Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP rebooter etter/under XP loading


Anbefalte innlegg

Hei

 

I stad når jeg satt og spilte, ble lillebroren min sur på meg, og slo av pcen ved å trykke på av/på knappen. Når jeg da skulle starte pcen igjen, rebooter den etter/under XP-loadingen. det fungerer heller ikke i safe mode, safe mode med nettverk eller sist fungerende innstillinger, det skjer akkurat det samme.

 

Noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CHKDSK

--------

 

Sett inn CD'n med operativsystemet Windows.

Boot opp Windows CDen

 

"Trykk en valgfri tast for å starte innstallasjonsprogrammet" Trykk f.eks. <Enter>, du må trykke en tast innen få sekunder etter at teksten kommer opp.

 

Innstallasjonsprogrammet starter fra CD'n. Det første spørsmålet som dukker opp er om du vil åpne reparasjonsterminalen. Trykk E eller R ettersom hva det står i din Windows versjon.

 

Velg operativsystem, logg inn med Administrator (passord er normalt blankt, så bare trykk <Enter>).

 

Skriv CHKDSK /R og trykk <Enter>

når den er ferdig, ta ut CD platen, skriv EXIT og trykk <Enter>.

Lenke til kommentar
CHKDSK

--------

 

Sett inn CD'n med operativsystemet Windows.

Boot opp Windows CDen

 

"Trykk en valgfri tast for å starte innstallasjonsprogrammet" Trykk f.eks. <Enter>, du må trykke en tast innen få sekunder etter at teksten kommer opp.

 

Innstallasjonsprogrammet starter fra CD'n. Det første spørsmålet som dukker opp er om du vil åpne reparasjonsterminalen. Trykk E eller R ettersom hva det står i din Windows versjon.

 

Velg operativsystem, logg inn med Administrator (passord er normalt blankt, så bare trykk <Enter>).

 

Skriv CHKDSK /R og trykk <Enter>

når den er ferdig, ta ut CD platen, skriv EXIT og trykk <Enter>.

9023080[/snapback]

 

 

Hva er det denne kommandoen gjør? Er det en sjanse for at jeg kan fucke opp hele systemet med den?

 

Er litt redd for å gjøre noe sånt, for sist jeg gjorde det ble det helt ødelagt, og jeg måtte installere operativsystemet på nytt ...

 

(Da var problemet svart skjerm etter XP-loading)

Endret av DeathCab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...