Gå til innhold

14,1" til spilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sjølv ein 15,4 tommar widescreen bærbar og denne er langt i fra for liten til å spele på.

"At the end of the day" trur deg det kjem meir an på skjermoppløysning, innsynsvinkel og responstid. Ein sit tross alt innanfor ein arms lengde på desse skjermane.

 

Hadde eg vert deg, hadde eg tatt ein aldri so liten titt på ein 15,4 tommars bærbar, desse gjev deg ekstremt mykje for pengane no til dags.

1,3 tommar er ikkje akkurat natt og dag i skilnad :)

Lenke til kommentar

Har selv Asus A8js og er utrolig fornøyd. Bruksområdene mine er omtrent det samme som dine. Skal du kjøpe nå så er jo zepto et alternativ, eller så kommer/har kommet? det sikkert en oppgradert A8js med DX10 og Santa Rosa.

 

Sånn erfaringsmessig synes jeg 14" er en genial størrelse i kompromisset mellom fysisk størrelse/vekt/arbeidsflate. Til vanlig windowsbruk er størrelsen på skjermen helt fin. I spill liker jeg å ha god oversikt og jeg synes desverre 14" blir litt lite innimellom. Det spørs litt på hvilket spill jeg spiller og. Men uansett synes jeg noe av spillopplevelsen blir ødelagt pga tastaturet og musa (den som fulgte med pcen er liten og nett og sitter tilsvarende lite godt i hånda).

 

Løsningen min er at når jeg skal spille er jeg som oftest hjemme, og da kobler jeg til min gamle skjerm/tastatur/mus/joystick og vips!

Lenke til kommentar

Min erfaring er at 14" tomerne blir litt i minste laget til spilling! kommer litt an på oppløsningen på skjermen og....

 

15,4" er minimum føler eg! Spesielt på strategi spill som krever oversikt....

 

Men klart, har man en større skjerm hjemme til å kose seg på så er det sikkert fint med litt mindre maskin å dra rundt på!

 

Eg sitter her på 17" og STORKOSER MEG!! :D:dribble:

Lenke til kommentar
Min erfaring er at 14" tomerne blir litt i minste laget til spilling! kommer litt an på oppløsningen på skjermen og....

 

15,4" er minimum føler eg! Spesielt på strategi spill som krever oversikt....

 

Men klart, har man en større skjerm hjemme til å kose seg på så er det sikkert fint med litt mindre maskin å dra rundt på!

 

Eg sitter her på 17" og STORKOSER MEG!!  :D  :dribble:

9021228[/snapback]

 

Vanlig oppløsning på 15.4" er 1280*800..

Vanlig oppløsning på 14.1 er.. nettopp, 1280*800.

Lenke til kommentar
Min erfaring er at 14" tomerne blir litt i minste laget til spilling! kommer litt an på oppløsningen på skjermen og....

 

15,4" er minimum føler eg! Spesielt på strategi spill som krever oversikt....

 

Men klart, har man en større skjerm hjemme til å kose seg på så er det sikkert fint med litt mindre maskin å dra rundt på!

 

Eg sitter her på 17" og STORKOSER MEG!!  :D  :dribble:

9021228[/snapback]

 

Vanlig oppløsning på 15.4" er 1280*800..

Vanlig oppløsning på 14.1 er.. nettopp, 1280*800.

9021336[/snapback]

 

Zepto 6224W leveres med 1400x900 oppløsning.

Lenke til kommentar

Vanlig oppløsning på 15.4" er 1280*800..

Vanlig oppløsning på 14.1 er.. nettopp, 1280*800.

9021336[/snapback]

 

Zepto 6224W leveres med 1400x900 oppløsning.

9022073[/snapback]

 

 

Nettopp, det har kommet seg, men har ikke alltid vært sånn!

 

1280x800 på en 15,4" skjerm er forferdelig synest eg! Har en FSC med den oppløsningen....

 

Har en stasjonær skjerm, 17" med 1200x ett eller annet (ikke WS)

Samme der, alt for lav oppløsning synest eg...

 

Men det er da min smak.....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Min erfaring er at 14" tomerne blir litt i minste laget til spilling! kommer litt an på oppløsningen på skjermen og....

 

15,4" er minimum føler eg! Spesielt på strategi spill som krever oversikt....

 

Men klart, har man en større skjerm hjemme til å kose seg på så er det sikkert fint med litt mindre maskin å dra rundt på!

 

Eg sitter her på 17" og STORKOSER MEG!!  :D  :dribble:

9021228[/snapback]

 

Vanlig oppløsning på 15.4" er 1280*800..

Vanlig oppløsning på 14.1 er.. nettopp, 1280*800.

9021336[/snapback]

 

Zepto 6224W leveres med 1400x900 oppløsning.

9022073[/snapback]

 

Se det jeg har merka med fet skrift?

Selvfølgelig finnes det pcer som har større oppløsning, men den vanligste oppløsningen for 14.1" og 15.4" er 1280*800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...