Gå til innhold

et spørsmål til kristene


Anbefalte innlegg

Dette har vel kirken også gjort i sin tid da dem strøk en del av bibelen og kalte det svarteboken? Joda, her filtrerer både kirken og de religiøse.

9060468[/snapback]

Vel, dette vil jeg gjerne ha kilder på. Det er bare tull som er hypa opp av forfattere som har villet selge bøker. Akkurat som dette tullet med DaVinci-koden...

 

Jo, det finnes mange som følger bibelen, men det er ikke vi som velger å se bort fra noe som står der - men vi ser helheten i noe. Det folk som skal "ta" kristne driver med er bare idiotisk, for de tar ord og vers helt ut av sammenhengen, og da er det klart at bibelen virker dobbeltmoraliserende.

 

Ca 99% av alle påstandene såkalte "ateister" og "agnostikere" på dette forumet kommer med er bare tåpelige, og ikke minst veldig tynne... Det er en grunn til at folk som seriøst er teologisk interesserte ikke oppholder seg på dette forumet - det er bare useriøst!

9060903[/snapback]

 

 

99% jj du kan virkelig det med å sette "nesten" alle under en kam...

 

kan ikke se no dumme påstander noen ateister har skrevet på akkurat denne tråden... men men du får bare holde med ditt.

 

det med svarte boka er kanskje å ta i mennheee ja folk igjennom tiden har sensurert veldig mye av det som står i bibelen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gud skapte verden på 7 dager for 6-7000 år siden.

er jo bevist at jorden er mange millioner år gammel. ta f.eks dinosaurus bein som er funnet og andre dyr....

så hvordan kunne han skape verden for 7000 år siden eller hvor mange år siden det er, når jorden er så mye eldre??

Lenke til kommentar

ja, akuratt.. olje og gass som ligger 3km under bunnen på atlantern blir ikke akurat til på 10.000 år heller, nærmere noen mill år.. så.. joda.. at gud skapte jorda er jo avkrefta for lenge siden.. , lurer på om det er noen biologer i kirkesamfunnet .. det hadde tatt seg ut :p

Lenke til kommentar
haha... hvordan kan dette tas ut av sammenheng " samleie med samme kjønn er forbudt " fra Paulus ,

 

og det står ingen plass at homofili er greit heller.. så ikke kom her å si at vi ikke ser helheten.. , du som er trangsynt og naiv , noe som er helt greit, men du må godta at vi rakke ned på dumme ting som blir sagt her på forumet

9061017[/snapback]

Eh... Jeg er ikke trangsynt og naiv. Jeg forholder meg til det som står skrevet. Det står svart på hvitt at homofili ikke er greit, så jeg lurer egentlig på hva i all verden de tenker på de som faktisk godtar det. For det gjør ikke jeg. Men den debatten har ikke noe i denne tråden å gjøre....

9062645[/snapback]

 

det står også at det er greit å pimpe ut datteren sin, eller steine ulydige barn, jeg renger med at du gjør det også da.

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT, men jeg mener det er i sammenheng med første post.

 

Vi vet jo at det skal være krav for å komme inn i himmel, "vær slik" "gjør dette" "lev slik" og man kommer til himmelen.

 

Men hvorfor er det ikke krav for å komme inn i helvete. Det er liksom bare alt annet enn det som får deg inn i himmelen, får deg inn i helvete.

 

Personlig har jeg reservert tomt i Niflheim, nekter å gå til himmelen som er for pyser, eller helvete som i følge de som er gode nok til himmelen, er homofile...

Lenke til kommentar
står ingen plass at du SKAL pimpe ut datteren din, eller at du SKAL steine ulydige barn, så der gikk det argumentet i vasken :p men nå skal det sies at jeg ikke er kristen, medlem i statskirken er vel det nermeste jeg kommer  :p

9065474[/snapback]

 

 

Deuteronomy 21:18-21

18If a man have a stubborn and rebellious son, which will not obey the voice of his father, or the voice of his mother, and that, when they have chastened him, will not hearken unto them:

 

19Then shall his father and his mother lay hold on him, and bring him out unto the elders of his city, and unto the gate of his place;

 

20And they shall say unto the elders of his city, This our son is stubborn and rebellious, he will not obey our voice; he is a glutton, and a drunkard.

 

21And all the men of his city shall stone him with stones, that he die: so shalt thou put evil away from among you; and all Israel shall hear, and fear.

Lenke til kommentar

ja, men men dette som jeg skrev over står faktisk rett under der det står at homser ikke er bra, så hvorfor velger folk å følge regelen der det står at menn ikke skal ligge med menn, men de følger ikke reglen som sier at man skal steine ungen sin.

 

dette viser jo at bibelen bare er dritt, folk som er homofobe bruker bibelen til å gjemme seg bak, i stede for å innrømme at de faktisk er noen jælva drittsekker.

 

så men mindre du steiner ungen din, kan du ikke være mot homofile.

 

det er alt eller ingen ting

Lenke til kommentar

du kan jo fortsatt vær imot homofili selv om du ikke steiner ungen din, men den debatten hører ikke hjemme under denne diskusjonen..

 

men som jeg sa.. det nytter ikke å steine noen, det står i loven at det er kriminelt.. nytter ikke å henvise til bibelen når du står i retten, tviler at dommeren godtar det..

 

men eg tror me spora litt av i denna diskusjonen hehe...

Lenke til kommentar

det er kriminelt å diskriminere homofile også da.

og hvorfor skal vi ikke ta med all skittenvasken til kristene i en diskusjon om kristene.

 

hvis du baserer ditt hat på homofile pga. bibelen må du også steiene ulydige unger også.

 

du kan ikke velge de du føler for i bibelen fordi det passer dit hat mens velge andre ting vekk fordi du ikke liker det, som sagt alt eller ingenting.

 

det er også flere mennsker som har drept homofile nettopp pga. det som står i bibelen. men de ville sikkert ikke ha drept barna sine.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Problemet til det som blir sagt av mange, og til det trådstarter spør om er følgende:

Hvorvidt man havner i Himmelen, Helvete, blir en frosk, eller kommer til Nirvana avhenger vel hvilken type guddom man tilber.

Nå er det jo også slik at katolske kristne har fått et lite smutthull i pavens idioti. Paven selv gikk ut i media og fortalte at de hadde fraskrevet helvete fra kristendommen, altså: Katolske kristne hadde ikke lengre et helvete å forholde seg til. Ganske grei avtale det :)

 

Også det at hvis man først skulle komme til himmelen tror jeg at man blir såpass overveldet at sine falne kompiser i helvete er vel ikke de man tenker mest på. Skulle man likevel tenke på dem vil jeg tro at man kanskje tar skikkelse i en engel, som får tusle fritt rundt og redde andre tapte sjeler? (Jeg har sett mye En engel i blant oss :D )

 

Nå er det jo også slik at bibelen foreskriver mange handlinger den vestlige kristne kirke, særlig den katolske, fordømmer nedenom og hjem, deriblant nevnte steining. Disse handlingene er forøvrig foreskrevet i andre hellige skrifter, derav Koranen og dens følgelover Sharia. Dette er RELIGIØSE lover som fordømmes av den kristne kirke. Er det slik at alle som ikke har den katolske paven som høyeste Guds stedfortreder på jord havner i helvete for å bryte det helligste bud? Siden den katolske og den protestantiske kirken til stadighet er i strid med hverandre, og det er paven som rager høyest, tenker jeg meg at de vinner, og dersom du er fiende med guds helligste er du vel strengt tatt guds fiende. Da kan vi jo slå fast at protestanter kan slutte å krangle om hvem som kommer til himmelen eller ikke, for alle skal til helvete.

 

Nok om det :)

Himmelen er en oppsamlingsplass som baserer seg på summen av dine handlinger på jord, ikke hvordan du føler deg i himmelen :)

Lenke til kommentar

men som jeg sa.. det nytter ikke å steine noen, det står i loven at det er kriminelt..  nytter ikke å henvise til bibelen når du står i retten, tviler at dommeren godtar det..

 

9065810[/snapback]

 

Det har MYE med landegrensene å gjøre gitt...

Du kan nok slippe unna med det(finnes steder der det har skjedd)

Lenke til kommentar
det er kriminelt å diskriminere homofile også da.

og hvorfor skal vi ikke ta med all skittenvasken til kristene i en diskusjon om kristene.

 

hvis du baserer ditt hat på homofile pga. bibelen må du også steiene ulydige unger også.

 

du kan ikke velge de du føler for i bibelen fordi det passer dit hat mens velge andre ting vekk fordi du ikke liker det, som sagt alt eller ingenting.

 

det er også flere mennsker som har drept homofile nettopp pga. det som står i bibelen. men de ville sikkert ikke ha drept barna sine.

9065905[/snapback]

for det første spørr trådstarte om himmel og helvete.. ingenting annet..

 

for det andre baserer jeg itte mitt hat mot homofile på det som står skrevet i bibelen..

 

for det tredje så har jeg ingen så har jeg ingen forståelse for hvorfor folk har drept homofile pga. at det står i bibelen at homofili ikke er tillat ,

 

jeg har selv aldri basert noen handlinger eller meininger basert på noe som står i bibelen..

Lenke til kommentar
da er du ikke kristen da

9067325[/snapback]

Det finnes ingen konsensus om hva det vil si å være kristen, så jeg synes ikke det er opp til noen å avgjøre hvem som er "ekte" kristen og hvem som ikke er det. Vi kan heller si det slik at dem som kaller seg for kristne, er kristne. Så får vi heller diskutere årsakene til at man kaller seg for kristen og se om man bli noe klokere ut av det. :)

Lenke til kommentar
en kristen er et menneske baserer deler av eller hele livet sitt på det som står i bibelen,

 

toazty sier han aldri har basert noen handlinger eller meniger på det som står i bibelen, altså ikke kristen

9067882[/snapback]

har ikkje du lest ka eg har skreve? eg har aldri påstått at eg e kristen.. eg skreiv til og med det einaste forholde mitt til en kristen tro er at jeg er medlem av statskirken, og for å si det sånn, og der har eg aldri vore av fri vilje.. så eg e ikkje kristen.. langt ifra..

Lenke til kommentar
og mahatma gandhi er altså nå i helvete siden han ikke var kristen?....

9057437[/snapback]

Stemmer.... Eller, nei, han er ikke i helvete....ennå.... Men jo, han havner nok der han og. For frelsen kommer utelukkende ved troen på Kristus Jesus. Ikke ved å gjøre gode gjerninger. Så sorry Gandhi, det funker'ke...

9058406[/snapback]

 

70% av alle kristne (katolikker og ortodokse), tror at det er reellt mulig for folk som ikke er bekjennende kristne å bli frelst. Forutsetningen er at uvitenheten ikke er selvforskyldt, og at en lever i pakt med egen samvittighet. Det vil til syvende og sist være Jesus som frelser dem, og det inkluderer Gandhi. Katolikker og ortodokse er forøvrig 95% enige læremessig.

 

De resterende 30% er protestanter, resultatet av reformasjonen. Det er en håpløst fragmentert gruppe fordelt på mer enn 30 000 sekter / trossamfunn som ikke klarer å bli enige med hverandre om noe annet enn hva de måtte ha til felles med katolikkene og de ortodokse samt at katolikkene "helt opplagt" er på jordet. Det er mange av disse som dømmer alle andre enn bekjennende kristne til helvete.

 

Hvis du var et romvesen, og kom svevende ned til jorden i en UFO og ville lære litt om disse menneskenes religion, ville du oppdage at en av de store verdensreligionene var kristendom. Hvis du ville vite hva kristendom var for noe, hvor ville du henvendt deg?

 

Til de 70% av alle kristne, som kan spore sin religion helt tilbake til grunnleggeren selv? De som er 95% enige om alt? Eller ville du ha henvendt deg til medlemmer av 30 000 utbrytersekter, startet fra 1600 til 2000 år etter at grunnleggeren ble født, som etter 400 år fortsatt ikke klarer å bli enige om selv de mest grunnleggende kristne læressetninger?

Endret av Weedar31
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...