Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Edit: Tastatur funker, vil bare ikke boote fra cd


Anbefalte innlegg

Skal formatere pc'en min, og trenger da tastaturet får å "press a key" når den spør om jeg vil boote fra cd'en.

Tastaturet funkerer egentlig fint før windows begynner å loade tror jeg, fungerer ihvertfall i bios. Har også hatt problemer med at tastatur og mus ikke fungerer når windows har loadet, men dette har jeg løst ved å ta ut og inn kablene. Både mus og tastatur er usb, men prøvd med ps2 (?) og samme skjedde der.

Har også prøvd å dra ut og inn kontakten til tastaturet mens den meldingen har kommet opp under oppstart, men vil fortsatt ikke fungere virker det som.

Men det som er litt rart er at det er "aktivt", lyser i F-lock/Numlock ect.

Har satt first boot device til cd-room og deaktivert de 2 andre, men den booter fortsatt dra HDD etter noen sekunder.

 

Pc'en min er en gammel traver, socket A med komponenter som er like gamle hvis det er til noe hjelp.

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd litt mer nå, men fortsatt like langt. Var redd det var disken som hadde slått seg vrang, så har kjøpt en ekstern for å teste litt.

Resatt CMOS, koblet ut alt av andre harddisker o.l. Kun cd-rom og ekstern som sitter i nå. Følgende beskjed får jeg:

 

Verifying DMI Pool Data...........

 

Boot from CD: (skjer ingen ting selv om jeg hamrer som en gal på tastaturet)

Boot from CD: ( -"-)

 

NVIDIA Boot Agent, PXE-2.0 (build 082 V1.82)

Copyright blablablabla

Copyright blablablabla

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-M0F Exiting NVIDIA Boot Agent

 

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

 

Skjer det samme hvis jeg bruker den gamle harddisken hvis jeg "tvinger" maskinen til å lese kun fra cd-romen. Lar jeg den lese fra disken stopper den opp med en liten blinkende "-" oppe i venstre hjørne før jeg ser noe windows logo.

 

 

Trenger virkelig litt hjelp her, for har ingen ide om hva jeg kan gjøre når jeg ikke en gang får lagt inn en fresh instal av windows.

 

 

EDIT:

 

Etter å ha dyttet inn den gamle disken igjen så gikk den inn i windows på første forsøk til min forundring. Men virker som at det ikke er tastaturet som er dust, men cd-romen eller hovedkortet. Men tatt ut og inn kablene til cd-romen og egentlig gjort det jeg kan, men får det overhodet ikke til å fungere.

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

"Boot from CD:" er en melding fra BIOS, den vil alltid vises uavhengig av om det er noen CD i stasjonen eller ikke.

Hvis den booter fra en Windows CD skal du se "Press any key to boot from CD".

 

Hvis du da har USB tastatur og det ikke virker, må du sjekke 'Legacy USB' settingen i BIOS, den skal være på.

 

Ser ut som du må vurdere om CD'en din er bootbar, prøv en annen.

Lenke til kommentar
Men det som er litt rart er at det er "aktivt", lyser i F-lock/Numlock ect.

9055166[/snapback]

 

Det betyr bare at det er strøm på tastaturet, har samme problem!

Tastaturet mitt virker bare til BIOS ikke til a Skippe Disk Check under opp-start!

Endret av PrizoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...