Gå til innhold

Anbefal noen bra fotoblader (magasiner)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe meg et fotoblad, og gidder ikke betale nesten 100 kr for det om det ikke er noe bra. Noen anbefalinger? Gjerne med litt kameratester, retusjeringstips, osv. Engelsk eller norsk spiller ingen rolle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt et mindre statsbudsjett ivåres for å prøve å finne ut hvilke fotoblader som faktisk er bra. Foruten norske Fotografi, så har jeg sans for svenske Foto.

Av de engelske bladene, så er det verre å velge. Practial Photography synes jeg er OK; testene kunne gjerne vært mer detaljerte.

Artiklene i de fleste av de engelske digital-photo-somthing bladene ligner på hverandre, og jeg mistenker at en del av artiklene er basert på materiale fra Adobe og andre firmaer. Ta en kikk på Digital Photo, Digital Photographer eller Photography Monthly.

Tom

Skrevet

Engelske Digital Camera er et blad jeg har abonnert på et år nå og det er mye billigere å abonnere enn å la Narvesen ta 70% fortjeneste.

Bladet er bra med mange gode tips om fotografering og bildebehandling.

CD følger med og har gode presentasjoner av bildebehandlingtips.

Men som mange andre blader så går mye igjen og man blir litt lei.

Vurderer å prøve et annet utenlandsk blad å abonnere på og heller kjøpe de nummerne som interresserer meg av Digital Camera.

Ser forøvrig at dette bladet kommer ut i svensk utgave også , men litt forsinket i forhold til orginalen.

Ellers abnnerer jeg på Fotografi gjennom Norsk Selskap For Fotografi.

Abonnemanget blir rimeligere om man er medlem i Norsk Selskap For Fotografi.

Styr unna Norske Digitalfoto , de produserer noen meget snevre tester etter min mening.

Der råder megapixelhysteriet for enhver pris.

Tyske Colorfoto som PMnormal anbefaler tror jeg at jeg skal prøve , det er forlite av objektivtester i bladene synes jeg.

Skrevet

En kollega viste meg et blad han hadde begynnt å abonnere på. Tok er rask kikk og jeg synest det så ut til å være et meget greit blad for starters og viderekommne. Tips både angåenede fotografering og photoshopteknikker. Masse bilder.

Kanskje verd å sjekke ut.

http://www.digitalslrphoto.com/

Colorfoto har bra tester ja, men siden det er på tysk setter det begrensninger for de som ikke er så veldig oppe å går på deutch.

Selv leste jeg Photo Answers i flere år på slutten av nittitalet. Lærte mye av det, men finnes ikke lenger.

Skrevet
Selv leste jeg Photo Answers i flere år på slutten av nittitalet. Lærte mye av det, men finnes ikke lenger.

8991938[/snapback]

Photo Answers ble slått sammen med Practical Photography. Den første tiden etter fusjonen sto det "incorporating Photo Answers" på forsiden av PP. Såvidt jeg husker ble bl.a. spalten "Photo Clinic" fra Photo Answers videreført i PP en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...