Gå til innhold

n00bie på web-design, trenger kommentarer på side.


Anbefalte innlegg

Er helt fersk når det gjelder og lage web-sider. I dag har jeg laget denne siden i Front Page, og uploadet den til en home.no.net server.

Jeg har registrert gratis "dot.tk" domene :wink: For og få den litt mer attraktiv.

Jeg har planer om og legge ut mye mere på den, akkurat nå er den helt basic.

Har noen kommentarer til den? Hva kan gjøres bedre? Hva er bra... viss noe da ;) ? Hvilke store tabber har jeg gjort...?

 

Er åpen for masse nye ideer om hva jeg kan ha på den, og jeg er klar over at det er kjedelig og bruke et ferdiglaga template, men det er bare for at jeg skal lære meg konseptet, har lyst til og lage noe selv snart.

 

På forhånd takk for alle svar! :D

 

http://www.download-paradise.tk/

 

(server: http://home.no.net/jlonne87/index.html)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ikke så værst til å være første gang :) . Men ta å bytt ut overskriften på toppen, den er slitsom og "gammel", kan også til tider være litt utydelig.

Pass deg for å bruke for mange forskjellige farger på skriften.

Den beste skrifttypen på en nettside (synes i hvertfall jeg) er verdana, prøv å bytt til den.

Bra at du ikke bruker rammer slik som mange nybegynnere gjør!

 

I og med at du kaller siden din for download-paradise må du ha ganske stor plass på serveren, har du det?? Pass også på at du ikke reklamerer eller legger ut noe ulovlig på siden din.

Lenke til kommentar

Du har rett, overskriften er grusom :lol: Skal bytte den ut så fort jeg får laget noe bedre.

Jeg prøvde med Verdana, men jeg likte Arial bedre, det ble liskom for gammeldags og skrivemaskin aktig :wink:

Hvet noen om et side med Internet lover? Prøver og passe på at siden ikke bryter noen!

Lenke til kommentar

Bakgrunnen er litt rar.......vet ikke om den skal være slik eller om den bare skal være striper (til meg er det vertikale og horisontale striper). Har ikke noe imot den, den var bare litt rar.

 

Ser du ikke bryr deg så hardt om lover og slikt.....bra! (Det er vel kanskje lov å linke til warez (jeg oppfordrer ikke til det, administratorer), vet ikke jeg)

 

Jeg ville ha midtstilt skrifta i menyen (baren), men det er vel en smakssak.

 

Når man er inne på 'file-sharing' er 'warez'-linken 2 linker:

<a href="sdf">W</a><a href="sfsdf">arez</a>

 

Jeg tror også at jeg ville ha prøvd å hatt samme oppsettet på alle sidene når du har den "typen" side, da det liksom er en slik side der man ikke sitter så altfor lenge på "home". Du kan også ha nyheter på alle sider. Kan bli litt kjipt å oppdatere, hvis du ikke bruker php eller javascript eller noe liknende. Jeg er personlig ikke så veldig stø i php, så jeg foretrekker foreløpig iallfall, JavaScript.

 

Du kan legge inn:

<script language="javascript" scr="nyheter.js"></script> i html-koden og lage en fil som ser slik ut som heter nyheter.js:

document.write("NYHET NUMMER 1")

document.write("NYHET NUMMER 2")

osv...

 

[/b]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...