Gå til innhold

fjell så langt øyet kan se


Anbefalte innlegg

tok dette bildet tidligere i dag (oisann, klokka har visst blitt halv åtte om morgenen allerede - da heter det vel i går)

 

jeg ble ikke 100% fornøyd, men allikevel er det noe med det jeg liker.. tror iallfall det kan bli ganske så flott i stort format på veggen.

 

her er det, hva synes dere om det?

post-80057-1183440893_thumb.jpg

Endret av hardmongo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det ble et dramatisk og flott bilde. Personlig syns jeg ikke det at et bilde ser manipulert ut behøver å trekke ned. De fleste bilder går jo igjennom en eller annen form for manipulasjon. Vil f.eks tippe at de fleste s/h bilder er konvertert fra farge til s/h som jo teknisk sett er manipulasjon.

 

Når det er sagt er det kanskje et slags misforhold mellom himmelen og bakken på bildet du postet. Himmelen ser litt "blured" ut mens fjellene er harde med mye kontrast. (men det er sikkert meningen) Har du bildet i fargeversjon også? Hadde vært morsomt å sett.

Endret av Dork1337
Lenke til kommentar

Jeg synes "manipulasjonen" gjorde at fjellene ikke så så mektige ut. Det første jeg tenkte på når jeg så dette bildet var fakitsk "Den store modelleringstråden" siden det for meg ser ut som en modellering. Mangler bare en liten modelleringshytte nede i dalen..

 

Men det var vel egentlig ikke negativt ment! Synes bildet var kult jeg :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg trakk et lettelsens pust da jeg så nærmere på bildet, og fant ut at det var manipulert. De bevegende skyene bidrar også til at jeg liker det.

Hvorfor bli lettet? Fordi jeg synes s/h-bilder av grandiose landskap bare blir øvelser når de er tatt på aps-c. Synes ikke det formatet holder til slike bilder, siden jeg stort sett forbinder den genren med de store mesterene, og da bør man ha en teknikk som gir muligheten for perfeksjon. Da må man desverre lenger opp på prisskalaen mht valg av kamera. Det er sannelig ikke lett å hoppe etter Ansel Adams med digitalkamera. Alt blir så puslete.

Dette, der i mot, ble ikke puslete. Det er blant annet fordi dette bildet hadde det vært vanskelig for Adams å ta, selv om også hans eksponeringer kunne være ganske lange.

Ansel Adams for dem som ikke kjenner ham fra før:

http://www.anseladams.com/

 

Ps: lastet ned bildet. Regner med at det er ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...