Gå til innhold

Win2k bedre en WinXP


XPUserz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

>>Den har innebygd FireWall

eh , ja , la oss kalle det for XP firewall

kanskje en "burning machstick" - men ikke mer :)

(for noe TULL , både den såkalte NAT'en og den såkalte FireWall'en i XP er absolutt noe søppel.)

 

>>Den har Remote Desktop som er meget kjekt å ha

ehnja , det finnes mye bedre freeware , men takket være at XP maskiner kan identifiseres over internet som nettopp XP (takket være spyware som er der og IE6's avslørende User-Agent string ........ så vet alle hvor dem skal angripe om dem vil ... din "remote desktop" er jo der... )

 

over er to av de støreste grunnene til at folk føler falsk trygghet med windows XP(erimental )

Lenke til kommentar

For meg, og de fleste andre vanlige PC-brukere vil jeg påstå, ser jeg ingen grunn til å bruke Win2k framfor XP.

 

Jeg var selv i tvil, men jeg vil aldri gå tilbake. :)

 

Det aller første jeg legger merke til når jeg kommer tilbake til en maskin med Win2k er at boot-tiden er betydelig lengre.

 

Driver-argumentet gjaldt nok med én gang XP kom - som med andre nye lanseringer - men er ikke lenger noe argument med særlig stor tyngde.

 

Jeg synes iallfall det er tåpelig å si at Win2k er best for å prøve å innbille seg at en dermed automatisk er mye mer "avansert" enn andre.

 

Men selvsagt, det er smak og behag: Selv har jeg deaktivert en del funksjoner i XP, men så er jo også XP et operativsystem for alle, både nybegynnere og "proffe".

 

Vet ikke om jeg har noen konklusjon her egentlig, men jeg foretrekker iallfall XP foran noen annen Windows-versjon (på min PC).

Lenke til kommentar
Det aller første jeg legger merke til når jeg kommer tilbake til en maskin med Win2k er at boot-tiden er betydelig lengre.

 

Kan ikkje la være å kommentere, men at win2k tar lengre tid å boote enn XP, dr**er jeg i... for jeg booter ikke mere enn et par ganger i mnd.... Har nå hatt XP i noen dager, og det ENESTE som har vært positivt er at XP er kjapp å tømme papirkurven... Ellers er alle disse "extra-fancy-dippeditt-funksjoene" kunn vært til irritasjon! Dessuten har jeg så lang erfaring med win2k opp gjennom årene...

Lenke til kommentar

Bruker Win2k. Nekter fullstendig å bruke noe senere enn Win2k! Joda, winXP ser kanskje litt flottere, men, øh, så? PC'en er et verktøy, ikke et juggel som skal stå å lyse fint. :roll:

I tillegg begynner MS å implementere så mye **** som skal gjøre det "lettere" og "enklere" å bruke pc'n.

Enig med de som sier at WinXP er win2k "blåst opp", eller "fått nytt face". Men samtidig har det fått flere "auto"-funksjoner for å "gjøre livet lettere", noe som samtidig gjør at du har mindre kontroll...

Nåh, det er nå smak og behag. Men jeg rikker meg ikke fra Win2k... Om jeg blir nødt til å ha XP etter hvert, vil jeg ihvertfall vurdere sterkt dual boot.

 

 

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Altså, XP er noe rask. Det er ikke noe å diskutere.

Tester du 3dmark, sandra, Pcmark osv i Xp og 2k med samme drivere, vil jeg si med god samvittighet at du vil få omtrent identiske resultater.

Gammelt? Tull! 3 Servicepacks er utgitt, og en 4. er på vei..

XP er sikkert greit for de som liker å slå på Maskinen og spille ett spill, Skrive ett dokument i word og slå av igjen.

XP har så mange Tutorials, "Hjelp" at jeg blir gal.

Det skal hjelpe det med Absolutt ALT, fra å installere ett skjermkort, til å logge deg på Windows messenger.

Dessuten, om du faktisk skal hive inn ett nytt skjermkort, Lydkort eller whatsoever, kommer XP og installerer eldgamle møkkadrivere fra MS før du får opp Browseren for å laste ned de NYESTE driverne fra Produsenten selv, gjerne oppdatert for en uke eller mindre siden.

Så, når du skal installere de, kommer og med masse advarsler, "Nei, ikke finn på å installere DE driverne?!" "De er jo ikke skjekket av ms, og er derfor skadeligeUbrukelige! :roll: "

 

Takke meg til Win2k med SP3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...