Gå til innhold

Hvilket skjermkort er beste akkurat nå?


tfugl

Anbefalte innlegg

Hei, nå skal jeg rett og slett komme med et helt sikkert veldig mange ganger spurt spørsmål, nemlig:

 

Hvilket skjermkort er det beste akkurat nå?

 

Har selv hørt at Ati Radeon 9700 Pro er det beste, men jeg har da ikke støtte for 8x AGP på mitt nåværende hovedkort...vet ikke om det har så veldig mye å si.

 

Jeg er takknemlig for alle svar! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kaldt ute

 

Og kaldere blir det... :lol:

 

 

Det raskeste og beste kortet pr. dags. dato er som du selv sier, ATI Radeon 9700 Pro. Om du kjører 4x eller 8x AGP spiller liten rolle. Er ikke det helt store å hente her heller. (alle husker vel overgangen fra 2x til 4x?)

 

 

Uansett, 9700 kortet er et kvalitetskort.

 

 

 

 

Des, OUT!

Lenke til kommentar

9700pro gir høyere fps,men som en norsk hardwaresite testa,husker ikke om det var overklokking.no,tror nesten det,så ligger ti4600 høyere på minimum antall FPS, og forskjellen på 300 og 400 fps ser du ikke uansett,men du merker om kortet dipper ned til 15 eller 50. så du får avgjøre hva som er best,men jeg vil iaffal ha ti4600

Lenke til kommentar
Det beste kortet er vel Geforce FX, men det er ikke kommet til norge ennå.(I februar eller mars)

Det slår radeon 9700 ned i støvlene.... :)  :)  

Man det blir ganske dyrt et par tusen mer er 9700 :evil:  :evil:

FX er vel ikke tilgjengelig noen steder som helst i verden riktig enda =) men skal visst komme i slutten av måneden, men som du sier til blodpris, mellom 4000 og 5000, men de gjør vel som alle andre kort alltid har gjort,går ned i pris relativt fort

Lenke til kommentar

Som alle sier så er nok Gf-FX det kraftigste, men også det dyreste i tillegg til at det ikke er ute enda.

 

Jeg tviler dessuten på at "alt" annet vil ramle noe spesielt i pris med en gang. Gf FX vil ligge på mellom 4-5000.

 

Rad 9700 ligger på rundt 2000,- og Pro på rundt 3000,- disse vil ikke ramle noe med det første.

 

Når Gf-4 kom ut ramlet heller ikke Gf-3 noe spes i pris med en gang. Det tok litt tid, før de så å si forsvant fra markedet.

 

Dessutnen ligger Gf-4 på 2000 +/- 300 alt etter hvilket kort du skal ha. Gf-FX er dobbelt så dyr... da er det vel ingen vits å skru ned prisen med en gang?

 

Prisfallet vil komme når toppmodellene går ned i pris.

 

Så venter du til sommeren kan det nok skje noe... ;)

Lenke til kommentar

Skal du vente på nye GF-FX, når det omsider kommer...har sikkert ATI et eller annet nytt de kan lansere og da må du nesten vente på det...og slik vil det gå....skal du vente på det beste vil du fortsette å vente...kjøp det som er best nå om du vil ha rå ytelse...kjøp heller GF-FX når det blir lansert og selg da Radeon kortet...

Lenke til kommentar

Jaja, folkens...

 

Jeg deler flere av deres synspunkter på hvilket kort som er det raskeste.

 

Det er uten tvil R9700Pro. Men uansett er ikke hastigheten alt som betyr noe når du skal handle grafikk-kort. Jeg har hatt både R9700Pro og TI4600, og for å være ærlig er TI4600 det beste av alle skjermkort i dag.

 

Det er riktig nok ikke raskere enn R9700Pro, men det fungerer bedre med eldre spill, og det fungerer bedre i noen nye spill også. Skal du ha det raskeste kortet for å breife med høy 3dmark-score, er R9700pro tingen. Ingen kort produserer høyere score enn noen av de korta som fins i webshoppene rundt i Norge akkurat nå. Faktisk scora jeg over 16k med det kortet, men det funket ikke i spill som IG2, The Sum of all fears osv.

 

R9700 Pro er ikke et dårlig kort, men dårlige drivere og elendige oppdateringer ødelegger ett godt produkt fra ATI.

 

Den dagen ATI får orden på driverene sine, vil de kunne konkurere med Nvidia. Forhåpentligvis vil det skje ganske snart, for ATI har mye lurt på lager i tiden fremover (R350,R400 osv.) men det vil tiden vise...

 

Jeg bruker nå ett TI4600, men jeg venter på FX, som bør rocke vilt.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...