Xecuter Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Det begynte på lørdag, gikk inn på EuroSpar i lag med min bror. Skulle ha brus og rømme og noe til som jeg ikke husker. Men når vi kom inn i butikken fikk jeg flashback fra mange drømmer jeg har hatt å ble fryktelig kvalm, jeg klarte ikke å huske hva vi skulle kjøpe heller. Etter ei stund gikk det over, og jeg var helt normal. Men det sluttet ikke, ting jeg ser bringer fram minner fra drømmer jeg har hatt, og så blir jeg veldig kvalm. Dette er normale drømmer, som jeg ikke husker noe av i utgangspunktet. Av til har jeg også problemer med å skille drøm og virkelighet. Dette varer bare i et lite minutt og skjer neste regelmessig, ca 2 ganger per dag. Noen andre som har vært borti det samme, eller har en idé om hva det kan være? Har prøvd å tvinge meg til å spy, men det funker ikke. Har ikke spist eller gjort noe unormal i det siste som kunne være en grunn. Dette er veldig ekkelt, og jeg vil bli kvitt det.
Wubbable Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Av til har jeg også problemer med å skille drøm og virkelighet. Jeg har også det, i form av at det jeg husker, vet jeg ikke om var en drøm eller virkelighet.. Skummelt egentlig..
LiamH Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 (endret) Høres ut som om du har liggende noe i underbevisstheten din som prøver å presse seg frem. Kan godt hende at du har noen opplevelser e.l. liggende som du ikke er helt ferdig med som stammer fra langt tilbake i tid. Drømmer er underbevisste og gir ikke så mye mening i våken tilstand, men de er hjernen sin måte å "rydde opp i ting på". Vanskelige følelser som kan være knyttet til disse "bildene" du har i drømmene kan også komme frem på dagtid, men siden de er underbevisste kan det være vanskelig å finne ut av hva det dreier seg om. Det at du blir kvalm kan være knyttet til at det gir et veldig, ubevisst ubehag når disse signalene/følelsene kommer frem. Prøv å kjenn på hva du føler når det kommer neste gang, slik at du kanskje kan finne ut av hva dette er for noe og hva det dreier seg om. Kan godt hende at du kan ha nytte av en psykolog som kan hjelpe deg å finne tilbake til hvor dette ubehaget stammer fra slik at du kan få bearbeidet det og legge det bak deg. Det at man av og til ikke klarer å huske hva som er drøm og virkelighet, er ikke så uvanlig og kommer ofte hvis man har drømt noe veldig intenst eller noe veldig "virkelig". Det tyder ikke på at det er noe galt, med mindre det går til et punkt at det går utover hverdagen eller at det blir en plage. Så lenge du vet at du muligens forveksler virkeligheten med noe du har drømt, så er det ingen fare. Den dagen man begynner å leve etter sin egen fantasiverden uten å være klar over det selv og folk rundt deg reagerer, så burde man kanske vurdere å kontakte lege... Endret 3. juli 2007 av LiamH
Xecuter Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Skrevet 3. juli 2007 Høres ut som om du har liggende noe i underbevisstheten din som prøver å presse seg frem. Kan godt hende at du har noen opplevelser e.l. liggende som du ikke er helt ferdig med som stammer fra langt tilbake i tid. Drømmer er underbevisste og gir ikke så mye mening i våken tilstand, men de er hjernen sin måte å "rydde opp i ting på". Vanskelige følelser som kan være knyttet til disse "bildene" du har i drømmene kan også komme frem på dagtid, men siden de er underbevisste kan det være vanskelig å finne ut av hva det dreier seg om. Det at du blir kvalm kan være knyttet til at det gir et veldig, ubevisst ubehag når disse signalene/følelsene kommer frem. Prøv å kjenn på hva du føler når det kommer neste gang, slik at du kanskje kan finne ut av hva dette er for noe og hva det dreier seg om. Kan godt hende at du kan ha nytte av en psykolog som kan hjelpe deg å finne tilbake til hvor dette ubehaget stammer fra slik at du kan få bearbeidet det og legge det bak deg. Det at man av og til ikke klarer å huske hva som er drøm og virkelighet, er ikke så uvanlig og kommer ofte hvis man har drømt noe veldig intenst eller noe veldig "virkelig". Det tyder ikke på at det er noe galt, med mindre det går til et punkt at det går utover hverdagen eller at det blir en plage. Så lenge du vet at du muligens forveksler virkeligheten med noe du har drømt, så er det ingen fare. Den dagen man begynner å leve etter sin egen fantasiverden uten å være klar over det selv og folk rundt deg reagerer, så burde man kanske vurdere å kontakte lege... 8996626[/snapback] Takk for et opplysende svar. Vel for det første så har jeg ikke hatt noen hendelser som kan være så alvorlige. Isåfall må det ha skjedd før jeg var 5 eller noe. Jeg har virkelig en god oppvekst og det hele, uten noe å klage på. Så dermed får jeg ikke det du sier til å stemme. Drømmene som jeg husker virker å være tilfeldig. Bare ting jeg gjør vekker minnene til live. For eksempel tidligere i dag når jeg klippet plenen skjedde det, men glemte drømmen like etterpå. Det virker også som om disse hendelsene varer kortere og kortere, uten at jeg har tatt tiden eller liknende. Det jeg føler akkurat når det skjer er bare en utrolig kvalme. Ikke noe annet.
Kakofoni Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Hvis du har problemer med aa skilne droem og virkelighet: For det foerste, om du virkelig er i tvil om du er vaaken, er du mest sannsynlig det. For det andre, saa kan man alltid puste gjennom nesa i en droem, og tid eksisterer ikke. Test selv om du er i tvil neste gang. Jeg har dog aldri hoert om dette. Er du sikker paa at det ikke bare en veldig uvanlig reaksjon paa deja vu?
Wubbable Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 For det andre, saa kan man alltid puste gjennom nesa i en droem. Og tid eksisterer ikke. 9011227[/snapback] Feil og feil... Det har med hvordan hjernen bygger opp og bearbeider drømmen... Selvfølgelig går det an å være tett i nesen i en drømm... Og hvis man f.eks. har lucid dreaming, så kan tid fint eksistere Tro meg, jeg vet dette, own experience...
Kakofoni Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Feil og feil... Det har med hvordan hjernen bygger opp og bearbeider drømmen...Selvfølgelig går det an å være tett i nesen i en drømm... Og hvis man f.eks. har lucid dreaming, så kan tid fint eksistere Tro meg, jeg vet dette, own experience... 9011723[/snapback] Man kan vaere tett i nesen, men man kan saa og si alltid puste gjennom nesen. Enten om det er under vann, eller om du holder den tett, saa kan du puste. Det er vel kanskje individuelt, men dette skjer med mesteparten. Og jeg kan rette meg selv og si at tid ikke eksisterer paa samme maate som i virkeligheten. Eller, teknisk sett er det ingenting som eksisterer i en droem, da.
VikinGz Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Av til har jeg også problemer med å skille drøm og virkelighet. Jeg har også det, i form av at det jeg husker, vet jeg ikke om var en drøm eller virkelighet.. Skummelt egentlig.. 8992927[/snapback] Noen flere enn meg som opplever DJAVU da? At det virker noen ganger som du har opplevd ting akurat likens før, men du vet ikke helt om det var i virkeligheten eller i drømmeland....
Wubbable Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Av til har jeg også problemer med å skille drøm og virkelighet. Jeg har også det, i form av at det jeg husker, vet jeg ikke om var en drøm eller virkelighet.. Skummelt egentlig.. 8992927[/snapback] Noen flere enn meg som opplever DJAVU da? At det virker noen ganger som du har opplevd ting akurat likens før, men du vet ikke helt om det var i virkeligheten eller i drømmeland.... 9014341[/snapback] Skjer en gang i blant Jeg er liksom i en episode, og så merker jeg plutselig at noe lignendes har skjedd før..
Xecuter Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Skrevet 6. juli 2007 Hvis du har problemer med aa skilne droem og virkelighet: For det foerste, om du virkelig er i tvil om du er vaaken, er du mest sannsynlig det. For det andre, saa kan man alltid puste gjennom nesa i en droem, og tid eksisterer ikke. Test selv om du er i tvil neste gang. Jeg har dog aldri hoert om dette. Er du sikker paa at det ikke bare en veldig uvanlig reaksjon paa deja vu? 9011227[/snapback] Var ikke akkurat det jeg mente. Jeg mente at de drømmene som jeg husket hadde jeg av og til problemer med å skille fra virkeligheten, om det virkelig hadde skjedd. Skulle kanskje omformulert det. Men nå har jeg ikke opplevd dette på 3 dager, så kanskje det er over.
LiamH Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Takk for et opplysende svar. Vel for det første så har jeg ikke hatt noen hendelser som kan være så alvorlige. Isåfall må det ha skjedd før jeg var 5 eller noe. Jeg har virkelig en god oppvekst og det hele, uten noe å klage på. Så dermed får jeg ikke det du sier til å stemme. Drømmene som jeg husker virker å være tilfeldig. Bare ting jeg gjør vekker minnene til live. For eksempel tidligere i dag når jeg klippet plenen skjedde det, men glemte drømmen like etterpå. Det virker også som om disse hendelsene varer kortere og kortere, uten at jeg har tatt tiden eller liknende. Det jeg føler akkurat når det skjer er bare en utrolig kvalme. Ikke noe annet. 8997556[/snapback] Sier ikke at det må være fra noen hendelser, var bare en tanke. Kan godt bare være veldig reele og intense drømmer som henger igjen og som popper opp fra underbevisstheten i av og til. Det med kvalmen skjønner jeg ikke helt, bortsett fra at det høres ut som en psykosomatisk reaksjon på et eller annet som "flashbacket" fører med seg...
Backspace_89 Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 lurer på hvorfor det kommer sånne bi-virkninger ved flashbacks. har hatt det selv flere ganger, men aldri blitt kvalm, jeg ble bare veldig svimmel og alt ble "blurry" par sekunder...
Szmekken Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Det blir mye hobbypsykologi her, jeg hadde kommet meg til lege om det ikke gikk bort etter en uke, halvannen. Kanskje en form for barnemigrene?
Xecuter Skrevet 7. juli 2007 Forfatter Skrevet 7. juli 2007 Men nå har jeg ikke opplevd dette på 3 dager, så kanskje det er over. 9016904[/snapback] And I quote myself!
Xecuter Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 Hehe har fått det tilbake. Men ikke like intenst denne gangen. Men det er fortsatt like plagsomt og ekkelt. Men i mårrest var det intenst. Mens jeg lå å sov, så voknet jeg og var skikkelig varm og svett og litt kvalm. Så sovnet jeg igjen og drømte om noe. Dette skjedde hvert fall 4 ganger. Virket som om hver gang jeg drømte om noe jeg ikke skulle drømme om så skjedde det, men det kan være fordi jeg drømte. Uansett har litt vondt i hodet nå. Skjønner ikke hva som skjer med meg.
VikinGz Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 har du hatt noen dramatiske ting som har sjedd i det siste året? eller før da? noe dødsfall? mistet venner eller noe slikt? kan være syken som leker med deg... Evt ta en tur til legen, han kan hende ser veldig rart på deg... men han/hun er der for å hjelpe deg slik at du blir frisk.
Xecuter Skrevet 23. august 2007 Forfatter Skrevet 23. august 2007 har du hatt noen dramatiske ting som har sjedd i det siste året? eller før da? noe dødsfall? mistet venner eller noe slikt? kan være syken som leker med deg...Evt ta en tur til legen, han kan hende ser veldig rart på deg... men han/hun er der for å hjelpe deg slik at du blir frisk. 9343182[/snapback] Nei har ikke skjedd noe dramatisk. Får vel ta meg en tur.
VikinGz Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 har du hatt noen dramatiske ting som har sjedd i det siste året? eller før da? noe dødsfall? mistet venner eller noe slikt? kan være syken som leker med deg...Evt ta en tur til legen, han kan hende ser veldig rart på deg... men han/hun er der for å hjelpe deg slik at du blir frisk. 9343182[/snapback] Nei har ikke skjedd noe dramatisk. Får vel ta meg en tur. 9343339[/snapback] god investering i vertfall ^^,
tyraltus Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 hvis du prøver å huske noen detaljer fra drømmene, så kan du slå det opp på http://www.droemmetydning.com/ under drømmesymboler. kaskje det kan gi noe mening, det koster jo ikke noe å prøve... bare et forslag;)
flodhest Skrevet 3. september 2007 Skrevet 3. september 2007 (endret) Jeg har sluttet å like; vannmelon, en spesiell type is, og nugatti - etter å ha drømt å bli kvalm av disse varene. Eller, jeg liker nugatti, men blir kvalm når jeg ser etiketten og tenker tilbake på den ekle nugatti-drømmen. Drømte at jeg skulle lage kaffe av nugatti, og måtte blande det med vann, for så å koke denne blandingen. Æsjameien! Endret 3. september 2007 av flodhest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå