Gå til innhold

Amd eller Intel oppsett?


Anbefalte innlegg

Hei! Har nå valget mellom to oppsett, Fra Amd og Intel!

 

Amd: ferdigdatave2.th.png

 

Intel: inteldataferdigxe8.th.png

 

Hvilket oppsett er best ved spilling?

Og hvilket oppsett gir mest "Bang for buck"? ;)

 

Jeg har 2 ide-ata harddisker som jeg vil bruke og en p-ata dvd brenner men da må jeg kjøpe converterkabel? Har et par ide-ata kabler her jeg sitter men.

 

Takk på forhånd!

 

 

 

Fruxo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du ha intel core duo prosessor

 

så må du ha chipsett 965/975 eller nforce 6, det finnes et nyere husker ikke navn.

 

asus nforce 650 sli anbefales koster rundt 900kr og er veldig oc vennlig, ram lås, skjermkort lås. lett bios.

 

jeg har det og ok kjøler og klarer 80% oc på det viset, men nå er det pizza.

Lenke til kommentar

hver gang du kjøper skjermkort så får du en kabel som du kobler til 2 vanlige strøm kabler, disse kablene du kobler til harddisk ide.

 

så det er bare å koble 2 slike til 1 slik kabel.

 

4pins "MOLEX x2 kobles til 1-pci-express kabel som er 6 pins 12volt+12volt=24volt, eller var det 6 volt+6volt. men det spørs hva strømforsyning du har før, kan være den havarerer dataen din.

Lenke til kommentar

Så jeg trenger ikke kjøpe en strømforsyning med noe spesielt? trenger bare vanlig 24 pin til hovedkortet og det vanlige?:)

 

Tror jeg går for AMD oppsettet, men har 2 ide-ata harddisker som jeg vil bruke så da må jeg vel skaffe en psu med minst 2 mollex uttak?

 

 

Fruxo

Lenke til kommentar
Så jeg trenger ikke kjøpe en strømforsyning med noe spesielt? trenger bare vanlig 24 pin til hovedkortet og det vanlige?:)

 

Tror jeg går for AMD oppsettet, men har 2 ide-ata harddisker som jeg vil bruke så da må jeg vel skaffe en psu med minst 2 mollex uttak?

 

 

Fruxo

9043054[/snapback]

 

Definitivt gå for intel systemet hvis du ikke er amd fanatiker.

Lenke til kommentar
hver gang du kjøper skjermkort så får du en kabel som du kobler til 2 vanlige strøm kabler, disse kablene du kobler til harddisk ide.

 

så det er bare å koble 2 slike til 1 slik kabel.

 

4pins "MOLEX x2 kobles til 1-pci-express kabel som er 6 pins 12volt+12volt=24volt, eller var det 6 volt+6volt. men det spørs hva strømforsyning du har før, kan være den havarerer dataen din.

9042865[/snapback]

 

Når jeg kjøpte Sapphire HD 2900 XT, fikk jeg ikke med noen strømkabler, bare omformere osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...