Gå til innhold

Nokia E90 Communicator eller Sony ericson p1i ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

p1i i prisguiden

e90 i prisguiden

 

P1i

 

uiq er det litt få prg til.

har ikke edge eller hsdpa

440 t hviletid 10 t taletid

har qvga 15 fps video

p1i koster 4100

 

N90

 

series 60 mange prg

har edge

har ikke rds på radioen

336 t hviletid 5 t taletid

har gps og vga (30 eller 25 fps) video

har både qwerty og abc tastatur

ytterskjermen er like stor som den ene skjermen til p1i

n90 koster 6500

Lenke til kommentar

min egen erfaring er at man etter p990 bør styre tvært av med sony ericsson sine proff telefoner, de kommer aldri til å bli bra hvis de lanserer like dårlige telefoner som p990 var, det er endelig nå i juni 2007 at de har en software som muligens kunne vært levert med telefonen fra første stund. og som skulle vært forbedret, forresten så er den universal porten under (lader handsfree etc noe jævla dritt i se telefoner ryker omtrent hver 4 måndte på min p990)

Lenke til kommentar
min egen erfaring er at man etter p990 bør styre tvært av med sony ericsson sine proff telefoner, de kommer aldri til å bli bra hvis de lanserer like dårlige telefoner som p990 var, det er endelig nå i juni 2007 at de har en software som muligens kunne vært levert med telefonen fra første stund. og som skulle vært forbedret, forresten så er den universal porten under (lader handsfree etc noe jævla dritt i se telefoner ryker omtrent hver 4 måndte på min p990)

9074263[/snapback]

 

Hvis porten ryker hver 4. mnd, så sier det mer om brukeren enn kvaliteten på den. Dessuten tar du feil angående FW, da den mest stabile av dem alle kom allerede i April. Og lever du i den troen at det kun er SE som har bugs i FW?

 

P1i rapporteres å være meget stabil, og det eneste som egentlig er feil med P990i er rettet opp på denne.

 

Ser at andre ramser opp forskjellen på disse to telefonen her, men glemmer det mest vesentlige etter min mening. Touchscreen. Har du hatt det vil du ikke tilbake. 'Og for å ta livet av en myte med en gang, det finnes plenty av programvare for UIQ. Og for ikke å snakke om størrelse. Den ene går i lommen, den andre må du nesten ha ryggsekk til... ;)

Endret av poe
Lenke til kommentar

Jeg har testet begge og de kan varmt anbefales.

 

Det man bør være klar over er følgende parametre når man velger:

- størrelse

- batterikapasitet

- datatrafikkaksess: edge/umts/hsdpa

- os: uiq vs symbian

 

Gå i en butikk og be selgeren la deg få taste litt med begge for å se hvilken du liker. Det er den mest effektive måten.

 

Begge holder svært høye nivå ift specs.

Lenke til kommentar
Jeg har testet begge og de kan varmt anbefales.

 

Det man bør være klar over er følgende parametre når man velger:

- størrelse

- batterikapasitet

- datatrafikkaksess: edge/umts/hsdpa

- os: uiq vs symbian

 

Gå i en butikk og be selgeren la deg få taste litt med begge for å se hvilken du liker. Det er den mest effektive måten.

 

Begge holder svært høye nivå ift specs.

9075008[/snapback]

 

Virker meget fornuftig bortsett fra ett punkt: UIQ vs Symbian? P1i kjører også symbian, tror også det er samme versjon som NokiaE90 kjører, men Nokia benytter brukergrensesnittet S60 mens P1i har UIQ 3.1. Og atter en gang; man må ikke undervurdere touchscreen på en avansert telefon. Hvorfor ikke amobil fokuserer på dette, skjønner jeg rett og slett ikke, da de er snare med å overfokusere på spesifikasjoner som Nokia har og andre mangler. Det som Nokia mangler er vitterlig ikke så fryktelig nøye her hos amobil...

Lenke til kommentar

eller kanskje HTC Touch? driver og skal ha meg en ny en selv og lurer på om jeg skal ha P1i eller HTC Touch.. eller hvis jeg ikke skal ha touchscreen har jeg tenkt på HTC S710..

 

hva mener dere om disse to ? blir det for mye smarttelefon i forhold til telefon ? har egentlig ikke så veldig mye bruk for epost og slike programmer..

Lenke til kommentar
eller kanskje HTC Touch? driver og skal ha meg en ny en selv og lurer på om jeg skal ha P1i eller HTC Touch.. eller hvis jeg ikke skal ha touchscreen har jeg tenkt på HTC S710..

 

hva mener dere om disse to ? blir det for mye smarttelefon i forhold til telefon ? har egentlig ikke så veldig mye bruk for epost og slike programmer..

9093014[/snapback]

 

Jeg tenkte først å skaffe meg Touch, men har nå bestilt P1. Grunnen er at jeg stoler mest på SE, den har mye bedre kamera/multimedia og har QWERTY

 

Dessuten ser Touch ut til å bli ca 700kr dyrere, noe jeg synes er merkelig, ettersom P1 har mer tekno. Touch er fin og tynn, men P1 ser også veldig dyr ut...

Endret av daddy_cool
Lenke til kommentar

Når det gjelder topic så er vel hovedforskjellene ramset opp her, og da er det til slutt smak og behag det går på. Personlig så holder jeg en knapp på E90, men den er stor!! Man bør vel komme seg i en butikk og "ta å føle på" begge:-)

Når det gjelder S710 så sliter en kamerat av meg med den. Software er bra, men hardware er han ikke fornøyd med. Gummiproppene som skal beskytte innganger sitter ikke på plass og lakken flasser av. Telefonen ser ikke ut etter ca 2mnd i bruk. Dette kommer som sagt ikke fra personlig erfaring og jeg er usikker på om andre har samme problem.

Lenke til kommentar

jeg har også bestilt meg P1i nå, men vet ikke om jeg skal ha den enda.. :/ har alltid hatt SE og liker telefonene.. telefonen jeg har nå er SE S700i og den har jeg hatt i nesten 3 år, så da tenkte jeg det var på tide med noe nytt : )

 

den ser jo veldig bra ut, men tror egentlig jeg venter til det har vært noen tester av den..

Lenke til kommentar

Det har vært noen internasjonale tester.

Orker ikke linke til dem nå, men jeg har funnet dem ved hjelp av google news og bare google. Søkt på p1 OR p1i og sony

De varierer, men tlf får mellom 7 og 9 hos def fleste. Det værste med den er at den trenger overgang for å plugge inn vanlige høretelefoner, synes nå jeg...

 

En ting jeg har reagert på: Den virker mye dyrere overalt utenfor skandinavia...er det noen andre som har merket det?

Lenke til kommentar

Tror det er kompisen min ja:-)

 

Det hørtes kjent ut roadking. Er det kompisen din som har skrevet produktanmeldelse på komplett.no? Link

 

HubbaBubba? Enten det, eller så er det flere som har samme problem. Leste den her om dagen, var den som gjorde at jeg styrte unna..

9131368[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...