Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tror skjermkortet blir varmt, tips?


Anbefalte innlegg

Vel, det har seg sånn. Jeg sitter å gamer(wow^^) Og koser meg og smiler.

ganker litt noobs i lvl 4(jeg er 15). Ok offtopic den da.

 

Problemet :

Jeg spiller wow og hører musikk, sitter å smiler. Helt til det skjer noe uventende(Vel ikke nå lenger, blitt vandt med det) Pcen stopper helt opp. Og jeg har ikke peiling hva det er. Noen ganger stopper skjermen opp, og står stille i "fryst" posisjon og jeg må restarte(via knappen). Noen ganger blir skjermen svart og jeg må restarte(via knappen). Noen ganger så stopper den i 2 sekunder, for så å restarte.

 

Skjedde endel i går, men fiksa det til natta(Gjorde ingenting) Og spilte et par timer. Nå funker det å spille 2-5 minutter, maks!

 

Jeg har prøvd :

Restarte, la den chille litt(stå av), ny driver, ta av alt andre programmer enn selve spillet.

 

Hardware :

Pentium 4CPU 3.4 3.9 ghz

2gb ram.

Nvidia Geforce 6610 XL

Endret av elexus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at noen vifter kommer til å hjelpe ja.

Rydd opp inne i kabinettet og pass på at det ikke er masse ledningsrot, om du kan prøv å samle ledningene og stripse dem sammen, det gjør det mye mer ryddigere.

 

Optimalt så ønsker du at luften som går fra vifte A slipper å bli hindret av kabelrot og mm.

 

Kan også være lurt å bruke trykkluft på boks og rense skjermkortet med dette.

Lenke til kommentar

Den går rundt, men har nå åpna kabinett og satt en vifte man bruker til vanlig bruk inn mot skjermkort, ser ut som det har hjulpet. Får vente til jeg får de nye delene til den andre pcen. så er det fullgame!

 

Takk for ALL hjelp. Har hjulpet meg mye.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så sikker på at det er skjermkoret? Ville funnet noen stress testere på nettet for å være helt sikker.

9030782[/snapback]

 

Tja, om han får lengre stabilitet ved å ha en vifte som blåser direkte på skjermkortet så kan han jo være inne på noe.

 

Ja, selvklart så kan det være lurt å sjekke stabiliteten med en runde I prime95 (12 timer+) og sjekke temperatur på cpu for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...