Janster Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 DU kan laste ned lord of the rings mods til Mount and Blade. Blir du alv med fet bue tror jeg. Plus den mod'en som tillater tonner av tropper i kamp, jeg tror pc'en min takler rundt 200 nå. Janster
Teri0N Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Mitt første inntrykk av M&B var at kamera er faktisk rett bak huet på ham du er, en smule irriterende og håper de innfrir "wow kamera" der, hvor du kan styre avstanden på char din selv. Men så begynte det å komme seg og det viste seg å være veldig genialt og enkelt spill, men for å havne helt i smak hos meg og få eventuelt 10/10 så håper jeg de legger til mye mye mere i spillet og grafikken når de utvikler det. Litt kjipt når du stifter en pil rett i huet på en som kommer mot deg på hest på ca 2 meter avstand og han bare faller sakte men sikkert bakover fra hesten. Hadde gjort seg om "fløy" litt mere, man rir i full fart mot en fyr og lanser ham så hardt i magen at man skulle tro han ville fly ut av arenaen, men slik er det ikke, han faller faktisk bare sammen. Spillet har enormt potensiale til å bli muligens et av de beste spillene gjennom tidene, men da må de jobbes. Hadde også gjort seg om en arm eller et bein hadde ramlet av når du hogger dem på rett sted med den dyreste øksa du fikk kjøpt hos en merchant i forige by. Du merker at jo mere du spiller jo mere skulle du ønske at det hadde vært fult utviklet og vært mere realistisk og bedre grafikk. Spiller har muligens tidenes minste inventory, tror du har plass til enten så er det 12 eller 16 ting. Hvorav noe må være kjøtt og korn til dine menn. Og krigeren du er kun kan ha 4 våpen, og skulle du ha bue så tar det en slot og skal du ha piler så blir også det en slot, en slot med piler gir deg da 24 piler, noe som er ganske lite så skal du være sikret mye piler burde du ha 3 x piler og 1 x bue. Så kan krigeren din ha hansker, body armor, helmed og feet/sko, og det er vel det. Men spillet er som sagt ikke ferdig utviklet, men jeg tror nok jeg bare er litt redd for at de ikke kommer til å forandre på verken inventory eller items som krigeren din kan ha. F.eks ringer og trinkets + mye mere bonuser på itemsene hadde gjort seg, muligens også en del mere items selvfølgelig, og kanskje etterhvert spellcasters på battlefielden, men det er muligens bare jeg som ønske tenker her nå
Samegerilja Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Nå kan man jo glede seg til Age of Conan kommer, da skal du få kjempe store slag
Teri0N Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Age of conan skal visstnok være et veldig bra spill med helt sinnsyk grafikk, noe som følger opp med at du MÅ ha en maksimal cpu og skjermkort. Derfor litt synd selvfølgelig.
Niskivara Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Støtter Mount&Blade. Har pre-kjøpt det, og lastet ned battle-sizer patchen, og det er utrolig artig å sloss i kamper med 300 menn(PCen min hakker litt når jeg prøver fler enn det). Slossesystemet er genialt, og resten av gameplayet er faktsik veldig stødig og underholdende også. Utenom det... på konsoll har man veldig mange spill i stil med Dynasty Warriors. 99 Nights, Kingdom under Fire, etc, etc. Og sist men ikke minst.... Et spill som kanskje ikke har så episke kamper, og man kan løse alle brett med enten stealth, magi, eller kamp, men som har et så moro kampsystem at jeg anbefaler det likevel: Dark Messiah of Might & Magic. Spillet har sine svakheter, men slossingen er så godt gjennomført, og føles så sinnsykt brutal ut, at det bare må anbefales.
Teri0N Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Ser det er mange som anbefaler dark messiah her, og ja det er ganske gøy å spille det, har selv rundet det for lenge siden men du venter på en måte på klimakse som ikke kommer før helt på slutten hvor du faktisk kan forvandle deg til en demon, du kan lage syke sverd, men abre er at når du slår med det over skjermen så etterlater det seg spor av rød og gul glød, noe som er ekstremt irriterende, så irriterende at jeg valgte å bruke et anne sverd. Ganske gøy er det at du kan sparke fienden så de flyr ganske bra bakover, spake dem ned stiger/trapper og utrolig høy stup er noen få eksempler på hvor moro det kan være Hadde du slått dark messiah og M&B sammen tror jeg muligens det hadde blitt en av tidenes beste spill, det M&B mangler i close combat og eventuelt realistiske fall/flyvende fall og blod tar Dark messiah igjen på. Dark messiah har også veldig bra grafikk og landskap i forhold til M&B. Største forskjellen på M&B og DMOMAM er at M&B baserer mere på enkelt person i store kamper hvor selve kampene er hele poenget, og Dark messiah baserer mere på det typiske RPG metoden, hvor du kjemper deg fra starten av et brett til slutten, du må klatre i stiger, finne ut løsnings metoder for å komme deg videre osv osv.
Kimelimm Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Du får Dynasty Warriors til pc og, husker jeg... Du kan jo ta Battlefield, og legge til en mod ? Vet ikke om det finnes til romertida da...
Niskivara Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Ser det er mange som anbefaler dark messiah her, og ja det er ganske gøy å spille det, har selv rundet det for lenge siden men du venter på en måte på klimakse som ikke kommer før helt på slutten hvor du faktisk kan forvandle deg til en demon, du kan lage syke sverd, men abre er at når du slår med det over skjermen så etterlater det seg spor av rød og gul glød, noe som er ekstremt irriterende, så irriterende at jeg valgte å bruke et anne sverd. Ganske gøy er det at du kan sparke fienden så de flyr ganske bra bakover, spake dem ned stiger/trapper og utrolig høy stup er noen få eksempler på hvor moro det kan være Hadde du slått dark messiah og M&B sammen tror jeg muligens det hadde blitt en av tidenes beste spill, det M&B mangler i close combat og eventuelt realistiske fall/flyvende fall og blod tar Dark messiah igjen på. Dark messiah har også veldig bra grafikk og landskap i forhold til M&B. Største forskjellen på M&B og DMOMAM er at M&B baserer mere på enkelt person i store kamper hvor selve kampene er hele poenget, og Dark messiah baserer mere på det typiske RPG metoden, hvor du kjemper deg fra starten av et brett til slutten, du må klatre i stiger, finne ut løsnings metoder for å komme deg videre osv osv. 9057303[/snapback] Dark Messiah er mer bygget opp som et linjært action-spill med åpne løsninger på det meste i brettene og noen RPG elementer. Men utenom det er jeg helt enig. En blanding mellom Dark Messiah og Mount & Blade hadde vært utrolig. Bland inn noen story\free-roaming elementer fra Elder Scrolls og Gothic seriene og et lag av polish som ingen av spillene har, så hadde det vært det perfekte spill.
Teri0N Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Hehe, ja litt Elder scrolls elementer og Gothic hadde virkelig gjort seg. Men når det gjelder spill å anbefale så kan jeg også anbefale Battlefield spillene, men spørs om du vil ha moderne kamper (med pistoler, rifler og granater) eller om du er ute etter den gode gamle sorten med sverd, skjold og spyd. Av den gode gamle sorten så er jo også Two worlds en mulighet. Det krever en del av pc din, men du får også mye tilbake igjen av de spillene som krever en del
Gumpen Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 (endret) Jeg har ikke lest alt som er skrevet om mount and blades, men jeg legger til min erfaring av m&b. litt om hvordan spillet er på slagmarken: Du er en simpel person i menneske form som ikke har noe form for krefter uten om muskler og inteligens. Hvor slaget ditt treffer på motstanderen er totalt avgjørendes og ikke som på de fleste rpg spill hvor du ser på health baren og venter febrilsk. Det er også en mulighet å ri på dette spillet, det er en fordel som archer fordi du har muligheten for å komme deg lett vekk hvis du blir overmannet (men motstanderen har også en sjangse til å felle deg av hesten) Som heste rytter med slagvåpen har du stor fordel til tross for at det tar mye lengere tid. Om du rir mot en motstander og slår så tar du til dels stor skade å kan knocke/drepe motstanderen ved et slag...men så må du da ri frem og til bake og snu å styre.. Har du en stor hær er det en fordel å gå til fots om du har sverd/øks/spyd etc, siden du får inn mye flere slag å har mindre sjangs til å bli overmannet med 300 soldater ved din side. Om du er god nokk kan du skaffe deg en hest som rir gjennom en mengde soldater og feller de om til side og skader de. Travle Map: dette er spillets negative side. det er som heroes, bortsett fra at området er evig tomt og kjedelig og det eneste du gjør er å ri rundt til byer eller evt finne fiender. Du har muligheten til å ta over et fort og plasere soldater ved muren. Selv om det er ganske unødvendig siden du så og si aldri blir angrepet. Questene er det samme om og om igjen og byene har det samme å by på En "konge", en armor selger, en våpen selger, og en som selger mat. Dette spillet blir til slutt kjedelig og menings løst. Men så har da gudene oppfunnet modere som har tatt seg av problemet. Det finnes hundrevis av forskjellige mod's som tillegger en god del ting, enten kjente, eller custom. Konklusjonen er at dette spillet er originalt som rpg. Men blir til dels kjedelig etter at du har beseiret det som er. Men er du virkelig interisert i å føle den vidunderlige spillopplevelsen av å være en normal kriger med normale våpen i en normal krig, så kan du laste ned mods. Dette spillet er ganske billig. Du kan også laste ned en trial som lar deg spille til lvl 6 (det finnes som sakt en mod som lar deg ha en krig med 400 krigere etc) MvH xitto~ Endret 12. august 2007 av xitto
-sparks- Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 (endret) Stiller meg bak Mount and Blade. Dessverre kan det ikke være mer enn 40 (?) på slagmarken på en gang. 9015570[/snapback] Du kan laste ned mod så du battlene blir på tusenvis av folk. Men du trenger litt bra data da EDIT: xitto var før meg. Endret 11. august 2007 av -sparks-
Triplex987 Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Mount & Blade er å anbefale Og hvis du laster ned The Last Days Modden (LOTR Mod) Så kan du lage alv bueskyter osv
Gumpen Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 såvidt jeg har fått med meg så gjør ikke den moden at du kan ha en battle me tusenvis av soldater...nermere 400 vil jeg si
Camper_killer Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 (endret) Ringenes herre: Atter en konge var jo litt gøy da Du møter ikke så ufattelig mange folk i kampene der, men det kan godt bli noen par hundre. Har også lyst på et spill der du er en i en arme, men spill som 99 nights ser ræva ut. Bling bling og flakse rundt i himmelen slik at alle dør er jo dritkjedelig. Mye tøffere når magi er mangelvare hvis det i det hele tatt finnes i spillet. *Alle kan jo reglen fra WoW: Jo mer sverdet blinger, jo bedre den svinger! Endret 12. august 2007 av Camper_killer
Pibeba Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Heroes of annihilated empire Der kjemper du de "fleste" kampene mot store hærer. Samtidig som du kjemper mot forskjellige typer : Troll, edderkopper, vanlige folk osv 9021877[/snapback] er det 1 person?
Samegerilja Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Ja de fleste missions. Men det er jo ikke first person heller, så er ikke det første valget dersom man skal ha "One man battle".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå