Gå til innhold

Billig, fast objektiv til D50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig med mr olsen, kjøp heller god optikk istedetfor kamerahus!

Selv har jeg valgt å beholde D70 fordi jeg syntes det gir mer enn bra nok bilder mtp. oppløsning, savner litt større skjerm og søker, men bildene er liksom det viktigste og de blir bra.

 

Hjelper dårlig med kamera til 13k hvis man setter på et halvdårlig objektiv.

50mm f1.8 er helt kurant fastoptikk som jeg selv benytter mest til portrettbilder i mangel av penger til den bedre Nikon 85mm

Lenke til kommentar
Bruk blenderprioritering og lek deg!

9024103[/snapback]

 

Man lærer ikke fullt så mye ved å bruke blenderprioritet. Sett dritten på M. M hvitbalanse, M ISO, M ALT!

 

Da lærer du mer, og vet hva du må gjøre i krevende tilfeller eller tilfeller hvor du må ha en spesiell effekt. Kameraet vet ikke om du vil ha liten eller stor dybdeskarphet, eller blurete effekt.

Lenke til kommentar
Bruk blenderprioritering og lek deg!

9024103[/snapback]

 

Man lærer ikke fullt så mye ved å bruke blenderprioritet. Sett dritten på M. M hvitbalanse, M ISO, M ALT!

 

Da lærer du mer, og vet hva du må gjøre i krevende tilfeller eller tilfeller hvor du må ha en spesiell effekt. Kameraet vet ikke om du vil ha liten eller stor dybdeskarphet, eller blurete effekt.

9024132[/snapback]

 

 

Har brukt D50 nesten daglig siden september 2005 - hver gang på Manuelt. Absolutt alt. Har tatt vare på 8 000 bilder, så det skal gå bra ;)

 

 

Uansett; Nå har jeg nettopp kjøpt en 50 mm fra Japan Foto. Får den vel levert når jeg kommer hjem fra ferie på torsdag =)

Lenke til kommentar

Det er smart å bruke A + eksponerings kompensasjon. Da får man de lukkertidene man vil ha, samt man styrer det viktigste: Skarpheten ( man bør kjenne sine objektiv om hvordan de yter på forskjellige blendere) samt Dybdeskarpheten.

Ser mange velger en blender og bare fotograferer villt med det, ender vel opp med at de ikke får de tingene de vil til å være i fokus osv.

 

Mine objektiv liker seg svært godt rundt F5.6, og derfor bruker jeg det soleklart mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...