Gå til innhold

Powerplant ? eller hva?


Anbefalte innlegg

Har fått litt peng til overs, og skal sette opp en ny gaming PC. Har fått "en ekspert" til å sette opp følgende for meg:

 

Lial Li støydempet aluminiumtower

ASUS P5K Deluxe

IntelCore 2 Extreme QX6700, 2.67GHz

Zalman ultre quiet CPU kjøler

Western *Digital 150 GB, 10000rpm

Seagate 500 GB, 7200 rpm SATA2

8800GTX, 625Mhz, 768MB

Geil 2Gb PC8500 DDR2 1066Mhz RAM X 2

Thermalight GPU kjøler

vifter og en NEC DVD-brenner

850W Silverstone power

 

Men hva sier dere ekspertene her inne?

Ikke bry dere om at kabinettet ikke er fancy, det spiller ingen rolle for meg. Det jeg legger vekt på er mye POWER og lite støy. Lyd er heller ikke alfaomega da jeg bruker headset hele tiden.

Lar dette seg overklokke noe særlig? 8800'en er visst ferdig overklokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville så absolutt ikke tenkt noe negativt om Lian Li. Etter det er etter min, og mange andres, mening den beste kabinettprodusenten på markedet.

 

Ellers virker det som at eksperten din har satt opp gode sterke komponenter til deg, men dog til en relativt stiv prislapp. Om jeg var deg ville jeg hoppet et hakk ned på hastigheten på prosessoren (til en QX6600), og bestilt den mot slutten av måneden, da den vil få et kraftig priskutt.

Lenke til kommentar

Har 20K til disp og får kjøpt på firma slik at momsen forsvinner. D.v.s. at jeg kan legge ut ca. 25.500. Skjønner det med QX6600, men du vet... den er jo tregere selv om det ikke er så mye. Blir en god stund til neste PC kjøp, så jeg kjøper det beste jeg har råd til nå.

Kjøper ikke før prisreduseringen, men er også litt redd for at det skal bli knappt med CPU'er på markedet da. Har følelsen av at det er mange som sitter å venter på 22.juli.

Vil ha oppsettet verifisert om jeg kan kalle det det, slik at jeg kan bestille med EN gang prisene faller.

 

Er ganske interesert i å få vite om dette lar seg klokke noe særlig.

Endret av NAX228
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...