Gå til innhold

SID - noen som driver med det?


Olsenhower

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst å lage "C64-musikk", så i det siste har jeg tenkt at jeg skulle gjøre litt research (Google) for å finne ut hva de beste hjelpemidlene er. Det beste hjelpemiddelet ligger i boden, Commodoren min, men jeg håpet i første rekke å finne et program som jeg kunne emulere på PCen.

Det jeg har prøvd meg litt frem med så langt er Cubase og QuadraSID uten å forstå det. Må vel lese mer i manualen. Har også sett på diverse trackere, men har enda ikke fått dem til å virke. Har emuleringsprogram til C64 fra før av som jeg har brukt til spill, men jeg får ikke kjørt selve musikkprogrammene. Nok om det...

Det jeg håper noen kan tipse meg om er et enklere program enn Cubase, hvor en kan lage enkle låter uten for mange innstillingsmuligheter og uten hundre knapper å vri på, så kunne jeg tatt det derifra. Helst uten eksternt midi-keyboard, siden jeg ikke har det. Kryping før løping er vel poenget mitt.

 

Har lest med interesse på denne siden, men hvis noen av dere også driver med dette, så setter denne grønningen (jeg) stor pris på tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har drevet litt med noe av det samme. Og det jeg kan anbefale er MODPlug tracker! Den er gratis, og det skal ikke så mye til for å sette seg inn i trackeren.

 

Finnes her: MODPlug Tracker

Last ned Trackeren.. ikke MODPlug player.

 

Hvis du er ute etter lyder du kan bruke, burde du laste ned chiptunes låter! Du kan importere chiptunes inn i trackeren, ta lydene derifra og bruke i dine egne sanger. Hvis du ikke har et MIDI keyboard, så bruk tastaturet. Litt krunglete i starten, men du kommer fort inn i det :)

 

Var det slikt du var på jakt etter? Mulig jeg bomma fullstendig nå men :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...