JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Jeg vil gjerne høre på musikk og jeg lurer på finnes det noe program jeg kan streame fra forskjellige steder som det er musikk på? Jeg brukte WinAmp i Windows men det finnes ikke til Linux såvidt jeg veit. Tusen takk for dere tar tid til og hjelpe meg, setter pris på dette og jeg lærer noe nytt hele tiden!
Gaute65 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Jeg vil gjerne høre på musikk og jeg lurer på finnes det noe program jeg kan streame fra forskjellige steder som det er musikk på? Jeg brukte WinAmp i Windows men det finnes ikke til Linux såvidt jeg veit. Tusen takk for dere tar tid til og hjelpe meg, setter pris på dette og jeg lærer noe nytt hele tiden! 9036271[/snapback] Åpne legg til/ fjerne programmer. Se under multimedia.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Ehm, hvilke program? Jeg tenkte på i WinAmp så står ferdig liste med hva jeg kan streame fra, jeg aner vel ingen links/http/stream, whatever!
vega77 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 (endret) du kan bruke amarok feks er noe kanaler i vedlagt fil pakk ut og åpne i amarok. ikke alle som funker i amarok riktignok så du får prøve litt radiokanaler.m3u.tar.gz Endret 9. juli 2007 av vega77
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Tusen takk vega77 for den. Men jeg tenkte på i WinAmp så har du mye BRA radio kanaler, stream. Mye trance, rock, hiphop/rap og videre... Veit du hvordan jeg kan finne de?
vega77 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 sjekk hvilken versjon av amarok du har. ifra 1.4.5 er det støtte for shoutcast. er vel det du hadde i winamp tenker jeg. oppgraderte selv amarok akkurat nå og jammen dukket det opp mange nye radiokanaler. hvor oppdatert amarok pakkene er til ubuntu vet jeg ikke.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 sjekk hvilken versjon av amarok du har.ifra 1.4.5 er det støtte for shoutcast. er vel det du hadde i winamp tenker jeg. oppgraderte selv amarok akkurat nå og jammen dukket det opp mange nye radiokanaler. hvor oppdatert amarok pakkene er til ubuntu vet jeg ikke. 9036855[/snapback] Jeg har 1.4.6 men hvordan finner jeg kanalene da? *Forvirra*
Crowly Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 mplayer-plugin til Firefox/Opera (har kun fått det til å fungere i FF, uten egentlig å prøve i Opera), og bandit.no Ellers så skal vel Rhythmbox har støtte for en del nettradioer og podcastr. En meget bra spiller i mine øyne. Men har ikke testet den med streaming av nettradio og podcaster.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 mplayer-plugin til Firefox/Opera (har kun fått det til å fungere i FF, uten egentlig å prøve i Opera), og bandit.no Ellers så skal vel Rhythmbox har støtte for en del nettradioer og podcastr. En meget bra spiller i mine øyne. Men har ikke testet den med streaming av nettradio og podcaster. 9037322[/snapback] Rhythmbox hadde 4 radio kanaler der, VirginRadio og 3 andre, bra de! Veit du om fler jeg kan legge til eller kanskje en plass jeg finner liste? Setter pris på det.
vega77 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 sjekk hvilken versjon av amarok du har.ifra 1.4.5 er det støtte for shoutcast. er vel det du hadde i winamp tenker jeg. oppgraderte selv amarok akkurat nå og jammen dukket det opp mange nye radiokanaler. hvor oppdatert amarok pakkene er til ubuntu vet jeg ikke. 9036855[/snapback] Jeg har 1.4.6 men hvordan finner jeg kanalene da? *Forvirra* 9036971[/snapback] under spillelister|radiostrømmer|shoutcast la ved ett bilde og.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 sjekk hvilken versjon av amarok du har.ifra 1.4.5 er det støtte for shoutcast. er vel det du hadde i winamp tenker jeg. oppgraderte selv amarok akkurat nå og jammen dukket det opp mange nye radiokanaler. hvor oppdatert amarok pakkene er til ubuntu vet jeg ikke. 9036855[/snapback] Jeg har 1.4.6 men hvordan finner jeg kanalene da? *Forvirra* 9036971[/snapback] under spillelister|radiostrømmer|shoutcast la ved ett bilde og. 9037481[/snapback] Nå ble jeg flau! Tusen takk for hjelpa, det var egentlig enkelt og finne hvis jeg bare brukte den baren som sto på venstre side, hehe.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 (endret) Feil under medielastning! Ikke no passende tilleggs program for demux. Det betyr ofte at det ikke er støtte for filformatet Fook!? Hva nå... Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever
Gaute65 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Feil under medielastning!Ikke no passende tilleggs program for demux. Det betyr ofte at det ikke er støtte for filformatet Fook!? Hva nå... 9037528[/snapback] Åpne synaptic og søk etter demux. Installere mpegdemux og gsstreamer fluendo.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 (endret) Finnes ingen tilgjengelig dekoder får jeg nå da! Så fikk jeg masse blabla, med et eller annet og nå... Og nå fikk jeg plutselig: Feil under medielastning! Ikke no passende tilleggs program for demux. Det betyr ofte at det ikke er støtte for filformate Installert så mye rare greier av codes og piss som sa noe i description om demux og network streaming blabla... Enda samme problem! Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 (endret) Når jeg tar url fra de forskjellige radioene jeg finner i Amarok og spiller dem i Rhythmbox funker de jo. Argh! Men det tar meg forever og kopiere og legge til sånn, hva er galt med Amarok? I need serious help! Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever
vega77 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 prøv å bytt til en annen lydmotor. event trenger du codec til den lydmotor som er i bruk. se i innstilinger og oppsett av amarok.
magikern Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 sjekk her http://www.getautomatix.com/wiki/index.php...le=Installation følg oppskriften for å legge inn Automatix2 så åpner du programmet (Programmer - SystemVerktøy - Automatix) og legger inn alle codecs da skal det meste fungere, forøvrig er vlc en veldig fin avspiller til det meste...
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hm, hvilke avspiller er den peneste og har sånn grafisk fancy show tingeling når jeg spiller av stream musikk? Endelig! Prøvde litt selv og installerte rektig codec ting, whatever. Nå fungerer Amarok! Men uansett, spørsmålet mitt på toppen her. Peneste bra spiller? Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever
Crowly Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Peneste blir vel veldig subjektivt. Av de få jeg har prøvd så er jeg meget fornøyd med Rhythmbox.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Hehe, samme her til nå. Bruker Rhythmbox og den radiolista vega gav meg, var nice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå