Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med windows webserver


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg kjører en webserver på min windows XP maskin. Alt fungerer fint lokalt, men når jeg skal gå inn uten fra til ip adressen min som jeg har fått fra modemet så kommer jge bare direkte inn på routern.

 

Hvor jeg kan endre å stille på ting.

Er det ikke mulig å endre på dette slik at jeg kan bruke min maskin som web host?

 

Modemet heter THOMSON ST546 og har telenor adsl.

 

Thomas :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg kjører en webserver på min windows XP maskin. Alt fungerer fint lokalt, men når jeg skal gå inn uten fra til ip adressen min som jeg har fått fra modemet så kommer jge bare direkte inn på routern.

 

Hvor jeg kan endre å stille på ting.

Er det ikke mulig å endre på dette slik at jeg kan bruke min maskin som web host?

 

Modemet heter THOMSON ST546 og har telenor adsl.

 

Thomas :)

9031673[/snapback]

 

Du må sette opp den PC som skal virke som webserver med fast IP. Lokal IP. Du må og åpen port 80 på routeren din for å sende den til den IP. Sjekk og om brannmuren på din XP maskin er åpnet for port 80.

 

Telenor er vel ikek det beste om du dkal kjøre webserver da, om de ikke har begynt å dele ut fast IP. Kan jo bruke en del løsninger som skifter IP etter det du får i routeren.

 

Men ta et søk på hardware om de som har spurt om det samme tidligere. Finner mye god informasjon da.

 

Se her feks

 

Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...