Gå til innhold

Stoolman bygger verdens raskeste PC! Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ahhhhh.... for meg som ikke akuratt er så opptatt av 3D ytelse men som er sykelig opptatt av server HW så var det en orgasmisk opplevelse å se den HWen der...

ik

 

vanvittig artig prosjekt du har her stoolman!

 

blir den "soveromsvennlig" med tanke på støy eller er det bare å glemme?

Lenke til kommentar
ahhhhh.... for meg som ikke akuratt er så opptatt av 3D ytelse men som er sykelig opptatt av server HW så var det en orgasmisk opplevelse å se den HWen der...

ik

 

vanvittig artig prosjekt du har her stoolman!

 

blir den "soveromsvennlig" med tanke på støy eller er det bare å glemme?

9290255[/snapback]

Synes han nevnte at den skulle være så pass lydsvak at den kunne stå under arbeidspulten, og med tanke på vannkjøling tror jeg det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
nah mer at når kompressoren går så vil varmen isoleres i fryseren og vanntempen stige og til slutt vil maskinen overopphetes. Pcn må så klart stå utenfor fryseren.

 

Skal du ha pcn inni er jeg usikker på hva harddiskene synes om det, og det kommer til å bli et kondenshelvete uten like.

9336165[/snapback]

Mente jo selfølgelig inni selve fryseren (der hvor det er kaldt). Tror PC'en skal holde siden jeg leste en test hvor de testet bærbare PC'er i ganske mange minusgrader og hvis harddiskene ikke skulle holde går det alltids ann å ha de på yttersiden av fryseren og bare kjøle de ned med vifter (tror ikke de blir så varm?). Hva er kondens?

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar
nah mer at når kompressoren går så vil varmen isoleres i fryseren og vanntempen stige og til slutt vil maskinen overopphetes. Pcn må så klart stå utenfor fryseren.

 

Skal du ha pcn inni er jeg usikker på hva harddiskene synes om det, og det kommer til å bli et kondenshelvete uten like.

9336165[/snapback]

Mente jo selfølgelig inni selve fryseren (der hvor det er kaldt). Tror PC'en skal holde siden jeg leste en test hvor de testet bærbare PC'er i ganske mange minusgrader og hvis harddiskene ikke skulle holde går det alltids ann å ha de på yttersiden av fryseren og bare kjøle de ned med vifter (tror ikke de blir så varm?). Hva er kondens?

9336707[/snapback]

Er ikke noe ekspert, men når det er så og så mange grader i forskjell på, og luftfuktigheten er høy, så kommer det kondens, aka "dogg". Samme som du får på vinduene når du sitter inni en varm bil med minusgrader ute.

 

EDIT:

Søk på forumet ang. bruk av kjøleskap, fryser osv. til kjøling av PC.

Det vi(dem) har konkludert med hver gang, er at det ikke funker, det blir for stor belastning for kompressoren(+ evnt. andre komponenter, kan ikke serlig stort innenfor fasekjøling).

 

Men indirekte kjøling er ofte mulig. Kjøling av radiator osv.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
nah mer at når kompressoren går så vil varmen isoleres i fryseren og vanntempen stige og til slutt vil maskinen overopphetes. Pcn må så klart stå utenfor fryseren.

 

Skal du ha pcn inni er jeg usikker på hva harddiskene synes om det, og det kommer til å bli et kondenshelvete uten like.

9336165[/snapback]

Mente jo selfølgelig inni selve fryseren (der hvor det er kaldt). Tror PC'en skal holde siden jeg leste en test hvor de testet bærbare PC'er i ganske mange minusgrader og hvis harddiskene ikke skulle holde går det alltids ann å ha de på yttersiden av fryseren og bare kjøle de ned med vifter (tror ikke de blir så varm?). Hva er kondens?

9336707[/snapback]

Er ikke noe ekspert, men når det er så og så mange grader i forskjell på, og luftfuktigheten er høy, så kommer det kondens, aka "dogg". Samme som du får på vinduene når du sitter inni en varm bil med minusgrader ute.

 

EDIT:

Søk på forumet ang. bruk av kjøleskap, fryser osv. til kjøling av PC.

Det vi(dem) har konkludert med hver gang, er at det ikke funker, det blir for stor belastning for kompressoren(+ evnt. andre komponenter, kan ikke serlig stort innenfor fasekjøling).

 

Men indirekte kjøling er ofte mulig. Kjøling av radiator osv.

9340152[/snapback]

Er det rart jeg er EMO? *Går å kutter meg selv.*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...