Gå til innhold

Blå linker, problem med CSS


Anbefalte innlegg

Begynner med problemet. Linkene som ikke er besøkt (trykket på ol.) vises i blått med strek under. De andre funker. Det er slik i både Firefox og IE. Hva er galt?

CSS'en:

a:link { 
color: #000000;
text-decoration: none;
}

a:visited { 
color: #431e24;
text-decoration: none;
}

a:active { 
color: #000000;
text-decoration: none;
}

a:hover { 
color: #b27974;
text-decoration: none;
}

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funker fremdeles ikke :(

Sånn ser det ut nå:

a { 
color: #000000 !important;
text-decoration: none;
}

a:visited { 
color: #431e24;
text-decoration: none;
}

a:active { 
color: #000000;
text-decoration: none;
}

a:hover { 
color: #b27974;
text-decoration: none;
}

Lenke til kommentar
Da er det noe som ligger etter det i CSS-en som ødelegger. Prøvd å plassere det helt nederst i CSS-en?

9011350[/snapback]

ÅÅÅ :D Det funka :D Tusen takk :D

9011368[/snapback]

 

ja css er skikkelig "sært", pass på spesielt at du har alle ; og } med ellers blir det krøll ett eller annet sted i css'en :)

Lenke til kommentar
ja css er skikkelig "sært", pass på spesielt at du har alle ; og } med ellers blir det krøll ett eller annet sted i css'en :)

9019162[/snapback]

Tja, CSS har vel den enkleste syntax-en jeg har vært borte i, så det er ikke så sært:P

 

Men greit å huske at om du har flere verdier på et element, så vil den nederste verdien telle.

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Om du synes CSS har sær syntax, så kan du være glad du ikke har sett på andre språk.

 

For min del virker det naturlig og avslutte alle linjer med semikolon og bruke klammeparanteser for å definiere en klasse, men det er vel kanskje bare jeg :p

 

Så fra spøk til revolver:

 

Kan ikke se noen umiddelbare feil i koden din. Det eneste jeg la merke til er at du skriver a:visited{ ... jeg pleier å skrive a:visited { med et mellomrom mellom klammeparantesen og siste bokstaven i navnet. Aner ikke om det kan ha noe å si, men det kan jo være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...