Gå til innhold

Spille ps3 på denne skjermen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil ikke kunne kjøre full HD på den.... Maks oppløsning er 1024 x 768.

 

Men ellers skal det gå fint å spille, selv om det i utgangspunktet anbefales å bruke LCD skjermer til spill, da det er mulighet for å "brenne fast" bildet i plasma skjermer.

Endret av severin20
Lenke til kommentar
hmm, kan du linke til noen skjermer som har full hd?

 

 

kan godt være en 32"

8983482[/snapback]

 

Vil anbefale denne skjermen fra Samsung

https://prisguiden.no/product.php?productId=75500

Den har fått sinnsykt mye skryt i tester og til den prisen er det et fantastisk kjøp.

 

Edit: Fås selvfølgelig i større versjoner også, bare pass på at det er M86 eller M87 modelllen, da dette er de nyeste modellen og har fått mye mer skryt en den eldre M76 (eller hva den nå heter) har fått.

 

Vinci

Endret av Vinci
Lenke til kommentar

Vanlig HD er ikke 1024x768.

 

De to formatene man snakker om når man snakker om TV er 720p(progressivt), altså 1280x720 og 1080p, 1920x1080, også kjent som Full HD.

 

Forskjellen er nok stor nå som det er kommet konsollspill som faktisk støtter 1080p. Skal du ha PS3 og planlegger å ha den lenge er det nok lurere å kjøpe en Full HD-skjerm, hvis ikke kan du komme til å angre.

 

EDIT- Leif.

Endret av edge
Lenke til kommentar
Lurer bare på en ting til.

 

 

Er det STOR forskjell på full hd og vanlig hd? (1024 x 768)

 

 

Tenker da i spill.

8989826[/snapback]

 

1024x768 er ikke HD. Det er faktisk ikke minimumskravet for HD en gang. 720p (1280x720) er den lave HD standarden, mens "full" HD er 1080p (eller evt. i) som er 1920x1080 pixler.

 

Det er meget stor forskjell fra vanlig TV oppløsning til 720p, og betydelig forskjell fra 720 til 1080, men rent spill-messig, så holder nok 720 ganske lenge. Dessuten så tror jeg ikke det er mange spill på konsoller som kan kjøres på 1080, ihvertfall ikke native (dvs. ikke oppskalert fra 720). PS3 har vel dog ihvertfall støtte for å KUNNE gjøre det, så det kan evt. komme flere titler med støtte for dette etterhvert. XBoX360 tror jeg kanskje bare støtter 720p, men jeg er usikker.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg har den gamle samsungen 42" som er 1 år gammel.

 

 

Og nå som jeg har planer om å kjøpe en ps3 så vurderer jeg å oppgradere tven siden den ikke er full hd.

 

 

Tror jeg kommer til og kjøpe ps3 først, så se om jeg blir fornøyd med den gamle skjermen hvis ikke kjøper jeg en ny med full hd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...