 

Vel, tilbake til emnet. Jeg jobber denne sommeren i butikk, og forrige uke ble det ansatt en helt nydelig jente. Jeg har visst om henne før (skolen), men har ikke lagt så mye merke til henne da. Har også sett henne et par ganger på jobben før hun begynte - synes vi hadde litt blikkontakt da, samtidig som jeg synes jeg så et smil (innbilsk?). Vi er vel begge to rundt 18 år. Hun er veldig hyggelig mot meg på jobben, smiler og lignende, men det blir jo som oftest mest jobbprat, etc. I mitt hode synes jeg også hun noen ganger har spurt om litt "unødvendig ting", bare for å få kontakt med meg? (håpefull)

 

Jeg har veldig lyst til å bli mer kjent med henne, problemet ligger dog i at jeg er ganske beskjeden av meg. Tenkte jeg skulle spørre om hun ville bli med på restaurant her i går, men selv da jeg fikk en skikkelig god anledning til å spørre, lot jeg sjansen gå fra meg. Jeg er vel altfor redd med tanken på å bli avvist - tanker som "vil min forespørsel bli en flause" og lignende skaper frykt. Kan i grunn nevne at jeg ellers er en ganske frampå person, men når det kommer til personer det motsatte kjønn som jeg liker, svartner det ofte helt.

 

Må også samtidig si at jeg ikke har så mange andre muligheter enn på jobben til å treffe henne. Jeg er ikke noe stor fan av festing - øl og alkohol er greit nok det, men når folk drikker det kun for å bli rusa, ramler det et stort spørsmålstegn ned i hodet mitt. Dette valget mitt med å ikke feste veldig mye, innskrenker jo mulighetene en god del - kan kanskje ha bidratt på sjenertheten.

 

Som dere sikkert skjønner trenger jeg hjelp til å få kontakt med henne, be henne med ut og lignende. Akkurat der er jeg en feigings. Jeg har ikke telefonnummeret eller MSN-addressen foreløpig, men vet ikke om jeg tør å spørre - da går jeg nok heller for restaurant-invitasjonen med en gang. Har dere noen råd til meg?

 

Hilsen Mister Gjest

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Epletyv her; spør henne hva hun skal etter jobb, også (hvis hun ikke er opptatt/skal gjøre noe) slå til med å spørre om dere 'kanskje' kan finne på noe. Funker som oftest greit det der :)

 

Derfra finner dere ut hva dere vil gjøre, og avtalen er i boks. Go for it :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bruker
Enig med Epletyv her; spør henne hva hun skal etter jobb, også (hvis hun ikke er opptatt/skal gjøre noe) slå til med å spørre om dere 'kanskje' kan finne på noe. Funker som oftest greit det der :)

 

Derfra finner dere ut hva dere vil gjøre, og avtalen er i boks. Go for it :)

9078958[/snapback]

 

Ja, det er det jeg har så veldig lyst til å gjøre :)

 

Men plages psykisk med avvisningsproblematikken. Jeg nesten vet jo at hun kommer til å bli med hvis jeg spør, men det er bare det å spørre :blush:

 

Jeg må liksom kjøre full pakke med en gang da - blir jo åpenbart at jeg er interessert. Huff, jeg er ikke så vandt med sånne situasjoner. Jeg tar det nok altfor høytidelig, men-men.

 

Skal prøve å gjøre det dere sier på tirsdag, nå gjenstår det bare å samle "guts" ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bruker
Ja, nå er tirsdagen over? Gikk det så bra at du tilbringer natten der?

9093187[/snapback]

 

Nope, hun jobbet sent den dagen, så det passet ikke :no:

 

Men skal prøve å få til en greie i dag :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bruker
Hermegås... :hrm:

9097120[/snapback]

 

Jeg spurte henne ikke om å være med på noe, fikk bare vite arbeidstiden hennes av Noen av de andre. Jeg har derfor ikke brukt opp sjansen for å si det sånn.

 

Hadde forresten perfekte anledninger i dag til å spørre henne, men fikk jaggu meg ikke til å si det. Gjett hvem som var helt forbanna på seg selv etterpå :p Ble så sint, fysjamegse. På lørdag derimot SKAL jeg ha spurt henne, ellers quiter hjernen min! :D

Lenke til kommentar

Hehe, jeg kjenner til situasjonen.

Jeg er var alene på jobb forrige uke, og denne uken (ja, ALLE har ferie unntatt meg :p ), før jeg går ut til ferie nå på Mandag.

Det kom ei som skulle ha sommerjobb her disse ukene, så jeg ble jo litt kjent med henne.. Jeg også er en person som planlegger å spørre, men aldri får det til.

 

Jeg tenkte å spørre henne med ut forrige helg, og begynte jo sånn lett "Jess, helg i morgen nå da :) " , og fikk til svar at ja, og hun skulle bort hele helgen. Et lite slag i trynet, men ok.

Fant ut på Mandag da at hun hadde samboer, og fant også ut at hun tydeligvis ble forlovet i helgen.

 

Ikke da for å skremme deg eller noe, men jeg er glad jeg ikke spurte henne om å bli med ut.. ^^

 

Men go for it.. Snakk med henne som om dere var bestevenner allerede.

Når du spør henne ut, så spør du som om du skulle spurt en kamerat til å begynne med. "Blir du med å ser den derre filmen på kino på Fredag?", eller "Blir du med å finner noe å spise ute i kveld? Jeg er så lei av å lage mat selv" :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bruker
Men go for it.. Snakk med henne som om dere var bestevenner allerede.

Når du spør henne ut, så spør du som om du skulle spurt en kamerat til å begynne med. "Blir du med å ser den derre filmen på kino på Fredag?", eller "Blir du med å finner noe å spise ute i kveld? Jeg er så lei av å lage mat selv" :p

9100325[/snapback]

 

Hehe!

 

Tror nok jeg unngår kino-oppleget - det blir liksom bare "hei-kjøpe billetter-se film-snakkes". Da føler jeg heller at å spise en pizza eller noe er bedre - kan jo prate leeeenge sammens :cool:

 

Btw, når jeg eventuelt tar henne med ut, det er vel et must å betale for det vi spiser (for begge to)? Andre ting jeg må tenke på? Må jo være litt gentleman, men skal prøve å ikke gjøre det kunstig :D

Lenke til kommentar

Ja, er litt enig i at kino er litt lamt, spesielt hvis det ikke skal være noe annet i tillegg.

Og det med å spandere?

Det lurer jeg også litt på, men det kommer vel litt ann på økonomien din.

Har du nok penger, så skader det ikke å være litt gentleman å betale, men har du bare såvidt til at du selv overlever, så blir jo det litt dumsnilt også.

 

Kan jo håpe at det er en dame som står hardt på det med likestilling, og MÅ betale for alt selv. Isåfall har du truffet gullfuglen :D

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bruker

Pengene skal det ikke stå på akkurat, har nok relativt mye på den fronten :)

 

Hva om hun insisterer på å betale, skal jeg da gi etter, eller er det lurt å holde på sitt?

 

Hadde også tenkt på kanskje å spise først, så kino, men tror jeg heller deler det opp i flere "porsjoner" slik at jeg får tid med henne (hvis det går bra første gangen selvsagt) :cool:

Lenke til kommentar

Bare ikke nevn det at du skal betale sånn før dere begynner å spise da :p

Bare ta deg av betalingen når den kommer. Du sier til de bak disken eller noe at du skal betale for begge..

Blir litt dumt om du begynner å snakke om betalingen før dere får maten liksom :p

Ta det som en selvfølge at du betaler.

 

(null personlig erfaring, jeg bare forestiller meg at det er best)

Lenke til kommentar

Enig, det at du betaler tror jeg er viktig så hun skjønner at dette er real date liksom, ikke noe venne opplegg.

 

Syntes også at du skal spørre om hun skal gjøre noe etter jobb, men en munter tone så du ikke høres redd ut, "du skal ikke være med ut på en pizza da?"

Da blir det enkelt for henne å svare.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_bruker
Skal hun bare jobbe der i sommer, eller er det sånn at dere begge vil jobbe der fast utover høsten.

I så fall ville jeg revurdert daten.

9104032[/snapback]

 

Jeg vet ikke hvordan hennes jobbing blir framover, og vil helst benytte sjansen nå :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Har et forslag her..Sånn de gjør på film :p

 

Du snakker litt med henne om ditt og datt rett før du skal hjem for dagen..Så sier du bare sånn:

 

"Du, jeg må nesten gå nå jeg. (Når dere snakker..sånn plutselig) men hvis du vil være med ut på resurant en dag, så kan vi snakke mer" :);)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...