Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å laste internett sider.


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har er lite problem jeg håpte noen vennlige sjeler muligens kunne finne en løsning på. Jeg har nå i ca. 1 måned hatt problemer med å laste sider i hvilket-som-helst nettleser på min stasjonære PC. Jeg må ofte trykke "refresh" opp til 10 ganger for at en side skal laste, og de gangene den ikke gjør det får jeg enten opp en 404, 505, 500, en gammel side jeg lastet tideligere, et bilde fra siden jeg prøver å laste, at det bare kommer kode eller det ender opp med at nettleseren laster i en evighet uten at det skjer noen ting.

Jeg er rimelig sikker på at det ikke har noe med nettverket å gjøre da det er 3 PCer på nettverker og bare den ene som sliter, så jeg antar at det har noe med instillingene å gjøre.

For å gjøre den lille hjelpers analyse litt lettere tenkte jeg å nevne de tingene jeg har forsøkt å gjøre, i håp om å spare både tid og unødvendig frustrasjon for meg når jeg forsøker å lese. :)

 

Ting som er prøvd:

 

1. Jeg har prøvd å skru av firewall. Windows firewall har aldri vært på, og jeg bruker for øyeblikket Sunbelt Kerio Firewall. Såvidt som jeg husker så startet problemeneen tid etter jeg uinstallerte Norman og installerte Avast og Kerio istedet. Vil gjerne ha meg frabedt fra at det kommer 10 innlegg om hvor mye Norman suger da jeg er meget klar over det selv.

 

2. Netverket jeg sitter på går igjennom en halvt år gammel Switch. Jeg har forsøkt å gå utenom switchen ved å kobble maskinen med problemer rett i ruteren uten nevneverdig resultat.

 

3. Jeg har vært inne og rotet i ADSL modemet før og stillte den derfor tilbake til fabrikk instillingene.

 

4. Jeg har sjekket om jeg har aktivert Proxy server, og det har jeg ikke. Ingen bokser i "internet options" > "connections" > "LAN settings" er på. Andre jeg har forhørt meg med mente problemene kunne ligge her, men det gjør de tydeligvis ikke.

 

5. Jeg har oppdatert driverene til nettverkskortet mitt, samt kjørt winupdate på jakt etter andre oppdateringer. Alt som var nødvendig ble installert, og maskinen rebootet.

 

6. Jeg bruker for tiden Opera og er meget fornøyd med det. Jeg har prøvd å reinstallere dette, samt forsøkt å surfe i IE. Ingen forrandring.

 

7. Jeg har kjørt virus scan uten å oppdage noen form for virus, trojan etc.

 

8. Jeg har kjørt både Spybot og Adaware.

 

9. Jeg har selvfølgelig rebootet maskinen en god del ganger uten resultat.

 

Spesifikasjonene på PCen min er som følger:

 

Komplett Gamer i25

 

Creative SB X-Fi XtremeMusic

2GB Corsair PC5300 DDR2

Asus P5B, P965 Hovedkort

Gainward GF7950GT 512mb

Intel Core 2 Duo E6600

 

I en Coolermaster Centurion 534 med 700W strømforsyning som kjører WinXP Pro Eng SP2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Avinstaller Avast.

Sjekk om det blir noe bedring.

 

Det virusprogrammet har skapt problemer før.

8983442[/snapback]

 

 

Dette er ganske ukjent for meg, da mangen av vennene mine bruker avast uten problemer. Men det er verdt et forsøk.

 

Edit (For å slippe en dobbelpost):

 

Så langt virker dette bra. Sidene laster fortere enn noen gang, og jeg mistenker grunen til det er fordi jeg ikke har noen virus scanner som sjekker sidene jeg laster. Nå skal det nevnes at i perioder så virker internet noenlunde greit, så jeg er ikke overbevist om at problemet er løst.

 

I mellomtiden kan kanskje noen foreslå alternative virus scannere?

Endret av Eldin
Lenke til kommentar

Jeg tviler også på om det er virusprogrammet. Virker litt ufornuftig.

 

Men det tar jo bare noen minutter å sjekke det.

 

Har selv opplevd at avast har fått dataen til fryse/bli merkbart tregere.

 

 

Jeg foreslår Avira.

 

Har det selv i kombinasjon med Kerio, og det funker som bare det.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...