Gå til innhold

Forskjell på DivX/Xvid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på divx/xvid? Skal kjøpe dvd-spiller som må åxxå må ta xvid.

Har sett på denne dvd-spilleren:http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71391

På forhånd stor takk for all tips og råd :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

XviD er gratis og åpen kilde. I tillegg har XviD bedre kvalitet/størrelse (IMHO). Pluss at den aller, aller vanligste enkodingstandarden i dag er XviD ;)

Skrevet
XviD er gratis og åpen kilde. I tillegg har XviD bedre kvalitet/størrelse (IMHO). Pluss at den aller, aller vanligste enkodingstandarden i dag er XviD ;)

8982164[/snapback]

Men hva menes .avi?? Takkler en divx spiller xvid?

Skrevet

.avi er en kontainer. Innholdet i en avi-kontainer kan være både XviD og DivX.

En divx-maskinen tar ikke nødvendigvis xvid nei. Bare fordi de deler samme bokstavene i navnet, så er det to forskjellige codecs. (Skråsikkert!) :)

Skrevet
.avi er en kontainer. Innholdet i en avi-kontainer kan være både XviD og DivX.

En divx-maskinen tar ikke nødvendigvis xvid nei. Bare fordi de deler samme bokstavene i navnet, så er det to forskjellige codecs. (Skråsikkert!) :)

8982199[/snapback]

ik lett nei :cry: For man trodde nå at xvid var såpass utbrett at når en spiller har divx så burde no xvid vært automatisk inkludert. Noen gode forslag til spiller med hdmi?

• 1 måned senere...
Skrevet

8982164[/snapback]

Men hva menes .avi?? Takkler en divx spiller xvid?

8982188[/snapback]

Navnet Div-X er mer kjent for "folk flest" enn XviD, så det er nok derfor de markedsføres med at de støtter Div-X (selv om det meste av "divx-filmer" idag er XviD). De DVD-spillerne jeg har vært borti med DivX-støtte har også støttet XviD, så det tror jeg nesten du kan ta for gitt dersom det er en ny spiller. Det kan være lurt å sjekke muligheten for å flashe spilleren med nyere firmware.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...