Gå til innhold

Total War: Russland....blant de vanskeligste landene å spille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig sliter jeg noe voldsomt med Mongolenes overveldende stormangrep som akkurat har begynt...de hadde 10 gigantiske hærer og har nå tatt Kiev fra meg :cry: . Har noen av dere hatt suksess som Russland i MTW2?

9064031[/snapback]

Russland er nok et av de vanskeligste landene å spille ja. Jeg har hatt sånn middels suksess, hovedproblemet mitt var de lange avstandene, det er vanskelig å sende forsterkninger til steder som trenger det, man må ha mye tropper og tjener ikke veldig godt på de provinsene man har heller.

 

Da mongolene kom i mitt spill (patch 1) virret de bare rundt og klarte ikke å gjøre noe fornuftig på mange år. De tok en ubetydelig provins, og nærmet seg Kiev, men angrep den ikke. Dette kan skyldes at jeg hadde oppgradert wallen til "gun towers", hadde 20 units i byen hvorav et par Cossack Muskets.

 

Nå var Cossack Muskets lettere å bygge i patch 1 såvidt jeg husker, men de har lang rekkevidde og er rimelig kraftige.

 

Mitt beste råd til deg er å satse mer innover i Europa, her er mulighetene til å få en god income bedre.

 

Så lenge Mongolerne holder seg samlet bør du prøve å la de betale dyrt for å ta byer med ballistatowers eller guntowers. Jeg har også hatt en viss suksess med å angripe med kanoner og trekke seg ut når hæren hans nærmer seg spearmenene dine.

Lenke til kommentar
Personlig sliter jeg noe voldsomt med Mongolenes overveldende stormangrep som akkurat har begynt...de hadde 10 gigantiske hærer og har nå tatt Kiev fra meg :cry: . Har noen av dere hatt suksess som Russland i MTW2?

9064031[/snapback]

Russland er nok et av de vanskeligste landene å spille ja. Jeg har hatt sånn middels suksess, hovedproblemet mitt var de lange avstandene, det er vanskelig å sende forsterkninger til steder som trenger det, man må ha mye tropper og tjener ikke veldig godt på de provinsene man har heller.

 

Da mongolene kom i mitt spill (patch 1) virret de bare rundt og klarte ikke å gjøre noe fornuftig på mange år. De tok en ubetydelig provins, og nærmet seg Kiev, men angrep den ikke. Dette kan skyldes at jeg hadde oppgradert wallen til "gun towers", hadde 20 units i byen hvorav et par Cossack Muskets.

 

Nå var Cossack Muskets lettere å bygge i patch 1 såvidt jeg husker, men de har lang rekkevidde og er rimelig kraftige.

 

Mitt beste råd til deg er å satse mer innover i Europa, her er mulighetene til å få en god income bedre.

 

Så lenge Mongolerne holder seg samlet bør du prøve å la de betale dyrt for å ta byer med ballistatowers eller guntowers. Jeg har også hatt en viss suksess med å angripe med kanoner og trekke seg ut når hæren hans nærmer seg spearmenene dine.

9064398[/snapback]

 

Problemet er vel at jeg er mer eller mindre konk og Kiev var vel blant de tre største byene mine ;)

Lenke til kommentar
Problemet er vel at jeg er mer eller mindre konk og Kiev var vel blant de tre største byene mine ;)

9073221[/snapback]

Russland har gjerne problemer med økonomien, en kanskje litt for enkel forklaring er at troppene dine er på feil sted. Særlig øde provinser i øst kan gå med underskudd. Hvis troppene som trengs for å forsvare en provins koster mer enn provinsen innbringer bør du gjøre en vurdering: Hvor viktig er provinsen?

Du kan vurdere å enten konvertere den til en by (hvis den er et fort), da vil noe av troppene kunne ha gratis upkeep, og du kommer helt sikkert ikke til å gidde å utvikle mer enn 1 fort på egenhånd, Utvikler du fler, er det garantert noen du har tatt fra fienden! Jeg anbefaler egentlig å konvertere alle fort som bare er "Motte and Bailey" til byer.

Eller du kan trekke ut dyre styrker (f.eks kavaleri) med det resultat at provinsen kanskje faller, men det er muligens bedre enn at den går med underskudd.

2 archermilitia og 4 spearmilitia utgjør faktisk et ganske effektivt forsvar, selv om det ikke er altfor dyrt.

 

I sentrum av imperiet ditt har du forhåpentligvis noen byer som går med overskudd: Novograd, Riga, Helsinki, kanskje Stockholm. De ligger så nærme hverandre at de er lette å forsvare og du trenger kanskje bare en stor hær i Novograd som kan sendes der den trengs. Forhåpentligvis har du et castle hvor du kan rekruttere noe kavaleri, og en guvernør med mye i Chivalry i Novograd slik at den vokser raskt. Jo større den er jo mer penger.

 

Denne klyngen med byer må produsere de hærene du trenger for å ta nye områder. Pøs på med spearmilitia og archermilitia og noe kavaleri. Send den til den nærmeste provinsen du tror du kan ta, og forsvare. Århus er å foretrekke om du har krig med Danskene.

 

Det som innbringer umåtelig mye cash er å pillage byer! Så hvis du ikke har noen moralske sperrer, eller lar vær for å gjøre spillet vanskeligere, så bør du forsøke å pillage store byer som f.eks Århus.

 

Nå kan det være vanskelig å ta Århus, men det gjelder å sørge for et overraskelsesangrep. Jeg dro fra Rigamed 6 spearmilitia, 2 archermilitia, 2 boyar sons og en 0 stjerners general. (Eneste generalen jeg kunne avse akkurat da) Jeg prøvde å finte ut både den polske og danske marinen, men ble angrepet litt utenfor Polen, båtene mine tapte og med litt flaks retretterte de til rett utenfor Århus. Dessverre var Århus forsvart av 9 tropper og jeg antok at jeg ikke ville vinne et slag om den byen, men en diplomat kunne fortelle meg at Hamburg bare var forsvart av 1. Da dro jeg ned dit, beleiret den en runde, han sendte forsterkninger som ble stående rett utenfor Festningen. Min general hadde ikke Nightvision, men jeg angrep, og forsterkningene hans nådde ikke fram før jeg hadde holdt sentrum i 3 minutter. Menn med stiger løper fortere enn det rambukkene rekker, og forsterkningene kom inn fra helt feil kant!

 

Jeg ville råde deg til å forsøke deg på en lignende taktikk om du har krig med enten Polakkene eller Danskene. Hvis du ikke har krig med noen, sørg for å bygge opp økonomien. Få f.eks en prest til alltid å holde øye med hvor Mongolene er, kommer de mot en viktig by, så sørg for at den er forsvart med mye spear og archers!

 

Dette var litt generelle råd som kanskje kan hjelpe deg, hvis du poster spesifikk informasjon om den strategiske situasjonen, så kanskje jeg kan si noe mer spesifikt.

 

Edit: Blandet sammen Tallin og Riga...

Endret av magicgunnar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Russland er nok en av de vanskliste å spille med. Du overlever kanskje den mongolske invasjonen men når timurid invasjon kommer rett etter er du ganske ferdig....

9121470[/snapback]

 

sliter mer me Sicily eg. klare aldri å få noge te me de:(

Lenke til kommentar
Når du spiller sicily er det viktig at du  fort tar de italienske øyer+de rebel landene øst og vest for deg.Hold deg unna kristne land til og begynne med. Moors er en ganske enkel fiende men vent ikke for lenge med å ta de.

9181527[/snapback]

 

 

tok de små øyene som hører til italia. gikk til krig mot moors men slet veldig med avstannen mellom byene deres. så etter en stunn kom mongolene å tog tunis å de andre afrikanske byene eg hadde toge frå de. PS spele på hard på begge, bler ganske vanskli å ta moors då :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...