Gå til innhold

"Datakriminalitet"


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en del spill, og nå lurer jeg på hvor gale kan det egentlig være å bruke en såkalt "no-cd-crack", så jeg slipper å ha en cd i maskinen som bråker en del...

 

 

Så et mer filosofisk spørsmål: Hva tror dere Microsoft mener er verst: At folk bruker piratkopiert Windows/Office eller at de velger gratis programvare fra andre produsenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så et mer filosofisk spørsmål: Hva tror dere Microsoft mener er verst: At folk bruker piratkopiert Windows/Office eller at de velger gratis programvare fra andre produsenter?

 

Spiller ingen rolle, da :evil: bill :evil: vil finne deg, jage deg i drømmene dine helt til sykologregninga di blir så stor at du ville ha spart penger på å kjøpe windows/office!!! :lol:

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en del spill, og nå lurer jeg på hvor gale kan det egentlig være å bruke en såkalt "no-cd-crack", så jeg slipper å ha en cd i maskinen som bråker en del.

Til det vil eg bare si at du må eventuelt spørre myndighetene for å få å finne ut om du har lovt å bruke no-cd-crack? Mer kan eg ikke si om det.

 

Så et mer filosofisk spørsmål: Hva tror dere Microsoft mener er verst: At folk bruker piratkopiert Windows/Office eller at de velger gratis programvare fra andre produsenter?

Tror de mener begge valgene er verst? Microsoft vil jo selvsakt at du bruker deres software og opprative systemer, men de vil selvsakt at du betaler for produktene. Men personlikt mener eg at skal du få ned piratkopierte programer og oprative systemer må de sette ned prisene?

Lenke til kommentar

ID: 1:

jeg tror microsoft synes det er verst at vi bruker andre produkter. Selv om vi ikke har betalt for produktene deres, bruker vi dem jo, og da har vi ingen grunn til å betale de konkurrerende firmaene til microsoft.

 

Piratkopierer vi MS programmer, tjener ingen penger. (men vi sparer)

Kjøper vi fra MS sine konkurrenter, tjener de penger, og da taper Microsoft på en måte.

Lenke til kommentar

aner jeg litt englegutt?

 

house? Englegutt? LOL! Har du betalt for photoshop da house? ;)

 

 

Så et mer filosofisk spørsmål: Hva tror dere Microsoft mener er verst: At folk bruker piratkopiert Windows/Office eller at de velger gratis programvare fra andre produsenter?

 

Microsoft liker uten tvil best at du bruker deres programvare. Indirekte taper de mye mer på at du bruker alternative programmer fra andre produsenter. Tror faktisk at viss du spør Microsoft selv så vil dem si at det er bedre å bruke Microsoft sine programmer ulisensiert enn å bruke programvare fra andre produsenter. Microsoft vil selvsagt komme med en moralpreken om at det er viktig(for alle inkl deg og samfunnet) og riktig og betale lisens. Microsoft vil nok også si at grunnen til at det er bedre å bruke deres programvare ulisensiert enn alternativ programvare pga sikkerhet og andre idiotiske påstander, men grunnen til at de vil ønske dette er enkelt og greit at dersom du bruker MS programvare så blir du kjent med denne og gjerne foretrekke den framfor alternativene. Da får MS større markedsandel og når alle reelle konkurenter er skvisa ut har de 100% kontroll og kan tjene enda mer penger

Lenke til kommentar

 

 

 

Microsoft liker uten tvil best at du bruker deres programvare. Indirekte taper de mye mer på at du bruker alternative programmer fra andre produsenter. Tror faktisk at viss du spør Microsoft selv så vil dem si at det er bedre å bruke Microsoft sine programmer ulisensiert enn å bruke programvare fra andre produsenter. Microsoft vil selvsagt komme med en moralpreken om at det er viktig(for alle inkl deg og samfunnet) og riktig og betale lisens. Microsoft vil nok også si at grunnen til at det er bedre å bruke deres programvare ulisensiert enn alternativ programvare pga sikkerhet og andre idiotiske påstander, men grunnen til at de vil ønske dette er enkelt og greit at dersom du bruker MS programvare så blir du kjent med denne og gjerne foretrekke den framfor alternativene. Da får MS større markedsandel og når alle reelle konkurenter er skvisa ut har de 100% kontroll og kan tjene enda mer penger

 

jaja...noe av det samme jeg prøvde å få fram :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...