joppa Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Jeg skal oppgradere bios på min maskin XP sp2. I beskrivelsen står det at jeg må formatere en oppstartsdiskett og legge noen filer over på disketten. Problemet er at jeg ikke har noen floppydisk stasjon. Er det mulig å få laget seg en oppstarts USB minnepinne for XP ? og i såfal hvordan skal jeg få til det ?
Hårek Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Du skal boote DOS, ikke XP. Det er mange oppskrifter på hvordan man kan lage en bootbar minnepinne. Denne fungerte for meg. Hirens http://www.hiren.info/pages.php/bootcd-on-usb-disk 1. Formaterer en floppy i XP, "Create an MS-DOS startup disk" 2. Bruk usb_format.exe, velg rett disk, velg "Create a DOS bootable Disk". using DOS system at: velg A:\ Det er nå mulig å boote fra USB, du får C:> prompt.
joppa Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Skrevet 4. juli 2007 Takk for svaret. det er riktig at jeg skal lage en ms-dos diskett(minnepinne). Men er det ikke mulig å få det til uten å måtte bruke en floppy stasjon? I såfal blir jeg nødt til å finne meg en maskin med floppy og lage denne oppstarts minnepinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå