Gå til innhold

Spørsmål ang PayPal


DJMartin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å sette opp en PayPal konto, jeg skal selle noen dvd-er, men det er noen spørsmål jeg lurer litt på:

 

Er det en måte jeg kan få tilsendt adressen til de som har betalt på PayPal? I og med at jeg skal sende dvd-en til dem etterpå, når jeg har sett at pengene er inne på konto...

 

Er det et norsk alternativ, eller en norsk oversettelse av PayPal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det er noe som heter Payex... Men det er ikke så mye brukt. Jeg ville nok heller anbefale paypal, og når man betaler kan man velge å oppgi addressen samtidig. Da blir det selvfølgelig avhengig av at dine kunder velger å gjøre dette.

8978316[/snapback]

Takk for svar :) Men jeg har sett at man kan skrive inn adresse når man er på PayPal sine sider, men vil jeg få denne informasjonen? Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg syns jeg leste et sted på PayPal at de tok seg av sensitiv informasjon, slik at jeg ikke trengte å bry meg om det.
Lenke til kommentar
Alle kan ikke PHP.

(Nesten) Alle kan søke på google

 

Det jeg mente var vel egentlig at han kan søke på google, finne et ferdig laga script og legge det opp på siden sin.. man trenger ikke kunne php for det..

Endret av Warz
Lenke til kommentar
Okey, det høres jo bra ut. Men hvordan blir det med overføring av penger os likt da? Er det php-scriptet som gjør det?

8981329[/snapback]

Da må du i tillegg skaffe kryptering.

 

Etter hva jeg forstod så var dette kun for å registrere bestilling og få adresse.

Lenke til kommentar

Det du bør bruke er paypal shopping cart, let litt rundt på paypal så finner du det nok. Scriptet brukes kun til å registrere kjøpet og sende kunde detaljene på e-mail, etter at dette er gjort vil brukeren bli bedt om å trykke på en paypal knapp ( eller bli redirected direkte til paypal ) der de fullfører betalingen og blir videre sendt til en "Takk, handelen er registrert" side som du har laget selv.

 

Du kan klare deg med et enkelt "submit script" som i grunn kan være i både HTML, PHP eller JAVA.

 

Ønsker du en mer avansert løsning, for eksempel en webshop kan du finne forskjellige script til det, også masse gratis. Et raskt søk kom fram til webshop script: http://www.shop-script.com/php-shopping-cart-software-1.html

 

Det kan også være en god ide som fmj sier å skaffe kryptering, du vil neppe at informasjonen til kundene skal være mulig for andre å få tak i :) Det kalles vel "SSL" så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar
Det du bør bruke er paypal shopping cart, let litt rundt på paypal så finner du det nok. Scriptet brukes kun til å registrere kjøpet og sende kunde detaljene på e-mail, etter at dette er gjort vil brukeren bli bedt om å trykke på en paypal knapp ( eller bli redirected direkte til paypal ) der de fullfører betalingen og blir videre sendt til en "Takk, handelen er registrert" side som du har laget selv.

 

Du kan klare deg med et enkelt "submit script" som i grunn kan være i både HTML, PHP eller JAVA.

 

Ønsker du en mer avansert løsning, for eksempel en webshop kan du finne forskjellige script til det, også masse gratis. Et raskt søk kom fram til webshop script: http://www.shop-script.com/php-shopping-cart-software-1.html

 

Det kan også være en god ide som fmj sier å skaffe kryptering, du vil neppe at informasjonen til kundene skal være mulig for andre å få tak i :) Det kalles vel "SSL" så vidt jeg vet...

8981665[/snapback]

Takk for fyldig svar, men i og med at dette er bare et produkt, holder det da med "Buy Now Buttons" til PayPal? Også det scriptet som du viser til, generer ikke PayPal en slikt html kode som man kan sette inn? Eller er dette noe annet?
Lenke til kommentar

Jo, paypal kan generere en kode som gjør en god del av jobben for deg. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye den kan gjøre, men den kan i hvertfall:

 

Kunde klikker på buy now, kunde betaler, kunder blir videresent til din webside. Det du eventuelt må legge til da er submit scriptet før kunden klikker buy now, i dette scriptet fyller altså kunden ut informasjonen om seg selv. Du bør teste ut paypal sine muligheter først, det er litt forskjellig å gjøre der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...