Gå til innhold

Aksjehandel på nett, under 18


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å investere i litt aksjer, egentlig bare for moroskyld og for å se hvordan min teft for å investere er. Det er snakk om ganske små summer, maks 10000 kr, men sannsynligvis mindre.

 

Er det da noe krav for hvor gammel en må være? Min faste bank (Dnb) sier at jeg må være 18, litt kjedelig da det ikke er lenge til for min del.

Har hørt at gode kunder av banken kan fikses på reglene for, men jeg tviler på det.

 

Nordnet ser ikke ut som har noen aldersgrense, hvertfall står det ikke noe om det så vidt jeg kan se.

 

Evt. kan vel en person over 18 oprette en VPS konto, som jeg bruker.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem å handle aksjer om du er under 18, men jeg vil ikke handlet gjennom Dnb. De har ganske høy kurtasje.

 

Jeg er 16 og bruker banken E-trade som holder til i Bergen. Eneste jeg måtte gjøre var at foreldrene mine måtte skrive under på et skjema for opprettelse av depot-konto og et skjema for fullmakt til verge eller noe slikt.

 

I tillegg måtte jeg og mine foreldre legge ved kopi av to typer legitimasjon.

 

Høres kanskje litt tungvint ut, men er du under 18 har du ikke noe valg.

 

Nå handler jeg aksjer som bare det via nettbanken til E-trade.

Lenke til kommentar

Det funket fint å sende mail. Så scanner du bare inn skjemaene og legitimasjon. Deretter får du tilsendt passord til nettbanken, og et par dager etter det igjen får du tilsendt et handlepassord. Dette er nok for å øke sikkerheten. Typ noen finner posten din etc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...