Gå til innhold

Nye deler til overklokking!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå følgende deler i pcen:

 

Asrock Dual VSTA hovedkort

Intel Core 2 duo E6300 prossesor

Evga Geforce 7800GTX skjermkort

2 stk sata harddisker og 2 stk cd/dvd rom.

 

så har jeg funnet ut at jeg har lyst til å prøve å klokke litt, og kjøpe meg et skjermkort til, så jeg kan kjøre SLI.

jeg må også ha et nytt kabinett, da det jeg har blir altfor varmt, og lite.

har da et budsjett på maks 3500kr og må da ha følgende:

 

ram, kabinett, cpu kjøler og hovedkort med sli støtte.

 

har forøvrig satt opp en handlevogn, men vil gjerne ha innspill/forslag til andre deler.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46761

Endret av marius883
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syns det ser bra ut , men har hørt noen rykter om at det hk bare støtter sli*8 ikke fulle 16 pcix kanaler , ellers ser det bra ut :)

9030014[/snapback]

 

Vel det hovedkortet jeg har nå støtter bare pci express 4x, så en liten ytelsesøkning må det jo bli uansett :p

 

Vet du om noen 650i sli hk som støtter full 16x da?

Lenke til kommentar

Både P5N-E SLI og C2D er gode overklokkere etter det jeg har hørt, så du blir helt sikkert fornøyd! :) Har hatt Geil-ram de siste 2 årene som har vært veldig gode og stabile.

 

Du kunne forøvrig kjøpt en bedre kjøler (jeg aner ikke hvordan ytelsen er, men mine antagelser er utifra spesifikasjonene) om du skal klokke CPU-en din lengst mulig.

Lenke til kommentar
Både P5N-E SLI og C2D er gode overklokkere etter det jeg har hørt, så du blir helt sikkert fornøyd! :) Har hatt Geil-ram de siste 2 årene som har vært veldig gode og stabile.

 

Du kunne forøvrig kjøpt en bedre kjøler (jeg aner ikke hvordan ytelsen er, men mine antagelser er utifra spesifikasjonene) om du skal klokke CPU-en din lengst mulig.

9063896[/snapback]

 

Har lyst til å prøve denne cpu kjøleren, fordi jeg har hørt den skal være ganske bra!

 

3ghz er målet, tror du det går bra eller?

Lenke til kommentar
3GHz går nok bra med orginalkjøler :!:

9066888[/snapback]

 

Mener du det seriøst? for med mitt gamle opsett, så ligger cpu på ca 45 grader idle, og litt over 50 i load med orginal kjøler!

men jeg tror egentlig den høye temperaturen skylles dårlig kjøling pga kabinettet..

 

klarer jeg 3ghz stabilt, så er jeg fornøyd! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått innstalert alle delene nå, fikk prossesoren elt opp i 3,5ghz men da ble det litt varmt, så jeg kjører den nå på 3,2 ghz med stock vcore og tempen ligger da på ca 35 idle og litt over 50 i load! :thumbup:

 

har nå også fått tak i et 8800 ultra til 2800 kroner, som jeg venter i spenning på!

håper bare min 500 watts strømforsyning klarer å dra det! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...