Pellick Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 (endret) Bytta cpu på mitt Asrock 939 DualSATA2 hovedkort i dag, satte på en X2 4200+. Oppdaterte først til nyeste BIOS for sikkerhets skyld, og alt fungerte med den gamle CPU-en (3000+). Etter jeg bytta CPU starter ikke maskinen. Viftene starter, men skjermen får ikke signal og HDD-lampa lyser ikke, det er altså ingen aktivitet. CPU er riktig montert, og alt av kontakter sitter som det skal. Hva kan jeg ha oversett? Endret 13. juli 2007 av Pellick
moscito Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Bytta cpu på mitt Asrock 939 DualSATA2 hovedkort i dag, satte på en X2 4200+. Oppdaterte først til nyeste BIOS for sikkerhets skyld, og alt fungerte med den gamle CPU-en (3000+). Etter jeg bytta CPU starter ikke maskinen. Viftene starter, men skjermen får ikke signal og HDD-lampa lyser ikke, det er altså ingen aktivitet. CPU er riktig montert, og alt av kontakter sitter som det skal. Hva kan jeg ha oversett? 9066584[/snapback] er du sikker på at hovedkortet takler dobbelt kjerne?
geir__hk Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Kanskje hovedkortet ikke støtter den prosessoren som du har montert inn
Pellick Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Skrevet 13. juli 2007 Problemet ordnet seg visst selv etter x antall oppstarter og litt ledning-fikling :!: Aner fortsatt ikke hva som var feilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå