Gå til innhold

HP t260 - Hva bør skiftes ut?


Anbefalte innlegg

Har nå en ganske ubrukt HP Pavilion t260 PC, som egentlig er en helt grei PC. Den har disse spesifikasjonene:

 

-Intel Pentium 3,06 GHz

-1 GB DDR-SDRAM 333 MHz

-250GB HD (7200RPM)

-ATI Radeon 9800 128MB

 

For å gjøre maskinen iallefall litt bedre, tenkte jeg kanskje å legge til mer RAM, evt. en annen type RAM. Da må jeg jo også bytte hovedkort, da det bare er to sokkler på det jeg har nå (Mini ATX). Kunne dere være vennlig å komme med forslag til modifikasjoner, evt. hva jeg bør bytte ut med hva?

 

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm.... alt henger sammen her og hvis du skal bytte HK og RAM, da kanskje du må bytte PSU, CPU +++, ikke minst grafikkort. da er det like gjerne bygge alt fra null.....

 

min anbefaling: ta ut alt, fjern alt støv, monter alt sammen, installer OS og prøv å selge den til noen.....

9077670[/snapback]

 

Men si hvis jeg f.eks kjøper dette hovedkortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321184

 

Også f.eks denne ram-en:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306537

 

Og evt ny strømforsyning:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301760

 

Da har jeg brukt ca. 1000,- , og da har jeg vel fått en betraktelig mer funksjonell PC?

Lenke til kommentar
ingen tvil, men ikke veldig mye bedre enn du har fra før....

9077949[/snapback]

 

Men er ikke interessert i å spille dagens spill på best mulig grafikk, vil bare kunne få kjørt spillene bedre enn det jeg gjør nå. Da vil vel det overnevnte oppgraderingene fungere, evt. nytt skjermkort?

Lenke til kommentar

Antar at du har cpu socket 478 og agp skjermkortslot, så delene du har valgt vil desverre ikke passe til din gamle ram eller prosessor.

 

Jeg har veldig likt system som deg og valgte å oppgradere ram og skjermkort. Men oppgraderingen med ram var ubetydelig forbedring og merket ingen endring i noe spill jeg har prøvd. Men skjermkort derimot var stor forbedring fra 9800pro til 7800gs.

 

Så hvis jeg var deg ville jeg kun kjøpt et 7900GS agp eller 6800gs agp fra demovarer til komplett

 

edit: og jo, strømforsyningen bør minst være 360watt

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
Antar at du har cpu socket 478 og agp skjermkortslot, så delene du har valgt vil desverre ikke passe til din gamle ram eller prosessor.

 

Jeg har veldig likt system som deg og valgte å oppgradere ram og skjermkort. Men oppgraderingen med ram var ubetydelig forbedring og merket ingen endring i noe spill jeg har prøvd. Men skjermkort derimot var stor forbedring fra 9800pro til 7800gs.

 

Så hvis jeg var deg ville jeg kun kjøpt et 7900GS agp eller 6800gs agp fra demovarer til komplett

 

edit: og jo, strømforsyningen bør minst være 360watt

9079606[/snapback]

 

Men si hvis jeg finner et billig hovedkort med PCI-ex, og oppgraderer RAM-en samtidig. Hvor mye må jeg ut med for å få et skjermkort som overgår GeForce 7800GS da når det gjelder PCI-ex?

Lenke til kommentar
Men si hvis jeg finner et billig hovedkort med PCI-ex, og oppgraderer RAM-en samtidig. Hvor mye må jeg ut med for å få et skjermkort som overgår GeForce 7800GS da når det gjelder PCI-ex?

9080004[/snapback]

 

Du må sjekke hvilke socket du har på CPU. Jeg hadde selv en lignende maskin, P4 3.2GHz, 2GB, 6600GT. Dette var Socket 478 og AGP, jeg valgte å bytte hele maskinen. Det å oppgradere på så gamle "standarder" synes jeg at er bortkasta. Når det gjelder PC, mener jeg at du bruker en til den er ubrukelig og kjøper en god ny. Oppgraderinger lønner seg ikke i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...