Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kom du inn på skolen du søkte på?


Anbefalte innlegg

Når man har mottat melding om at inntaket er klart: Hvor lang frist er det man har på seg for å svare elektronisk (altså på vigo.no-siden på internett) fra da man får inntaktsmeldingen på mobilen? Er det vanskelig å svare og godta plassen? Må man tryke "Ferdig"-knappen til slutt, og er det lett å få det printa ut?

 

Fristen er 20. juli?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror dere at jeg kan komme på 1.valget mitt ?

 

Sjansene er minimale, media på Elvebakken har en snitt som varierer fra år til år, alt ifra 4.1 til 4.4 (studiespesialisering er dog et hakk høyere, utenfor region er det vel 4.7 eller noe lignende).

 

Men du må huske at Elvebakken er den VGS'en i Oslo som er mest etterattraktert!

Lenke til kommentar
Jeg kom ikke på 1.valget mitt. Nummer 20 i elvebakken. Hvor stor sjanse har jeg?

 

hvilken linje? hva har du snitt?

 

Allmenn\studie. 40 i poeng\ akkurat 4 i snitt. En venn av meg kom seg inn med 4,1 i snitt...

 

innenfor sonen i år var det 41,42 poeng for å komme inn. og utenfor var det 49,10 poeng. elvebakken er en populær skole, så det er sikkert ikke så mange som gir fra seg plassen.

 

Men det du kan gjøre er å komme på elvebakken etter første skoledag(etter du har vært på den skolen du har kommet inn på). Da kan du gå å snakke med rådgiveren som jobber på elvebakken og høre om det er noen som ikke har møtt opp og har mistet plassen sin. Kan godt hende du får plassen da. Vet om en som gjorde det i fjor på media hvertfall.

 

 

Det ligger BTW en tabel på utdanninsetaten om poengsum og 1. inntaket.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg kom ikke på noen av de 3 skolene jeg søkte på, men jeg kom inn på førstevalget mitt(som er allmenn). Jeg har akkuratt 4 i snitt, men kom ikke på noen av de 3 skolene. Den skolen som ga meg tilbud var hellerud. Og jeg har en del dårlige rykter om hellerud osv, at det ikke er en bra skole. Så jeg vil IKKE starte på den skolen der. på de 3 skolene er ventelista nummeret mitt: 20, 19 og 22. Så jeg er VELDIG redd at jeg må starte p hellereud. Jeg vil gjerne gå på en annen skole enn Hellerud, hvis jeg ikke kommer meg inn på en av de 3 skolene. Så hva er jeg kan gjøre? OHG eller grefsen vil jeg gjerne begynne på enn hellerud. Hadde jeg tatt OHG som 3.valg, hadde jeg kommet meg inn det samma med grefsen. ....Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Jeg kom ikke på noen av de 3 skolene jeg søkte på, men jeg kom inn på førstevalget mitt(som er allmenn). Jeg har akkuratt 4 i snitt, men kom ikke på noen av de 3 skolene. Den skolen som ga meg tilbud var hellerud. Og jeg har en del dårlige rykter om hellerud osv, at det ikke er en bra skole. Så jeg vil IKKE starte på den skolen der. på de 3 skolene er ventelista nummeret mitt: 20, 19 og 22. Så jeg er VELDIG redd at jeg må starte p hellereud. Jeg vil gjerne gå på en annen skole enn Hellerud, hvis jeg ikke kommer meg inn på en av de 3 skolene. Så hva er jeg kan gjøre? OHG eller grefsen vil jeg gjerne begynne på enn hellerud. Hadde jeg tatt OHG som 3.valg, hadde jeg kommet meg inn det samma med grefsen. ....Hva burde jeg gjøre?

 

Snakk med rådgiveren på Hellerud når du har begynt der. Si at du føler det ikke er helt riktig for deg å gå der og spør om du kan bli overført til en annen skole. På almenn/studiespess. er det ofte ledige plasser mange steder, og derfor kan de lett flytte deg over.

 

Lykketil :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kom ikke på noen av de 3 skolene jeg søkte på, men jeg kom inn på førstevalget mitt(som er allmenn). Jeg har akkuratt 4 i snitt, men kom ikke på noen av de 3 skolene. Den skolen som ga meg tilbud var hellerud. Og jeg har en del dårlige rykter om hellerud osv, at det ikke er en bra skole. Så jeg vil IKKE starte på den skolen der. på de 3 skolene er ventelista nummeret mitt: 20, 19 og 22. Så jeg er VELDIG redd at jeg må starte p hellereud. Jeg vil gjerne gå på en annen skole enn Hellerud, hvis jeg ikke kommer meg inn på en av de 3 skolene. Så hva er jeg kan gjøre? OHG eller grefsen vil jeg gjerne begynne på enn hellerud. Hadde jeg tatt OHG som 3.valg, hadde jeg kommet meg inn det samma med grefsen. ....Hva burde jeg gjøre?

 

Snakk med rådgiveren på Hellerud når du har begynt der. Si at du føler det ikke er helt riktig for deg å gå der og spør om du kan bli overført til en annen skole. På almenn/studiespess. er det ofte ledige plasser mange steder, og derfor kan de lett flytte deg over.

 

 

Lykketil :thumbup:

 

EDIT: Hvor bor du? kan si at det blir for langt å dra til tveita for å gå p åskole.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Jeg kom ikke på noen av de 3 skolene jeg søkte på, men jeg kom inn på førstevalget mitt(som er allmenn). Jeg har akkuratt 4 i snitt, men kom ikke på noen av de 3 skolene. Den skolen som ga meg tilbud var hellerud. Og jeg har en del dårlige rykter om hellerud osv, at det ikke er en bra skole. Så jeg vil IKKE starte på den skolen der. på de 3 skolene er ventelista nummeret mitt: 20, 19 og 22. Så jeg er VELDIG redd at jeg må starte p hellereud. Jeg vil gjerne gå på en annen skole enn Hellerud, hvis jeg ikke kommer meg inn på en av de 3 skolene. Så hva er jeg kan gjøre? OHG eller grefsen vil jeg gjerne begynne på enn hellerud. Hadde jeg tatt OHG som 3.valg, hadde jeg kommet meg inn det samma med grefsen. ....Hva burde jeg gjøre?

 

Snakk med rådgiveren på Hellerud når du har begynt der. Si at du føler det ikke er helt riktig for deg å gå der og spør om du kan bli overført til en annen skole. På almenn/studiespess. er det ofte ledige plasser mange steder, og derfor kan de lett flytte deg over.

 

Lykketil :thumbup:

 

Jeg vil gjerne få det unnagjort før det. At jeg finner en skole før skole-start. Hvem kan jeg ringe. De som bestemmer hvilken skole man skal gå på("inntakkerne") eller ringe til den skole jeg har lyst å begynne på....

Lenke til kommentar

Prøv å kontakte vigo eller noe, er jo de som styrer med inntaket. Men ikke regn med å få særbehandling før etter 2. inntaket.

Grunnen til at det er enklere å kontakte en skole om plassen er fordi de tar avgjørelsene etter 2. inntaket. Hvis det ikke er noen som møter opp til første skoledag er opp til skolene å kontakte eventelle elever som er på vente liste eller gi bort plassene til andre som ønsker dem.

 

Men uansett, prøv alt. Kontakt vigo, ring de skolene du kan ønske å gå på, og si at du er interessert i få en plass der. Snakk med rådgiverene hvis det ikke skjer noe før første skoledag som jeg har skrevet tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...