Gå til innhold

Hvilket tilbehør til videokamera burde jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Har akkurat bestilt PANASONIC NV-GS230 fra Amentio.no

 

 

Har aldri brukt videokamera før så jeg er ganske fersk på det her. Bestilte med meg ei bæreveske og noen kasetter.

 

Dette har jeg bestilt.

PANASONIC NV-GS230

LOWEPRO Edit 120 Video camera bag

SONY Tape - Digital Video DV 60 min High Grade (DVM-60EX2)

 

 

Det jeg derimot lurer på er hva jeg burde bestille i tillegg, kan vel være lurt å raske med seg minnekort, men det var ikke det på amento så det ut til.

Er det nok til å starte opp? Leste noe om firewire men er ikke så veldig godt kjent med det, hva trenger jeg i tilfelle?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke hva du skal bruke kamera til, men kamera stativ er kanskje ting du burde ha.

 

minnekort kan du kjøpe hvor som helst, hvis jeg ikke tar feil så kamera bruker SD Memory Card.

 

firewire bruker du til å overføre dine filmer til datamaskin. du må ha firewire i datamaskin og evt. kabel hvis den ikke følger med kamera.

Lenke til kommentar
Har akkurat bestilt PANASONIC NV-GS230 fra Amentio.no

 

Det jeg derimot lurer på er hva jeg burde bestille i tillegg, kan vel være lurt å raske med seg minnekort, men det var ikke det på amento så det ut til.

Er det nok til å starte opp? Leste noe om firewire men er ikke så veldig godt kjent med det, hva trenger jeg i tilfelle?

 

Takk for svar.

9063602[/snapback]

 

Minnekort har de her.. Tror ikke du får mye bruk for det, men.

Har du ikke FireWire-inngang på pc-en fra før, må du ha dette. F.eks dette kortet der det også følger med 6/4-FireWirekabel.

Det jeg har hatt mest glede av ellers, er dette stativet.

Ellers så blir det RØDE Videomic, vidvinkelkonverter osv, men trenger jo ikke å ta alt på en gang. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Skal vel bare bruke det til litt hobbybruk tenker jeg, ihvertfal i starten til jeg blir vandt til kameraet og kanskje får noen utrolig kreative ideer (ja særlig).

 

Stativ tror jeg at jeg venter litt med, nettop bestilt fotoapparat også, hehe. MYE penger som går ut nå. Tror jeg har firewire fra før så da får jeg se om det går bra først.

 

 

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...