JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Hva er den letteste måten og installere Pidgin på?
NevroMance Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 aptitude er vel å foretrekke fremfor apt-get? Siden aptitude "passer på" alle dependencies. Så hvis du skal slette det vil også alle dependencies som kun hører til det programmet også slettes.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig E: Klarte ikke å finne pakken pidgin
NevroMance Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hmmm... ser ut som pidgin faktisk ikke ligger i repo ifølge ubuntuguide. Last ned denne dit du vil ha den i hjemmemappa di. Deretter åpner du terminalen, går til stedet du lastet den ned og skrive: "sudo dpkg -i pidgin_2.0.0-1_i386.deb" Endret 9. juli 2007 av NevroMance
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 dpkg: Knytt til pidgin_2.0.2-1_i386.deb, som inneholder pidgin: pidgin conflicts with gaim gaim (versjon 1:2.0.0+beta6-1ubuntu4) er installert. dpkg: Feil ved behandling av pidgin_2.0.2-1_i386.deb (--install): pakker i konflikt - installerer ikke pidgin Det oppsto feil ved behandling av: pidgin_2.0.2-1_i386.deb
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hva faen, den fjerna ubuntu-desktop i samme slengen jo, er ikke det dumt? Btw, etter jeg gjorde det du sa for jeg fortsatt: dpkg: Knytt til pidgin_2.0.2-1_i386.deb, som inneholder pidgin: pidgin conflicts with gaim-data gaim-data (versjon 1:2.0.0+beta6-1ubuntu4) er installert. dpkg: Feil ved behandling av pidgin_2.0.2-1_i386.deb (--install): pakker i konflikt - installerer ikke pidgin Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Ok, fikset det men se nå da: (Leser database ... 106537 filer og kataloger er installerte.) Pakker ut pidgin (fra pidgin_2.0.2-1_i386.deb) ... dpkg: Kravproblem hindrer oppsettet av pidgin: pidgin krever tcl8.4 (>= 8.4.5). Men: Package tcl8.4 is not installed. pidgin krever tk8.4 (>= 8.4.5). Men: Package tk8.4 is not installed. dpkg: Feil ved behandling av pidgin (--install): kravproblem - setter ikke opp pakken Det oppsto feil ved behandling av: pidgin
NevroMance Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 OK, flott. Da kjører du en "sudo aptitude install tcl8.4 tk8.4" Så skal det gå.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 (endret) Helt utrolig, jeg greide fikse det selv. Skrev sudo apt-get install -f Liker Ubuntu bare mer og mer! :!: En annen ting hvis dere kan svare meg på det, hvem er den peneste lookin' MSN client clone tingen der ute? Og hvordan finner jeg en radio spiller som har kanaler jeg kan høre på uten jeg må finne og legge url, etc. For jeg har 0 nix peil. WinAmp hadde en liste. Takk for tiden deres! Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever
rocknrolf77 Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Rhythmbox har radiokanaler. Det har for.eks exaile også
NevroMance Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 banshee har vel også radio. Angående MSN-klient liker jeg best aMSN, sikkert mest fordi jeg har vært for lenge på windows og blitt vant til MSN. Føler meg heller ikke helt komfortabel med at pidgin støtter så og si alt sånnt, da har jeg heller flere små programmer.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 banshee har vel også radio. Angående MSN-klient liker jeg best aMSN, sikkert mest fordi jeg har vært for lenge på windows og blitt vant til MSN. Føler meg heller ikke helt komfortabel med at pidgin støtter så og si alt sånnt, da har jeg heller flere små programmer. 9036653[/snapback] Men tingen er jeg har prøvd aMSN engang før i Ubuntu og da var skriften så stygg og ikke smoooth. Big turn off!
Ståle Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Skin til aMSN http://www.amsn-project.net/skins.php#26
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 Takk Ståle! Men kan dere gi meg tips om hvordan jeg installerer aMSN fortest? Kan jeg ikke skrive noe wget blabla i terminal? Install, etc. Uten surfe på Internett og laste ned og kødde.
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 (endret) Glem det gutter og jenter, siden jeg ikke fikk noe rask hjelp nå ble jeg tvunget til og bruke det dere har lært meg fra før av og jeg greide finne ut av alt sammen selv! Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever
NevroMance Skrevet 9. juli 2007 Skrevet 9. juli 2007 Det greiest når du skal ha ett nytt program er å skrive "sudo aptitude search <programnavn>" i terminalen. Hvis du får opp programmet da vil det si at det finnes i repo og kan installeres med "sudo aptitude install <navnet som brukes i repoet>"
JohnsonsWhatever Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Skrevet 9. juli 2007 (endret) Takk NevroMance! Men er det noen som veit hvor jeg finner sånn stor skrivebords klokke som ligner på noe du vil se i Vista? OBS! /media/sda1 mount disagrees with the fstab Det får jeg beskjed når prøver avmontere Windows disc, vil ikke ha den på skrivebordet mitt! HJEEEEELP! Endret 9. juli 2007 av JohnsonsWhatever
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå