Gå til innhold

Bærbar PC i varme omgivelser...


aog

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på jakkt etter en solid bærbar pc. Den skal brukse som en hjemme/kontor pc.

 

Det som er viktigt å merke seg er at denne pc'en skal brukes i Mali hvor det er 40-45 grader i skyggen.

Som dere sikkert skjønner, så må det da være god kjøling.

 

Ser for meg å bruke 10-14000 kr.

 

Hva vil dere anbefale til slikt bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg er på jakkt etter en solid bærbar pc. Den skal brukse som en hjemme/kontor pc.

 

Det som er viktigt å merke seg er at denne pc'en skal brukes i Mali hvor det er 40-45 grader i skyggen.

Som dere sikkert skjønner, så må det da være god kjøling.

 

Ser for meg å bruke 10-14000 kr.

 

Hva vil dere anbefale til slikt bruk?

9021572[/snapback]

 

nitroglyserin? :p

Det beste hadde nok vært en pc med vannavkjøling (vifter som blåser varm luft kjøler heller dårlig) men jeg vet ikke om noen bærbare med tanke for bruk under slike "ekstreme" temperaturer.

 

edit: Du har ikke vurdert en shuttle pc? altså en mini-stasjonær pc. Disse kan du montere vannpumpe i uten noen store problemer, baggen til pc'n er ikke større enn en laptopbag, men du må jo ha med deg en skjerm... :hmm:

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Kan du ikke sjekke med andre som reiser til mali, siden du skal dit, så kanskje du vet om noen som har hatt pc der nede før?

 

Kan jo godt hende det funker fint med en vanlig maskin til vanlig bruk, det som kan bli utfordringen er vel kanskje ved tung bruk, videorendering og spilling...

 

Da kan det nok bli i minste laget med kun viftekjøling....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...