Gå til innhold

Betaling med Visa....


Anbefalte innlegg

Hallo'n der ute...

 

Har bestilt en Pc fra Multicom og pr dags dato er ordren "under behandling" men da er trekt kjøpsbeløpet fra konto i dag ( ikkje låst , men trekkt )

Trudde ikkje at dei kunne trekke før varen var sendt fra dei.....

Noen som kjenner reglene.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pengene er ikke trekt, men reservert på konto. Dette er det VISA som gjør, og ikke butikken.

 

Butikken får ikke pengene før varene er bekreftet sendt. Du vil oppdage dette, ved at du plutselig har det beløpet tilgjengelig på konto for en liten stund, for så å bli trekt.

 

Så mao. pengene er ikke trekt, men bare reservert.

Lenke til kommentar

Det er riktig som Stig-Arne sier, såfremt butikken følger "vanlige" rutiner for korthandel. Butikken har dog mulighet til å trekke beløpet akkurat når de vil, da kortselskap ikke har noen mulighet til å vite når varen er sendt ut.

 

Reservasjon på beløpet vil bli lagt inn umiddelbart når man handler med kort og denne reservasjonen forsvinner igjen av seg selv i løpet av 3-5 dager, så dersom butikken i løpet av denne tiden ikke har trukket beløpet vil du se pengene tilgjengelig på din konto igjen.

 

De aller fleste butikker har rutine på at selve trekket av penger skjer samtidig med at varen sendes ut. Dersom en butikk trekker penger for varer som ikke er sendt ut, er dette et brudd på kortselskap sine regler.

Lenke til kommentar

Nå har eg snakket Multicom og dei sier at det er et tidsbegrenset "vindu" på ca 1 uke (trur de ) dei har muligheten til å trekke fra konto'n min .

Derfor er det blitt trekt i går (1 uke etter best. ) , sjøl om varen min ikke blir sendt fra dei før i neste uke....

Merkeligt synes eg :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Nå har eg snakket Multicom og dei sier at det er et tidsbegrenset "vindu" på ca 1 uke (trur de ) dei har muligheten til å trekke fra konto'n min .

Derfor er det blitt trekt i går (1 uke etter best. ) , sjøl om varen min ikke blir sendt fra dei før i neste uke....

Merkeligt synes eg  :thumbdown:

9057648[/snapback]

 

Dette stemmer, og er en sikkerhetsregel for VISA.

Se for deg at du bestiller en vare - glemmer den (noen gjør det..) - butikken sender ikke varen - og et år senere så trekker de pengene fra kontoen din.

 

Det Multicom kunne gjort her var å informere deg (standardmal) om at du kunne legge inn ordren og betalingen på nytt nærmere leveringsdato.

 

Det er litt uheldig å trekke beløpet når de ikke har sendt varen, da det ikke er 100% sikkert at varen kan leveres.

Lenke til kommentar

Det er feil. Butikken trenger ikke å trekke beløpet innen 1 uke, de kan kjøre trekk etter dette også.

Men det de nok prøver å mene her er at ettersom reservasjonen på beløpet kun står max 1 uke, er de sikret å få pengene dersom de trekker beløpet innenfor denne perioden. Ved å kjøre trekket etter at reservasjonen er gått ut, kan butikken i noen ytterst sjeldne tilfeller risikere at de ikke får pengene.

 

Personlig synes jeg uansett det mest riktige er å ikke trekke noe som helst før samme dag som alle varene man har bestilt blir sendt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...