Gå til innhold

Konvertere et AccessProgram til en .NET program?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke testet selv, men... Det finnes jo haugevis av måter å konvertere schema+data+views fra Acess til SQL Server. Både tredjepart og tilogmed innebygd i Access (Upsizing Wizard). Derfra kan du få form'ene dine i Access til å redigere dataene som ligger i SQL Server (Linked Tables?) -- samtidig som du kan programmere grensesnittet på nytt i .Net.

 

Dette ser jeg som en mye bedre løsning enn å fortsette å ha dataene i Access. Grunnen til at man som regel ønsker å gå over til SQL Server er jo rett og slett fordi man har vokst fra seg Access som "database".

Lenke til kommentar
Personlig bruker jeg aldri access, men det burde jo gått an å kompile det du lagde i access sånn at det senere kan kjøres på andre maskiner uten access på, men tror ikke microsoft tenker likt meg så :p

9050136[/snapback]

 

Microsoft har vel en liten og gratis versjon som heter "Access Viewer"....

Lenke til kommentar

Access programmet bruker allerede linked tabels til en MSSQL. Akkurat nå se er det bare konstanter og andre programvariabler som ligger lagret i selve access databasen, all reel data hentes fra en mssql'en.

 

Mesteparten av koden er jo nesten standard VB. Hovedprobelmet jeg har møtt sålangt, er "DoCmd". Noen som kjenner til om DoCmd kan benyttes i .net ?

Lenke til kommentar
Access programmet bruker allerede linked tabels til en MSSQL. Akkurat nå se er det bare konstanter og andre programvariabler som ligger lagret i selve access databasen, all reel data hentes fra en mssql'en.

 

Mesteparten av koden er jo nesten standard VB. Hovedprobelmet jeg har møtt sålangt, er "DoCmd". Noen som kjenner til om DoCmd kan benyttes i .net ?

9057534[/snapback]

 

"The Access VBA Docmd object allows you to run a macro command within a visual basic module."

 

Så det varierer helt avhengig av hvilken makro DoCmd kjører. Noen enkle til vil du nok klare å finne funksjoner for i .Net, mens mesteparten må rekodes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...