Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Korrupte filer, generell ustabilitet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For et par dager siden begynte maskinen å oppføre seg litt snodig. Programmer som før hadde kjørt stabilt begynte å krasje uten varsel og uten noen åpenbar grunn. Etter en restart fikk jeg også beskjed om at noen registerfiler var gjenopprettet fra backup. Det ordnet seg stort sett etter en restart, men da itunes nektet å fungere, og dessuten nektet meg å åpne installasjonsfilen (lastet den ned flere ganger) for å reinstallere bestemte jeg meg for en formatering, som uansett begynte å bli på tide.

Nå har jeg formatert tre ganger, uten antydning til bedring. Problemene varierer noe fra gang til gang, men det går hovedsaklig ut på at programmer. Spesielt msn messenger (både live og windows) og IE er fryktelig ustabile, i tillegg til at stort sett alt av installasjonsfiler som jeg enten har lastet ned eller hadde fra før visstnok er korrupte ifølge feilmeldingene. Får beskjed om at de er korrupte forskjellige steder også, enda det er samme fil. Har f.eks. lastet ned drivere til skjermkortet tre ganger, og alle gangene har jeg fått beskjed om korrupt fil. Lyddriveren og diverse drivere til HK lar seg derimot installere uten problemer fra en annen partisjon, mens andre ting som ligger på den visstnok er korrupte.

Har også hatt problemer med installasjonen av windows på alle formateringene. Er alltid noen dll-filer som visst ikke lar seg kopiere fra cd'en, men hvilke filer det er varierer fra gang til gang. Nå på siste forsøk kopierte jeg alle filene til en annen partisjon først, slik at jeg kun ble tvunget til å hoppe over en fil, uten at det ser ut til å ha gjort noen forskjell.

Lurer litt på om det kan være noe med disken eller hovedkortet, men håper det er noe annet..

Specs:

Abit KN9 SLI

MSI 7900GT 256mb

AMD Athlon64 X2 4200+

Corsair Twin2X2048-6400

Håper noen kan hjelpe, for dette begynner å bli ikke så helt lite irriterende.

edit: feilmeldingen som gjentar seg om jeg ikke får beskjed om at skjermkortdriverinstallasjonsfilen (puh! komplisert ord :p ). Sånn i tilfelle den mot alle odds skulle si noen noe fornuftig.

Feilkode: -5006 : 0x8000ffff

Feilinformasjon:

>Kernel\FileRegistrar.cpp (436)

>Kernel\FileRegistrar.cpp (32)

>Kernel\ServiceProvider.cpp (60)

>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1331)

PAPP:NVIDIA Display Drivers

PVENDOR:NVIDIA Corporation (http://www.nvidia.com/)

PGUID:EFB7D050-CAD2-11D4-B34D-00105A1C23DD

$9.1.0.429

@Windows XP Service Pack 2 (2600) IE 6.0.2900.2180

Endret av kakk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...